Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Meh, var du tvungen att skriva om dem? :D Jag såg en jättehäftig sådan på en brukshundklubb för något år sedan. Nu kanske matte blivit gråhårig av att träna med den, det vet jag inte, men den hade en underbar attityd när de tränade lydnad, var kvick och noga i allt den gjorde och var så häftig att jag ville kidnappa den :p Jag tycker att du eller någon annan aktiv bukefalist kan skaffa en sådan så att jag får följa den lite mer ordentligt och se hur en hund ur rasen kan vara att leva med.
Jaa, hur de är att träna vet jag inte. Dessa två var ju glada stallhundar "bara". Men av vad jag utläser så verkar det vara en allt-i-allo-hund. Träna lite, spåra lite, kanske lite agility och sen bara vara med och värma soffan-hund.
En av de få hundar jag velat bära runt på :love: Ska flytta till stan och ha en sån i en väska :D

Jag har hittat min drömhund! :love: :love: Norfolkterrier! Var med min karl på hoppträning idag och när jag tittade på som bäst kom två små skurborstar galopperande mot mig. Alltså de var så söta att jag ville äta upp dem! En bestämde sig för att den skulle minsann sitta i knä och bli klappad. Sagt och gjort! :love:
Så små, så glada och så GÖLLIGA! :love:

Är det någon här som har erfarenhet av rasen? Pratade bara lite snabbt med hopptränaren/ägaren efteråt och hen sa att de var trevliga och mjuka i lynnet (för att vara terrier).
Jag försöker övertala sambon om att vi borde ha en norwich :love:

Jag har hittat min drömhund! :love: :love: Norfolkterrier! Var med min karl på hoppträning idag och när jag tittade på som bäst kom två små skurborstar galopperande mot mig. Alltså de var så söta att jag ville äta upp dem! En bestämde sig för att den skulle minsann sitta i knä och bli klappad. Sagt och gjort! :love:
Så små, så glada och så GÖLLIGA! :love:

Är det någon här som har erfarenhet av rasen? Pratade bara lite snabbt med hopptränaren/ägaren efteråt och hen sa att de var trevliga och mjuka i lynnet (för att vara terrier).

Min granne har en! Helt underbart söt och trevlig med människor. Just den här är ilsk mot andra hundar men jag upplever inte att rasen har det som ett generellt problem.

När man är med i en träningsgrupp så gäller det att ställa upp för varann och ge och ta. Så igår ställde jag upp och figgade fasttagande för vår skyddsfigges "lille" mallehane :D ! Snacka om att jag hade dödsångest när jag joggade iväg där....:nailbiting:

Och härborta är det sambon som försöker övertala mig om att vi ska ha Norfolk, norwich, westie eller cairn :laugh: Jag har så dålig koll på raserna, fördomen hos mig är tanthund :o Men nu när du och @GardenAngel tar upp det blir jag nyfiken :idea::up:
Vi har redan två hundar hemma så förstår honom lite att han inte vill ha en till... Mitt argument till det är att de är så små så den kommer knappt märkas :D
Tycker absout inte att det är en tanthund, det är tuffa små hundar som går att använda till mycket :)

Nu har jag fått börja öka på promenaderna mer med Polly efter bogledsoperationen och det är superskönt - men då är det valpen då som inte ska gå så långt. Han väger nu 4,3 kg och är inte lika lätt att bära på i bärväska då mitt artrosknä säger nej. Även Skalman säger nej, då han nu blir alldeles för ihopknölad i väskan :o
Så då får vi väl prova vagnen då. Har aldrig haft en valp som gillat den och alltid velat hoppa ur (kan själv duuu), men vid första försöket på hemmaplan så verkar Skalman digga den stenhårt :D Få se om han gör det även ute :p Han säger ju till när han börjar bli trött i benen, men vill då hellre bli buren än hänga i väska på min mage - och jag orkar inte bära honom på en arm längre sträckor. Så nu hoppas jag att fula vagnen inte ska behöva släpas med i onödan :rofl: Lär inte bli i skogen dock..... ;)

Nu har jag fått börja öka på promenaderna mer med Polly efter bogledsoperationen och det är superskönt - men då är det valpen då som inte ska gå så långt. Han väger nu 4,3 kg och är inte lika lätt att bära på i bärväska då mitt artrosknä säger nej. Även Skalman säger nej, då han nu blir alldeles för ihopknölad i väskan :o
Så då får vi väl prova vagnen då. Har aldrig haft en valp som gillat den och alltid velat hoppa ur (kan själv duuu), men vid första försöket på hemmaplan så verkar Skalman digga den stenhårt :D Få se om han gör det även ute :p Han säger ju till när han börjar bli trött i benen, men vill då hellre bli buren än hänga i väska på min mage - och jag orkar inte bära honom på en arm längre sträckor. Så nu hoppas jag att fula vagnen inte ska behöva släpas med i onödan :rofl: Lär inte bli i skogen dock..... ;)

Han ser ju verkligen ut att stört älska den :laugh::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 518
Senast: Wingates
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?
  • Selenbrist