Fasen - jag kan inte låta bli att fundera på varför Polly har skadat sig igen och hur denna gång ?
Alltså förra skadan var egentligen inte konstig alls, utan mer otur. hennes väldigt stora dotter Cookie bodde här då och dom rammade/tacklade ofta varandra i hög fart på fälten och Cookie är större än sin mamma och dom kunde smälla ihop rejält i sin framfart. Typisk "krockskada" som ortopeden sa.
Om det nu skulle vara den skadan som gått upp, så kan jag förstå - då har vi helt enkelt gått för fort fram efter operationen även om jag inte tror det - hon ska vara fullt återställd nu och jag har ökat lagom långsamt och hon har inte visat något sen dag 3 efter den operationen (hål i en sena och lös broskbit i leden).
Nu däremot - hur tusan har det hänt ? Hon har alltså mycket mer ont denna gång är före förra operationen (fast hon visar inget ute som vanligt, utan det kommer endast efter vila). Cookie har ju inte bott hemma sen förra operationen, so hon är oskyldig till krockskador. Jag har sett Polly typ varje sekund sen hon började få springa lös och även om det varit en del ruscher, snäva svängar och bus, så har hon inte rammat något, inte ramlat omkull och inte heller sprungit in i något då vi inte varit i skogen utan lösspring har endast skett på öppna fält.
Det enda lilla som hände för ca 3 veckor sedan, var en liten rusning efter sonen hemma, där hon touchade i mitt sängbord lite - men det flyttade inte ens på sig och värre saker har hon gjort i sina dar. Just den dagen så blev hon dock superhalt bara som en blixt från bar himmel efter att vi sovit lite middag. Den hältan satt i ca 5 timmar innan den klingade av helt och sen var allt som vanligt igen ? I efterhand så tror ortopeden att något hände då och det uppstod en rejäl blödning och därav hältan - men som sagt, inget direkt märkvärdigt hade hänt. Jag börjar bli lite rädd att det finns någon underliggande orsak nu eller är det bara så enkelt att hon är lite svag i just det benet sen förra operationen och att det är ren otur att det drabbas igen
Som sagt, bara funderingar och svar får jag efter operationen på tisdag - men tankar far omkring