Nu har himlen blivit ett lite roligare ställe. Underbara knäppa, tokroliga, genomsnälla Diesel har fått lämna oss och möta alla andra änglahundar vi saknar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja, en del språkvetare tycker det är snobberi att envisas med de/dem. Mvh en annan snobb.Är det bara jag som stör mig på att senaste numret av Hundsport har skrivit "Dolda fel-dom kan ruinera uppfödare"?
DOM? Har ribban för svenska språket verkligen sjunkit så lågt att folk går och skriver dom istället för de/dem? Det är inte svårt att få det rätt, jag lärde mig skillnaden i trean! Dessutom ska det vara mellanslag när man använder en "-" på det viset. Nu har de bara klumpigt kombinerat ihop det till ett ord.
Att skriva "dom" är som att stava förrän som förens, eller inte göra någon skillnad på enda och ända. Talspråk är annat än skriftspråk!
Beklagar. Det är ett av de allra jobbigaste beslut man måste ta.
Nu har himlen blivit ett lite roligare ställe. Underbara knäppa, tokroliga, genomsnälla Diesel har fått lämna oss och möta alla andra änglahundar vi saknar.
Beklagar
Beklagar
Beklagar sorgen
Det här är intressant. Veterinärvården för en svårt biten hund gick på 75 000 - men försäkringsbolaget vill bara ersätta knappt 34 000. För att hunden är en blandras. Eller byracka, som den sverigedemokratiska ägaren till den anfallande amstaffen kallar den.
https://www.sydsvenskan.se/2016-11-10/kain-sd-kravs-pa-40-000-for-svart-biten-hund
Grattis @Fisherling ! Så roligt!!!Jag har fått jobbet jag sökte, efter att ha drömt om att kunna söka dit i typ ett år
Den 16:e ska vi skriva kontrakt, sen är jag anställd på ett hundcenter!