Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag oooorkar inte med folk ibland. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Det kom en diskussion ang hull på dobermann där ett flertal sitter och försvarar feta hundar. Hundarna är tydligen magra om revbenen syns etc. En människa vill ha "en kraftfull och elegant hund, inte en sportråtta".
När en hund har lite valkar när den sitter ner, då är den fan inte i bra hull..
/ stolt ägare av en sportråtta.

Alltså jag oooorkar inte med folk ibland. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Det kom en diskussion ang hull på dobermann där ett flertal sitter och försvarar feta hundar. Hundarna är tydligen magra om revbenen syns etc. En människa vill ha "en kraftfull och elegant hund, inte en sportråtta".
När en hund har lite valkar när den sitter ner, då är den fan inte i bra hull..
/ stolt ägare av en sportråtta.
När jag satt i väntrummet hos veterinären kom en dvärgpinne med ägare in och ville ha en vikt på hunden "jag vet inte om h*n har gått upp i vikt". De hade inte behövt väga hunden, den var uppenbart fet, men vikten var tydligen "rätt":meh:
Såg det fetaste jag sett i min ras tidigare i höst, men jag tror inte ägaren uppfattade hunden som alls fet:banghead:

Hull är verkligen jätte svårt, folk verkar tycka väldigt olika när det gäller vad bra hull verkligen är och många verkar ta väldigt illa upp om någon påpekar att deras hund är överviktig. Alla jag nämner det för verkar dessutom tycka att jag förolämpar min hund när jag säger att han är tjock.

Då var det "bara" 5 hundar här.
Det blev tomt efter Gubben. Han blev lite förvirrad när jag lämnade honom och han tittade frågande på mig när de ropade på honom för att ta honom till hans plats. Han gick ist till mig för att åka med hem :heart

De fick locka till sig honom med godis och sen leda in honom. Det sved i hjärtat att åka ifrån honom. Nu lämnar han Sverige på fredag och vi lär troligtvis inte se honom mer.
Han har verkligen gjort ett avtryck här och jag hoppas valparna blir mycket lika sin far.

Det blev tomt efter Gubben. Han blev lite förvirrad när jag lämnade honom och han tittade frågande på mig när de ropade på honom för att ta honom till hans plats. Han gick ist till mig för att åka med hem :heart

De fick locka till sig honom med godis och sen leda in honom. Det sved i hjärtat att åka ifrån honom. Nu lämnar han Sverige på fredag och vi lär troligtvis inte se honom mer.
Han har verkligen gjort ett avtryck här och jag hoppas valparna blir mycket lika sin far.
Usch lilla gubben då ! Sådant skär i hjärtat.

Så hemskt men vad härligt ändå att han trivts hos er :heart

@dobbis - du kan andas ut, du slipper mig :D
Min ängel Skalman kom med något i munnen förut och det visade sig vara Spider Gigantus han fångat - den jäkeln hade kommit fram igen (säkert för att jag sprayat lite med hårspray i skåpet....:rofl:). Han gurglade runt med den i munnen och dränkte den i saliv :p Men den va stor nog ändå att vara superäcklig att ta bort från golvet när han hade spottat ut den :nailbiting:

:heart

Min ängel Skalman kom med något i munnen förut och det visade sig vara Spider Gigantus han fångat - den jäkeln hade kommit fram igen (säkert för att jag sprayat lite med hårspray i skåpet....:rofl:). Han gurglade runt med den i munnen och dränkte den i saliv :p Men den va stor nog ändå att vara superäcklig att ta bort från golvet när han hade spottat ut den :nailbiting:
Sicken omtänksam liten Skalman att ge matte en så fin födelsedagspresent!

Skalman :banana::banana::banana: Gissa är också duktig på spindlar o även möss.:bow:

Jag har alltid velat ha dig till att vara runt 30-35 år, varför vet jag inte. Så barnbarn?
.....inte i min hjärna:D
:rofl::rofl::rofl:
Jag är idag 52 år gammal kärring ;)
Äldsta barnbarnet (som är här nu) är 11 år och den andra grabben är 6 år :) Jag blev dock mormor (och själv mamma) rätt ung :p

Blä. Åter igen fipplar utbildningen runt med tiderna.
Missade ett block i utbildningen. Fick information om att "det här datumet kommer du kunna ta igen det". Ja, så jag skiver ned det i kalendern och planerar annat runt omkring.
Nu har de skickat ut påminnelsemejl, där de lagt till en dag! Och då ska vi tävla! :mad: Sicka fasoner!

Jag hade ju bara bokat tre tävlingar, nu måste jag boka en till innan årsskiftet :nailbiting: Kan ju inte gå in med tanken att vi MÅSTE få förstapris i båda tävlingarna, jag kommer gå sönder!
Vi SKA ta LP1 i år :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 048
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka