Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittade efter bilder men har inget bra. Ska försöka ta en bild imorgon :)
För övrigt skrev jag ett inlägg till Tidningen Hundsport på fb och ifrågasatte deras bilder. Lär väl aldrig kunna köpa en labbe av utställningslinjer igen i framtiden :o:p. Nästan så jag ångrar mig, jag vet ju vilket liv det kan bli på vissa. Men nu är det gjort.

Tror jag sett en azawakh idag. Lös, på Götgatan. En desperat husse och några till försökte fånga rymlingen, jag sprang och köpte skinka... Efter 30-40 minuters nervpåfrestande vallning av hund in på sidogata fick husse äntligen fast rymlingen.
Så glad att så pass många ändå stannade för att hjälpa honom.

Vår egen HULIGAN hoppar just nu jämfota i soffan. Dåren:love:

Varför har inte jag fått Hundsport? :eek: Jag får alltid allting efter... buhu
Min har inte heller kommit idag. Vi brukar ligga någon dag efter här på bonnlandet och eftersom det är fredag så får jag väl vänta till på måndag :meh:

Idag var Gissa o jag i Skara,vi träffade en läderråtta,fast det var inte en Xolo utan en American hairless,skit trevlig och såg ut som Gissa i storlek o byggnad men vääääääääääääldigt naken.
Ska kanske tillägga att det var min hund som träffade den först................skit hund!! så denna gången var det min tur att be om ursäkt för den döva hunden :o

Tror jag sett en azawakh idag. Lös, på Götgatan. En desperat husse och några till försökte fånga rymlingen, jag sprang och köpte skinka... Efter 30-40 minuters nervpåfrestande vallning av hund in på sidogata fick husse äntligen fast rymlingen.
Så glad att så pass många ändå stannade för att hjälpa honom.

Vår egen HULIGAN hoppar just nu jämfota i soffan. Dåren:love:

Oj, säker på att det var en azawakh? De är ju verkligen inte vanliga! Tur att hunden gick att fånga till sist också!

Det var någon som ville se en uppställd, icke-fet utställningsvariant av Labrador? :D
I present; Milla. Född 1999, bilden tagen 2005. Hon blev nästan 15 år.
2v9rxoj.jpg

Enligt uppfödaren vanvårdade vi henne, hon var ju på tok för mager!

Sitter och lägger ut lite annonser om att jag söker hundvakt. Jättekul, verkligen... Blir lite skeptisk av att se flera av de annonsörer som erbjuder sig att vara hundvakter. Det pratas om att hundar får springa lösa på tomt lite hur som helst, stora grupper av hundar, människor som är "flockledare" på ett Cecar Milan-inspirerat vis, folk som enbart ska vakta små och kastrerade hundar... Lika bra att jag börjar leta nu, så att jag har gott om tid på mig att hitta någon lämplig, för fy vad kräsen jag är.. (och då behöver personen inte ens vara hundvan, bara ha vettig inställning till hundar och kunna kommunicera ordentligt med mig)

Sitter och lägger ut lite annonser om att jag söker hundvakt. Jättekul, verkligen... Blir lite skeptisk av att se flera av de annonsörer som erbjuder sig att vara hundvakter. Det pratas om att hundar får springa lösa på tomt lite hur som helst, stora grupper av hundar, människor som är "flockledare" på ett Cecar Milan-inspirerat vis, folk som enbart ska vakta små och kastrerade hundar... Lika bra att jag börjar leta nu, så att jag har gott om tid på mig att hitta någon lämplig, för fy vad kräsen jag är.. (och då behöver personen inte ens vara hundvan, bara ha vettig inställning till hundar och kunna kommunicera ordentligt med mig)

Jag vågar inte ens försöka hitta någon. :nailbiting:

Idag var Gissa o jag i Skara,vi träffade en läderråtta,fast det var inte en Xolo utan en American hairless,skit trevlig och såg ut som Gissa i storlek o byggnad men vääääääääääääldigt naken.
Ska kanske tillägga att det var min hund som träffade den först................skit hund!! så denna gången var det min tur att be om ursäkt för den döva hunden :o
Du ska ge fanken i att beblanda dig med sånt otyg!
Köper du in en sådan hamnar du på "ignore" på livstid! :mad:

Du ska ge fanken i att beblanda dig med sånt otyg!
Köper du in en sådan hamnar du på "ignore" på livstid! :mad:
Säg det till Gissa,det var hon som beblandade mig med den :mad:
Fast jag måste säga att jag blev positivt överraskad ,jag trodde den skulle vara lika äcklig som naken puffar, men detta var en mycket trevlig hund och inte alls otäck att ta på :o Och Gissa blev skitglad när den var vänligt sinnad o ville leka.
Men jag tror ägaren till den trodde pisse var farlig,när jag röt åt henne så rutorna på City gross huset skallrade,
Det var mycket pinsamt,tror inte jag har behövt be om ursäkt för att någon av mina hundar har sprungit fram till en annan hund på typ 10-15 år och i ärlighetens namn hade jag dålig koll på vad och var hon var då jag stod o pratade skit med en valpköpare.:o:banghead::banghead:

Jag blir GALEN ... hur far man tva hundar att lugna sig? Nu ar det kul att "latsas bevaka". Princess Diva kommer med ben och leksaker till Tate ... och nastan bevakar dem for att ge upp vid valda tillfallen. JAG BLIR GALEN ... de ar valdigt hogljudda och "yviga" i sin lek. Just nu under soffan just dar jag sitter. Den lille skaller och Diva ar lite for stor sa jag aker upp och ner hela tiden.:arghh:

Som en tröst kan jag säga att det finns bra dagmattar/daghussar där ute. Jag var dagmatte åt en hund i flera år och de var supernöjda. Då var det en noggrann ägare, vilket jag föredrar för då är det tydliga regler att förhålla sig till. Matten var uppväxt i hundfamilj som födde upp bruksschäfrar, själv tränade hon lydnad. Husse blev slutligen hundinstruktör. Jag är mest stolt över att jag inte sabbade något med hunden (lydnadsmässigt) :D

Säg det till Gissa,det var hon som beblandade mig med den :mad:
Fast jag måste säga att jag blev positivt överraskad ,jag trodde den skulle vara lika äcklig som naken puffar, men detta var en mycket trevlig hund och inte alls otäck att ta på :o Och Gissa blev skitglad när den var vänligt sinnad o ville leka.
Men jag tror ägaren till den trodde pisse var farlig,när jag röt åt henne så rutorna på City gross huset skallrade,
Det var mycket pinsamt,tror inte jag har behövt be om ursäkt för att någon av mina hundar har sprungit fram till en annan hund på typ 10-15 år och i ärlighetens namn hade jag dålig koll på vad och var hon var då jag stod o pratade skit med en valpköpare.:o:banghead::banghead:

Jag har träffat såna valpar, blev alldeles oljig på händerna av att ta på dem :nailbiting:

Ska till sommaratället över dagen och stänga ner det för vintern. Lär nog bli en härlig promenad i skogen också. Labben lär nog hjälpa till att plocka äpplen :)
Sen ska vi till stan och köpa ett lass färskfoder, har en kupong som ger 50% på ett helt köp av Pure Naturals färskfoder.

Det finns guldkorn där ute. Har ett guldkorn som är daghusse till labben. Satte ut mina annonser i områden där det finns många studenter. Känns som att de är glada för lite extra inkomst och samtidigt lyhörda.

Det finns guldkorn där ute. Har ett guldkorn som är daghusse till labben. Satte ut mina annonser i områden där det finns många studenter. Känns som att de är glada för lite extra inkomst och samtidigt lyhörda.

Det finns nog många därute som är som jag. Älskar hundar och vill lära mig - allt - , men har aldrig haft möjlighet till att ha egen hund. Har varit dagmatte/hundvakt till flera olika hundar och blivit väldigt nära vän med ägarna. Så pass nära vän att jag sedan umgåtts med dem pga bra vänskap. Så nog går det att hitta en lämlig hundvakt där ute någonstans, man behöver väl bara ge det lite tid. :up:

Jag var dessutom hundvakt utan att ta betalt, men någon som inte tar betalt det tror jag är svårt att hitta ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 552
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024