Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis som med Lilla S. Omöjlig att hålla lugn.

Angående Lilla S: Nu väntar vi bara att nån speciell människa på försäkringsbolaget ska godkänna utdömningen av Lilla S så ska hon få somna sen oavsett utlåtandet :(
Usch - det är så himla tragiskt att en ung hund ska behöva få sådana problem :heart och även hemskt att gå och vänta på besked, när man egentligen vet vad som ändå ska ske.

Usch - det är så himla tragiskt att en ung hund ska behöva få sådana problem :heart och även hemskt att gå och vänta på besked, när man egentligen vet vad som ändå ska ske.

Ja det är skitjobbigt. Hon är bara go och glad och fattar ingenting, älskade lilla hund. Man känner sig som ett as när hon bara öser glädje och kärlek tillbaka.
Nu vill man bara få detta överstökat så man kan gå vidare.

Nja, den hunden borde få kryss i ruta 4:a.
Såhär säger nyckeln. Och för de som inte vet så börjar man med att leka med hunden när det skjuts, sen står man passiv när det skjuts.
1: Visar ingen berördhet.Snabb kontroll och sedan helt oberörd.
2: Avtagande kontroller under lek/passivitet. Därefter oberörd.
3: Riktar intresse mot skytten, publiken eller annat, men återgår till lek / passivitet.
4: Avbryter lek eller passivitet. Låser sig mot publiken, skytten eller annat. Återgår inte till lek/passivitet..
5: Berörd, rädd. Alt. Vill lämna platsen, försöker fly. Alt. Föraren avstår skott.

Jag vet inte ens om han gjorde MH. Jag var som sagt väldigt liten, vet bara vad mamma berättat om hunden, och det lilla jag kommer ihåg.

Fast han skulle inte lekt över huvud taget. Han var inte en hund som gillade att leka med saker. Han gillade apportering, det var det enda, och han kunde bara belönas med mat, eller möjligtvis med en kastad boll. Ganska knepig omplaceringshund. På MH kör man ju kamp/jaktlek med bitstock, det skulle han varit helt ointresserad av. Hur kontrollerar man då hur berörd hunden blir av skottet, om hunden inte leker? Om han gått på MH skulle han ju bara stått/suttit/legat där, han hade knappt lyft ett öra åt skottet, men hade man bett honom hämta en fågel hade han inte tagit den i munnen.

In other news, hittade en skalle från vad som såg ut att vara en ung bagge. Lite väl prydligt placerad på en mossig sten. Mitt ute i skogen. Alltid kul såhär på halloween.

Tinja tyckte det var toppen, hon bar med sig den och tyckte livet lekte. Hade hon fått som hon ville hade den nog kommit med hem. :rofl:

Lex har överlevt sin första pensionatsvistelse, det hade gått toppen, men det var en riktigt glad labrador som välkomnade oss hem! Och trött, knappt så han ville följa med ut på kvällspromenaden.
Känns jätte bra att ha hittat ett toppen bra pensionat med världens trevligaste personal, som Lex verkar helt nöjd med ändå inför framtida resor :)

Lex har överlevt sin första pensionatsvistelse, det hade gått toppen, men det var en riktigt glad labrador som välkomnade oss hem! Och trött, knappt så han ville följa med ut på kvällspromenaden.
Känns jätte bra att ha hittat ett toppen bra pensionat med världens trevligaste personal, som Lex verkar helt nöjd med ändå inför framtida resor :)
Tar gärna emot namnet på pensionatet på PM för ev framtida behov :)

Vi har ju en liten kattunge. Hon och Chess har börjat leka så jag tror dom ska riva huset! Nästan så jag ångrar att jag valde att ha hemmakontor :rofl:

Chess äter just nu torrfoder och färskfoder fram tills torrfodersäcken är slut. Hon är inte alltid så snabb utan lämnar och går iväg ett tag. Kattungen har kommit på att Chess färskfoder är SUPERGOTT och går dit så fort Chess lämnar. Då går Chess dit och då morrar den lilla kattungen och vaktar "sin" mat. Skitkatt! :p Chess är så snäll och bara står där och säger ingenting medan kattungen morrar och äter från hennes mat.

Trots att jag blivit sjuk fick vi ändå till lite lydnadsträning i hallen idag. Benji fick följa med, eftersom hon jag tränar med vill ha störningar. Tinja är en bra störning för hon är lugn och bryr sig inte om andra hundar. Benji är en bra störning för de som vill träna sina hundar på att inte bli störda av att andra hundar flänger omkring och kommer fram :D

Tinjas budföring är riktigt fin! Det är nog hennes favoritgrej i brukslydnaden. Hon sätter av som skjuten ur en kanon :rofl:

Så jäkla ledsen nu :( Polly ska in för ny operation i bogleden nästa vecka. Ortopeden trodde inte att det är gamla skadan som gått upp (men jag hoppas ändå innerligt att det är så) utan att hon lyckats fixa en ny skada på en annan sena - ev bicepssenan med tanke på hur han kunde få upp benet mot ryggen och i så fall väntar en konvalescens på en sisådär 6-8 månader :arghh: Det är ju lätt med en yster valp i huset som Polly väldigt gärna vill leka med. Polly som går från noll till hundra på en millisekund om minsta rolighet misstänks. Polly som kastar sig ner från var hon befinner sig med noll självbevarelsedrift. Polly som är min mest aktiva hund som blir rätt jobbig om hon inte får dundra upp mjölksyra i kroppen åtminstone var tredje dag. *svår en lång ramsa här* :meh:

Så jäkla ledsen nu :( Polly ska in för ny operation i bogleden nästa vecka. Ortopeden trodde inte att det är gamla skadan som gått upp (men jag hoppas ändå innerligt att det är så) utan att hon lyckats fixa en ny skada på en annan sena - ev bicepssenan med tanke på hur han kunde få upp benet mot ryggen och i så fall väntar en konvalescens på en sisådär 6-8 månader :arghh: Det är ju lätt med en yster valp i huset som Polly väldigt gärna vill leka med. Polly som går från noll till hundra på en millisekund om minsta rolighet misstänks. Polly som kastar sig ner från var hon befinner sig med noll självbevarelsedrift. Polly som är min mest aktiva hund som blir rätt jobbig om hon inte får dundra upp mjölksyra i kroppen åtminstone var tredje dag. *svår en lång ramsa här* :meh:
biteme_bigarmhug.gif

Usch vad tråkigt. håller tummarna för att det kanske inte är så illa trots allt.

Kan du inte simma.med henne under rehab? det är ju uttröttande.

Usch vad tråkigt. håller tummarna för att det kanske inte är så illa trots allt.

Kan du inte simma.med henne under rehab? det är ju uttröttande.
Problemet är att jag har svårt att ta mig till rehab då det ligger utanför stan och jag har ingen bil - så det är en svår bit att lösa. Jag får hoppas på mycket snö i vinter, så hon får skritträna i djupsnö sen. Får dra igång ordentligt med noseworken på henne, så jag kan försöka trötta ut henne lite mentalt (det är svårt, för hon har en enorm mental ork)

Vad jobbigt @russinbulle

Jaha, jag var och handlade igår. Köpte en ost. Tog en ostmacka till lunch. Glömde sätta in osten efter mig. Åker till vc, borta i ca 1 timme. Kommer hem och hittar ostförpackningen på golvet. Hund har alltså tryckt i sig 700gram 12 månader lagrad prästost :meh: Grattis till mig. Och ingen jävla ost har jag nu heller... :devil:

Problemet är att jag har svårt att ta mig till rehab då det ligger utanför stan och jag har ingen bil - så det är en svår bit att lösa. Jag får hoppas på mycket snö i vinter, så hon får skritträna i djupsnö sen. Får dra igång ordentligt med noseworken på henne, så jag kan försöka trötta ut henne lite mentalt (det är svårt, för hon har en enorm mental ork)

Ge henne lite svara "hides" och ha en klar forvantning hur hon "talar om" var det ar och hon kommer att bli hjarn trott oavsett hur mycket mental ork hon har. Det ar som att satta nagon som inte ar van framfor svara calculus problem. De kan gora det men det ar oerhort mentalt pafrestande :p

Nej vad trist!

Hon är ju inte så stor,har du badkar hemma?:idea:

Håller med @dobbis , fixa ett eget rehab. Vi brukade låta våra illrar simma i vasken, fast riktigt så liten är hon väl inte;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 048
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter