Håller med! Grattis @Malibu_Stacy !Grattis! Du är en tillgång DELUXE här på hund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! Grattis @Malibu_Stacy !Grattis! Du är en tillgång DELUXE här på hund
För en bra beskrivare kan man åka hur långt som helstDå var Chess anmäld till MH
60 mil enkel väg känns väl rimligt Nej men vi kände att det vore kul att göra det ihop med kullsyskonen då vi aldrig var med på valpträffen eller så. Maken åker ner med henne och så sover dom över någonstans.
För en bra beskrivare kan man åka hur långt som helst
Skicka hit honom så kan han plocka morötter här.Den lilla lagotton har gjort ett gott arbete i att träna sin lillebror. Idag har jag kommit på honom flera gånger med att plocka upp morötter ur krukan och äta
Antingen är det arvet, eller så är han besatt av en krullig ande Vore jag troende skulle jag tro det sista, med tanke på att han lät precis som henne när han sov häromkvällen
Han skulle nog gärna komma och ätaSkicka hit honom så kan han plocka morötter här.
Tror säkert uppväxten påverkat. Sämre mat, fetma, sämre päls, imunförsvar, hudföränring? Inte "härdats" med tex lösspringande i skog osv, kanske inte lika rädd om sig?Alltså. Jag börjar bli lite trött på att Aysu går sönder... Nog för att hon är liten, tanig och i princip naken... men det är först nu när jag har henne och Ebrah (som är mycket mer robust och med bättre päls) som jag tänker på hur liten och tanig Aysu faktiskt är.
Igår sprang de och lekte i skog. Inget ovanligt eller konstigt, men då fick Aysu ett sår på en tå som började blöda en del. Ett skrapsår egentligen, för att hon gjorde något så "konstigt" som att skrapa i en gren på marken när hon sprang Såret är inget hon bryr sig om och det verkade ha läkt till idag. Jag släppte henne därför lös under promenaden, men på område med väldigt få grenar att skrapa sig mot. När jag någon enstaka minut senare kopplade henne så hade hon slagit upp såret igen...
Såå nu har jag tvättat hela tassen jättenoga och sytt en liten sko i jeanstyg till henne, för jag vill inte att hon får in smuts i såret. Nu ska hon få gå kopplad imorgon och på fredag. Ser det bra ut på fredag kväll så får hon ändå springa LC som planerat på lördag, det är ju bara på ett fält helt utan något att skrapa i.
Det är ju tur ändå att hon har extremt bra läkkött. Det är bara så märkligt att hon är som hon är, för alla hennes syskon (stor kull!) och nära släktingar är mer som Ebrah. De är stora, rejäla i kropparna, bra med päls... Jag vet ju att Aysu växte upp i ett mycket stressigt hem och åt dålig mat, men kan bara det ha gjort att hon utvecklades annorlunda mot de andra eller är hon bara en lite annan typ av saluki? Det är väl sådant jag aldrig får svar på, men det är svårt att inte fundera.