Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, ÅH vad jag är pepp på att åka på LC imorgon :D Det kommer 9(!) salukis där iaf två är sådana som jag varit jättenyfiken på sedan de föddes, men som jag inte sett live än. Dessutom kommer två azawakhs, minns inte när senast jag såg sådan in action. Många afghaner och podengos också, men det är inte lika intressant :angel: Så ska Ebrah springa sitt första licenslopp också. Hoppas verkligen att det går bra!

Någon här som nyttjar Photobucket för att kunna lägga ut bilder på Buke?
Jag kommer inte in på photobucket längre. Har inte funkat på nära två veckor.
Vad göra:(?

Alltså, ÅH vad jag är pepp på att åka på LC imorgon :D Det kommer 9(!) salukis där iaf två är sådana som jag varit jättenyfiken på sedan de föddes, men som jag inte sett live än. Dessutom kommer två azawakhs, minns inte när senast jag såg sådan in action. Många afghaner och podengos också, men det är inte lika intressant :angel: Så ska Ebrah springa sitt första licenslopp också. Hoppas verkligen att det går bra!
Lycka till, hoppas att det går bra för Ebrah imorgon! :up:

Lycka till, hoppas att det går bra för Ebrah imorgon! :up:
Tack :D
Har nu informerat matte till intressant hund om att jag tänker studera hennes hund ordentligt imorgon ;) Har även pratat med min mors sambo som ska vakta Aysu och han gick med på att gå en liten promenad med henne också, inte bara ut och rasta på närmsta gräsplätt. Känns bra. Då får jag inte riktigt lika dåligt samvete för att jag lämnar Aysu hemma...

Någon här som nyttjar Photobucket för att kunna lägga ut bilder på Buke?
Jag kommer inte in på photobucket längre. Har inte funkat på nära två veckor.
Vad göra:(?

Jag använde det senast idag, för en av bilderna till bildtråden. Men det var segt!

Nu kom det ut en rejäl bit gardin på sista kvällsrastningen, så nu kan jag nog pusta ut för den här gången :D
Dubbel anledning att gratulera!
ina_dance5.gif

Tänkte fråga dig innan om det finns folk som gör saker med sina afghaner. Verkar som ett väldigt projekt att ens ta de utanför dörren med all den pälsen. :o

I dag har jag och valpis spenderat storre delen av dagen pa IKEA igen. :cautious: Jag borjar halla med om att det ar djavulen's hus. :devil:

Nar vi kom hem var Miss Mandy sa otroligt uttrakad att hon lekte lite med Lillen ... det later aldeles forskarackligt och hon studsar och hoppar sa han ar nastan radd. Inte riktigt, men nastan.:p Da de forde tillrackligt ovasen och flyttade runt mobler (vilket de normalt inte gor) far stackars uttrakade Princess Diva vanta tills imorgon med att leka med Tate. De flyttar alltid mobler och for ett forskrackligt ovasen och det orkar jag inte med efter en dag i djavlulen's hus.:meh:

Under tiden ar Tate och Mandy instangda i sovrummet. Tate borjade gnalla och ville ut till Diva. Mandy gav upp ett ROAR ... och Tate har tydligen funnit sig i sin lott och gatt och lagt sig.:cool: Jag alskar verkligen att studera hundarnas kommunikation dem emellan. Mandy ar verkligen en "benevolent dictator" har hemma, nar hon sager ifran finner de andra tva sig i hennes regler ... for det mesta sager hon inte ifran om de inte ar super jobbiga och hon vet att jag snart sager till.:grin:

Tänkte fråga dig innan om det finns folk som gör saker med sina afghaner. Verkar som ett väldigt projekt att ens ta de utanför dörren med all den pälsen. :o
Jadå, det finns, men det är nog inte helt vanligt. Många rakar också ner sina hundar efter utställnings- och lc-karriären för att ha mindre jobb med pälsen. Finns en och annan som tävlat rallylydnad. En fd bukefalist har tävlat rallylydnad upp till mästarklass, freestyle och lite allt möjligt, hon jobbar med vårdhundar/terapihundar och hennes är sådana också (men de är nedklippta ;) ).

Pälsen är ju ett enormt projekt. Det verkar som om det tar åtminstone 4 timmar en gång i veckan att bada och borsta osv, ännu oftare när hundarna är unghundar och byter från valppäls till vuxenpäls. Samtidigt får hundarna inte rakas om de ska ställas ut eller tävla lc. Och yes, de drar in en enorm mängd sand och smuts. Många har på diverse olika skydd på hundarna för att det inte ska bli extremt. Men ja, är man inte pälsvårdsälskare så är det nog fel ras att skaffa sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka