Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min lilla klarade anlaget i viltspår igår:banana: (ingen jättebedrift, men jag är glad ändå:D)
Idag var det höftledsröntgen, det såg fint ut. Vi behöver inte skicka in armbågarna för avläsning, men jag valde att röntga dem och få en bedömning av veterinären och det var också bra:) Så säger veterinären "har hon alla tänder?", jag skrattar och säger "jaaaaaaa, klart hon har!". Så saknar hon en:banghead: ingen större fara, de får sakna den, men tandförlust är ju ändå en tandförlust:cool:

Hon är ju inte så stor,har du badkar hemma?:idea:
Är tveksam till att det fungerar - hon är ändå 28 cm hög och rätt långa ben för att vara en kortbeniong ;) Hade det varit den andra tiken så hade det inte varit några problem :)
Ge henne lite svara "hides" och ha en klar forvantning hur hon "talar om" var det ar och hon kommer att bli hjarn trott oavsett hur mycket mental ork hon har. Det ar som att satta nagon som inte ar van framfor svara calculus problem. De kan gora det men det ar oerhort mentalt pafrestande :p
Matte ska klara av att göra sakerna med ;) och få henne förstå vad som förväntas...:angel:

Blev så förbannat less på den trummande grannen vi har så jag tog hundarna och testade swiveln till midjebältet som kom idag. Funkade jättebra, inget trassel med kopplen!
Och precis i detta nu så börjar idioten trumma igen...:banghead:

Så jäkla ledsen nu :( Polly ska in för ny operation i bogleden nästa vecka. Ortopeden trodde inte att det är gamla skadan som gått upp (men jag hoppas ändå innerligt att det är så) utan att hon lyckats fixa en ny skada på en annan sena - ev bicepssenan med tanke på hur han kunde få upp benet mot ryggen och i så fall väntar en konvalescens på en sisådär 6-8 månader :arghh: Det är ju lätt med en yster valp i huset som Polly väldigt gärna vill leka med. Polly som går från noll till hundra på en millisekund om minsta rolighet misstänks. Polly som kastar sig ner från var hon befinner sig med noll självbevarelsedrift. Polly som är min mest aktiva hund som blir rätt jobbig om hon inte får dundra upp mjölksyra i kroppen åtminstone var tredje dag. *svår en lång ramsa här* :meh:
Vilket skit:(
:heart:heart:heart

Så jäkla ledsen nu :( Polly ska in för ny operation i bogleden nästa vecka. Ortopeden trodde inte att det är gamla skadan som gått upp (men jag hoppas ändå innerligt att det är så) utan att hon lyckats fixa en ny skada på en annan sena - ev bicepssenan med tanke på hur han kunde få upp benet mot ryggen och i så fall väntar en konvalescens på en sisådär 6-8 månader :arghh: Det är ju lätt med en yster valp i huset som Polly väldigt gärna vill leka med. Polly som går från noll till hundra på en millisekund om minsta rolighet misstänks. Polly som kastar sig ner från var hon befinner sig med noll självbevarelsedrift. Polly som är min mest aktiva hund som blir rätt jobbig om hon inte får dundra upp mjölksyra i kroppen åtminstone var tredje dag. *svår en lång ramsa här* :meh:

Så himla tråkigt! Finns det ingen kollektivtrafik som går dit?

Skitväder hela dagen.
Schäfrarna bara virvlar ut i leran och blötan, Skägget har gått i strejk och får bäras ut!
Valplådebygget nästan klart. Bara säkerhetslisten kvar att få dit i morgon :up:
Och i morgon ska jag köra tillbaka "Gubben" till kenneln som vi lånade honom av och på fredag åker han tillbaks till sitt hemland och ägare. Känns tudelat. På det halvår han varit här har man hunnit fästa sig vid honom och man undrar hur livet blir för honom nu. Han har funkat fint i vår flock förutom med Skägget. Men en gentleman mot tikarna och en tålmodig farbror mot valparna.
Samtidigt ska det bli skönt med en hund mindre nu när vi har två för mycket.

Är tveksam till att det fungerar - hon är ändå 28 cm hög och rätt långa ben för att vara en kortbeniong ;) Hade det varit den andra tiken så hade det inte varit några problem :)

Matte ska klara av att göra sakerna med ;) och få henne förstå vad som förväntas...:angel:
Hipp hipp hurra för @russinbulle idag!
ina_dance5.gif

Leon skickar massa hundpussar till Polly.

Tack :)
Bahaha - mitt hjärta har nästan stannat som present, för jag hittade en spindel lika stor som min handflata i mitt kök nyss :arghh: Den dog inte av 3 hårda smällar av flugsmällan - blev inte ens skadad och försvann in under sockeln till mina köksskåp. Jag dööör lite här :nailbiting:
:wtf::nailbiting: Du får bo här om du vill :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 048
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
807
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka