Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men han är sjukt mycket mer effektiv också!

För att inte tala om intelligent... :cool:

14676589_254177461651154_8790739281049026560_n.jpg

Jag sydde ju mobilhållare till Ebrahs sele igår. Idag testade jag den :D
Det blev inte helt rättvist med tiden, för hon fick stå still lite i början under tiden som jag samlade ihop mina saker igen, ordnade med mobilen osv. Sedan skuttade hon mest framför mig för att försöka få igång Aysu. Efter en stund sprang hon i alla fall några varv! När hon stannade för att tugga på en pinne så kopplade jag henne och kollade till mobilen. Allt gick finfint :p

Såhär säger runkeeper om testrundan:
14721702_727006307447752_2645107538186401485_n.jpg

Jag har nu gett upp torrfoder så nu får han färskt vilket han totalt älskar. Skillnaden är så otroligt stor, nu kommer han fram och verkligen älskar att få mat - tidigare gick han iväg när det började vankas mat. Jag får väl helt enkelt ha mindre mat i frysen så det får plats lite åt honom också... :cautious::cautious:

Jag har nu gett upp torrfoder så nu får han färskt vilket han totalt älskar. Skillnaden är så otroligt stor, nu kommer han fram och verkligen älskar att få mat - tidigare gick han iväg när det började vankas mat. Jag får väl helt enkelt ha mindre mat i frysen så det får plats lite åt honom också... :cautious::cautious:
Eller så gör du som många av oss gjort, skaffa hundfrys.

Säger som @vallhund, skaffa hundmatfrys ;) Min bästa hundmatfrys (jag har råkat köpa två...) är en stor frys med flera hyllplan och lådor. Den köpte jag för 300kr på blocket, och den är inte ens jättegammal eller speciellt strömslukande.

Var ute en bra stund med hundarna idag. Det är SOL ute och så varmt att jag gick utan jacka på vägen tillbaka till bilen :banana: Såhär varmt får det gärna vara fram till nästa sommar (eller inte, för då lär det väl bli en trilijard fästingar överallt..).
Hundarna njöt, de fick vara lösa massor, kameran var med. Nu ska jag städa här hemma, sedan äta choklad, dricka te och fixa med bilder :)

Säger som @vallhund, skaffa hundmatfrys ;) Min bästa hundmatfrys (jag har råkat köpa två...) är en stor frys med flera hyllplan och lådor. Den köpte jag för 300kr på blocket, och den är inte ens jättegammal eller speciellt strömslukande.
Jag ångrar såååååååå att jag hivade iväg min halvfrys för några år sedan, då jag tyckte den tog för mycket plats i min bod. Jag hade ju nu bara en liten hund (min shar-pei hade då nyligen gått bort), så då gick det ju inte åt så mycket längre......en liten hund blev till tre.....och dom tar nu upp halva min frys :banghead: :meh: :cautious: :arghh::arghh::arghh:

För att inte tala om hur bra den va att ha när jag ville frosta av frysen inomhus.....:cautious:

Jag kör torrfoder. Vi har helt enkelt inte plats för en extra frys och jag har hellre svamp, glutenfria produkter (BARNETs) och bär i frysen. Annat är undantag och serveras ibland för att variera.

Jag har en STOR frysbox till hundarna och en pytteliten frys till oss själva. Och då ger jag knappt kött och färskfoder just nu då ingen av hundarna äter så mycket sådant just nu. Tonto äter vad han vill och Rollo får allergifoder.

FRÅGA (för ni kan ju allt hehe):

Hur rädda skulle ni vara för att ta en valp från en kull där hanens mamma (valps farmor dvs) har 1/0 på patella?

I övrigt ser hälsostatusen bra ut på de syskon där jag sett hälsostatusen och även på tikens sida är hälsan topp. :confused:

Problemet är att jag bor i studentlägenhet och har inte ens lite plats för en extra frys :meh::p

FRÅGA (för ni kan ju allt hehe):

Hur rädda skulle ni vara för att ta en valp från en kull där hanens mamma (valps farmor dvs) har 1/0 på patella?

I övrigt ser hälsostatusen bra ut på de syskon där jag sett hälsostatusen och även på tikens sida är hälsan topp. :confused:
Kunde inte bry mig mindre

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka