Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åkte glatt till klubben för min och Calibras valpkurs. Jag var nog lite övertaggad för jag var där två dagar för tidigt :D
Tisdag/Torsdag....same same ;)

Storstädade hundstallet i stället. Sen fick Gubben och fodertiken springa runt och kuckilura. Det blev en liten parning (och en hel del halvdana)
Det är kul att se deras uppvaktning av varandra, dansandet, smörandet och samspelet :)

Nu har Milou fått 1-årssprutan och en ok stämpel i rumpan. Fin i hull och bra med muskler, så det känns bra :D nu ska vi fortsätta som vi gör, så kanske det blir röntgen om några månader. Vill ju gärna röntga, även om inga av hans föräldrar är de.

nästa vovve blir från röntgade föräldrar, så har man ett lite bättre hum om hälsan iaf :angel:

Då var Chess anmäld till MH :)
60 mil enkel väg känns väl rimligt :angel: Nej men vi kände att det vore kul att göra det ihop med kullsyskonen då vi aldrig var med på valpträffen eller så. Maken åker ner med henne och så sover dom över någonstans.
För en bra beskrivare kan man åka hur långt som helst :)

Vad jag är glad för min älskling. Nu går han större delarna av alla promenader löst ( med släpande koppel/lina) och han lyssnar när jag säger att han ska sakta ner tempot och när han ska hålla sig bakom mig, typ vid möte med folk eller när vi rundar hörnor där jag inte ser om där kommer någon. Igår mötte vi ett gäng pokemon jägare som stojade och hade sig och han höll sig så fint bakom mig :love::love: Nu sitter även delen med att han ska stanna och sätta sig vid korsningar och inte får gå över innan jag gett kommandot :banana:

Katt möten är ff ett gissel men det kan jag leva med :laugh:

13612129_1259874410719451_3720636612587053987_n.jpg

Den lilla lagotton har gjort ett gott arbete i att träna sin lillebror. Idag har jag kommit på honom flera gånger med att plocka upp morötter ur krukan och äta :rage:
Antingen är det arvet, eller så är han besatt av en krullig ande :D Vore jag troende skulle jag tro det sista, med tanke på att han lät precis som henne när han sov häromkvällen :heart

Den lilla lagotton har gjort ett gott arbete i att träna sin lillebror. Idag har jag kommit på honom flera gånger med att plocka upp morötter ur krukan och äta :rage:
Antingen är det arvet, eller så är han besatt av en krullig ande :D Vore jag troende skulle jag tro det sista, med tanke på att han lät precis som henne när han sov häromkvällen :heart
Skicka hit honom så kan han plocka morötter här.

Alltså. Jag börjar bli lite trött på att Aysu går sönder... :banghead: Nog för att hon är liten, tanig och i princip naken... men det är först nu när jag har henne och Ebrah (som är mycket mer robust och med bättre päls) som jag tänker på hur liten och tanig Aysu faktiskt är.

Igår sprang de och lekte i skog. Inget ovanligt eller konstigt, men då fick Aysu ett sår på en tå som började blöda en del. Ett skrapsår egentligen, för att hon gjorde något så "konstigt" som att skrapa i en gren på marken när hon sprang :grin: Såret är inget hon bryr sig om och det verkade ha läkt till idag. Jag släppte henne därför lös under promenaden, men på område med väldigt få grenar att skrapa sig mot. När jag någon enstaka minut senare kopplade henne så hade hon slagit upp såret igen...

Såå nu har jag tvättat hela tassen jättenoga och sytt en liten sko i jeanstyg till henne, för jag vill inte att hon får in smuts i såret. Nu ska hon få gå kopplad imorgon och på fredag. Ser det bra ut på fredag kväll så får hon ändå springa LC som planerat på lördag, det är ju bara på ett fält helt utan något att skrapa i.

Det är ju tur ändå att hon har extremt bra läkkött. Det är bara så märkligt att hon är som hon är, för alla hennes syskon (stor kull!) och nära släktingar är mer som Ebrah. De är stora, rejäla i kropparna, bra med päls... Jag vet ju att Aysu växte upp i ett mycket stressigt hem och åt dålig mat, men kan bara det ha gjort att hon utvecklades annorlunda mot de andra eller är hon bara en lite annan typ av saluki? Det är väl sådant jag aldrig får svar på, men det är svårt att inte fundera.

Impa har slagit sönder och blottlagt pulpan i ena huggtanden. :( Blir rotfyllning nästa vecka och det va dyrt. Tråkigast av allt är att vi missar MT:t som hon skulle gått till helgen ihop med de flesta syskonen. Men förhoppningsvis kommer det fler chanser till MT.

Alltså. Jag börjar bli lite trött på att Aysu går sönder... :banghead: Nog för att hon är liten, tanig och i princip naken... men det är först nu när jag har henne och Ebrah (som är mycket mer robust och med bättre päls) som jag tänker på hur liten och tanig Aysu faktiskt är.

Igår sprang de och lekte i skog. Inget ovanligt eller konstigt, men då fick Aysu ett sår på en tå som började blöda en del. Ett skrapsår egentligen, för att hon gjorde något så "konstigt" som att skrapa i en gren på marken när hon sprang :grin: Såret är inget hon bryr sig om och det verkade ha läkt till idag. Jag släppte henne därför lös under promenaden, men på område med väldigt få grenar att skrapa sig mot. När jag någon enstaka minut senare kopplade henne så hade hon slagit upp såret igen...

Såå nu har jag tvättat hela tassen jättenoga och sytt en liten sko i jeanstyg till henne, för jag vill inte att hon får in smuts i såret. Nu ska hon få gå kopplad imorgon och på fredag. Ser det bra ut på fredag kväll så får hon ändå springa LC som planerat på lördag, det är ju bara på ett fält helt utan något att skrapa i.

Det är ju tur ändå att hon har extremt bra läkkött. Det är bara så märkligt att hon är som hon är, för alla hennes syskon (stor kull!) och nära släktingar är mer som Ebrah. De är stora, rejäla i kropparna, bra med päls... Jag vet ju att Aysu växte upp i ett mycket stressigt hem och åt dålig mat, men kan bara det ha gjort att hon utvecklades annorlunda mot de andra eller är hon bara en lite annan typ av saluki? Det är väl sådant jag aldrig får svar på, men det är svårt att inte fundera.
Tror säkert uppväxten påverkat. Sämre mat, fetma, sämre päls, imunförsvar, hudföränring? Inte "härdats" med tex lösspringande i skog osv, kanske inte lika rädd om sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 545
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat