Jag var med Otis hos fysion igår på återbesök
Vi har följt rehabprogrammet rätt okej, men jag ska erkänna att vi har slarvat de två senaste veckorna..
Hursom, han har gjort jättefina framsteg! Ökat drygt 1,5kg i muskelmassa (han tappade drygt 2kg de 5 dagarna han låg inlagd
), varav ca 2cm i omkrets runt låren, drygt 1cm runt "vaden" och 1cm runt musklerna kring överarmsbenen. Han har musklat på ryggen rejält så man inte känner ryggraden när man bara stryker med handen över ryggen längre (efter att han blev sjuk kunde man se hur ryggraden stod upp på honom
) och hon tyckte att han var allmänt mycket piggare
Han springer lite snett emellanåt (vilket han gjort till och från sedan han var valp), vilket gissningsvis beror på hans hjärncysta, men vi ska ta en check på honom hos en osteopat också. Även om problemet kanske ursprungligen kommer från skallen så känns det som att en såpass långvarig snedbelastning som han ändå haft förmodligen gett några spänningar/förskjutningar. Han har ju musklat upp sig lika mycket på båda bak, men han är lite mindre i muskulaturen i höger bak (som han trampar snett inunder sig). Fram är han helt jämn, oavsett vart man mäter.
Han fick testa balansboll också, vilket han tyckte var svinkul - och jättejobbigt
Han använde verkligen svansen för att hålla balansen - den stod rakt ut och var stenhård
Jag tror att det är supernyttig träning för att hjälpa kropp och knopp på honom, han har ju lite lättare "spasmer"/ryckningar i ffa höger bak emellanåt. Såå, vi har bokat in en sådan kurs också
Vi fick klartecken att starta jaktprovet i morgon, så nu är jag nervös på riktigt
Igår hade jag en mycket nöjd och trött hund efter först 1,5h hos fysterapeuten och sedan när vi kom hem gick vi ut och tränade, så det blev 20min hardrev, 10 min simning i sjön och efter det apporterade vi and, kråka och mås