Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kopierar mitt eget facebookinlägg - smått desperat !

Okej - Houston, I have a problem
1f62e.png

Polly vet precis vad det är frågan om pga grindar, tröjan osv och har ruttnat ihop. Hon vill inte vara med en gång till och vi har precis börjat ! Morgonturen med de andra två gick bra, men när jag skulle ut med dom på eftermiddagen började Polly yla och skälla inne
1f615.png
Fick kasta upp ytterdörren och "vråla i" att hon skulle lägga av och va tyst. Men nu finns en stor risk att hon börjar "låta" när vi är borta och det är inte bra alls - jag har grannar (puckade sådana visserligen, men vill inte få trubbel). Va fäen gör jag nu ? Tar en hund i taget och promenerar ihjäl mig hela dagarna ?
1f62e.png

1f62e.png

Polly vet precis vad det är frågan om pga grindar, tröjan osv och har ruttnat ihop. Hon vill inte vara med en gång till och vi har precis börjat ! Morgonturen med de andra två gick bra, men när jag skulle ut med dom på eftermiddagen började Polly yla och skälla inne
1f615.png
Fick kasta upp ytterdörren och "vråla i" att hon skulle lägga av och va tyst. Men nu finns en stor risk att hon börjar "låta" när vi är borta och det är inte bra alls - jag har grannar (puckade sådana visserligen, men vill inte få trubbel). Va fäen gör jag nu ? Tar en hund i taget och promenerar ihjäl mig hela dagarna ?
1f62e.png
Så har jag gjort i 6 månader. Promenerat ihjäl mig.
Lilla S ska rastas själv för att då springer hon inte så mycket.
Gubben rastades med valparna.
Skägget och Mamma Mu rastades i hop.

Tre vändor vid varje promenad.

Just nu rastas fodertiken för sig. Valparna med skägget och Lilla S själv, ibland med skägget. Tre grupper igen. Superkul. Tur inte båda har heltidsjobb...

1f62e.png

1f615.png
1f62e.png

Kan du inte göra med henne så som du gjort med valpar? Fram med filten och benet när hon ska vara själv.

Håller tummarna för att det löser sig och att hon läker bra.

1f62e.png

1f615.png
1f62e.png

Hon vill inte åka ryggsäck/vagn/sjal?

1f62e.png

1f615.png
1f62e.png
Köpte inte du en vagn??

Snö upp till knäna idag, Ebrah var lycklig och vild, Aysu jagade Ebrah så mycket att hon inte ens behövde täcke :p Efter 2 1/2 timme ute så höll Aysu nästan på att somna ståendes i hallen, sedan dess har hon legat konstant i fåtöljen med undantag för när hon var upp och åt. Jag lär ha träningsvärk i benen imorgon...

Hoppas verkligen att den här snön stannar hela vintern nu, att vi slipper hård skare och att det inte blir allt för många minusgrader, för jäklar vad vältränade vi kommer bli till nästa år i så fall :D

Så har jag gjort i 6 månader. Promenerat ihjäl mig.
Lilla S ska rastas själv för att då springer hon inte så mycket.
Gubben rastades med valparna.
Skägget och Mamma Mu rastades i hop.

Tre vändor vid varje promenad.

Just nu rastas fodertiken för sig. Valparna med skägget och Lilla S själv, ibland med skägget. Tre grupper igen. Superkul. Tur inte båda har heltidsjobb...
Jag har egentligen inget mot promenaderna i sig - bara det att mitt taskiga artrosknä blir mindre lyckligt av för mycket gående :banghead: En del separata har jag inga problem med och jag behöver få mer ensamtid med Skalman som börjar bli en "tuff" liten yngling, så där är det bra :) Men inte varje dag och inte varje sväng.

Men Polly kan vara ensam hemma, hon har bara ruttnat på läget för hon fattar precis vad som gäller nu - hon känner igen situationen. Men ska fixa hem gott tom tar lite tid att få i sig och som inte är så fett - för annars lär hon bli fet under tiden med. Men då ska hon nog bli nöjd hoppas jag :)

Kan du inte göra med henne så som du gjort med valpar? Fram med filten och benet när hon ska vara själv.

Håller tummarna för att det löser sig och att hon läker bra.
Jag måste fixa hem rejäla ben som hon inte kan käka upp direkt - har bara revben hemma och dom käkar hon som knäckebröd. Lämnar ingen hund ensam med det ifall det skulle fastna i tänderna eller liknande :) eller vänta - har två riktigt stora ändknotor från nöt - får tina upp dom. Hoppas bara hon inte blir helt förstoppad, för hon blir väldigt hård i magen nu när hon är så stilla.

Jag måste fixa hem rejäla ben som hon inte kan käka upp direkt - har bara revben hemma och dom käkar hon som knäckebröd. Lämnar ingen hund ensam med det ifall det skulle fastna i tänderna eller liknande :) eller vänta - har två riktigt stora ändknotor från nöt - får tina upp dom. Hoppas bara hon inte blir helt förstoppad, för hon blir väldigt hård i magen nu när hon är så stilla.
Varför tina?

Jag var hem till "min riesenfamilj" en snabbis för första gången sen hjärtehunden fick tas bort. Har dragit mig lite för det. Men det kändes bra. Det var riktigt stor skillnad på den yngre nu när hon var själv. Hon var mycket lugnare vid hälsandet, ingen konkurrens antar jag. Det var såklart tomt, men det kändes bra att vi var där en snabbis iaf.

Ska nog kidnappa henne på en promenad här någon dag. Jag ÄLSKAR snö. Och jag behöver all positiv energi jag kan suga i mig just nu.

Åh, såg precis en post på FB ang två jakthundar, drever och gråhund, som skulle avlivas om ingen tog hand om dem... jag brukar inte vara så gråtmild, men de såg verkligen ut att vilja ha en andra chans:cry:

Är det bara jag som stör mig på att senaste numret av Hundsport har skrivit "Dolda fel-dom kan ruinera uppfödare"?

DOM? Har ribban för svenska språket verkligen sjunkit så lågt att folk går och skriver dom istället för de/dem? Det är inte svårt att få det rätt, jag lärde mig skillnaden i trean! Dessutom ska det vara mellanslag när man använder en "-" på det viset. Nu har de bara klumpigt kombinerat ihop det till ett ord.

Att skriva "dom" är som att stava förrän som förens, eller inte göra någon skillnad på enda och ända. Talspråk är annat än skriftspråk! :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka