Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad jag väntat på uppdatering. Blev nästan orolig att det hänt nåt negativt eftersom det inte kom nån igår kväll
Så skönt att läsa att så inte var fallet.
Åh lille gubben!
Min vuxna vänder i dörren om det regnar men om man tvingar ut henne och hon väl är blöt så bryr hon sig inte längre. Den lilla är fullkomligt galen och sjövild så lite regn (eller mycket) stoppar inte henne.
Han fick många pussar från hela Buke-gänget igår
En del av er har säkert sett gårdagens uppdatering på Instagram, men jag skriver här också för er som inte följer oss där
Han var faktiskt piggare än vad jag vågat hoppas på! Han har fortfarande kvar slangen till syrgasen men behövde ingen syrgas igår. Han har tappat en hel del muskler, hans rygg är takformad nu med ryggraden som högsta punkt, den som låg fint inbäddad i rejäla muskler innan.. Galet vad en sån här pärs gör med kroppen alltså.
När jag kom in så kröp han upp i famnen på mig och bara stod med huvudet inborrat vid min hals i nästan en minut Jag hade med hans älsklingsfilt som han alltid bär runt på hemma, så fort han såg den högg han ett rejält tag och skulle kampa Han orkade inte mycket igår, men han var klart piggare än jag någonsin vågat tro.
Älskade, älskade hund
Suddig bild på lek med filt
Pratade nyss med veterinären, Otis får komma hem i morgon
Det blir rehabtid nu, minst 1-1,5 månad innan vi kan börja sätta igång honom ordentligt, beroende på lite hur hans lungor ser ut på röntgen. De hade röntgat idag men var tvungna att ta bilden när han låg på bröstkorgen eftersom han vägrar att ligga på sidan Det gör ju plåtarna mer svårlästa, så vi får förmodligen komma in nästa vecka och röntga om honom, när de vågar ge honom lugnande. Plåtarna från idag kan kanske ge en viss indikation på hur det ser ut i alla fall.
Han har helt normala blödningstider och har bara lindrig blodbrist nu, vilket kommer rätta sig till av sig självt
För några veckor sedan bokade jag in fysiobesök till nästa vecka, men jag ska försöka skjuta fram det ett par veckor så kan vi nog få hjälp med schema för uppbyggnad på honom också.
Ixi är hängig. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men hon är inte riktigt sig själv. Ligger mest ner, mkt mer närhetskrävande (om det nu är möjligt) än vanligt och är inte alls så som hon brukar. Varken inne eller ute. Ingen feber dock.
Upptäckte även att hennes lymfkörtlar på halsen är stora, jag tror det är lymfkörtlarna iaf, och att hon fått en knöl vid juvrena igen. Så lär ringa någon veterinär i morgon för en koll. Nu är det bara att hoppas på att det inte har något samband med hennes hängighet :S
Skithund
Dom ser mkt bättre ut, inte alls så irriterade som för några dagar sedan, lite irritation är kvar dock och lite sårskorpor. Men det kanske kan vara det som är orsaken iaf?Hur ser hennes fukteksem ut? Det är inte det som blivit värre/spridit sig då?
Tänker eftersom hennes lymfknutor är svullna just på halsen också.
Dom ser mkt bättre ut, inte alls så irriterade som för några dagar sedan, lite irritation är kvar dock och lite sårskorpor. Men det kanske kan vara det som är orsaken iaf?
Så härligt @AraSlei Vi har hållit alla tummar och tänkt mycket på er.
Håll tummarna för oss i morgon, då är det prov för oss, båda hundarna den ena är ganska rutinerad, men det är ny klass för henne. Den andra kan det gå hur som helst, vi har tränat för lite med henne, så rutinen finns inte alls, men det kan gå bra ändå
Nix, men jag har en del vänner som startar där. Vi håller oss längre söderutDet är inte Hällefors ni ska till?
Där försvann mitt lilla hopp om att det kanske bara var halsen som var anledningen.Ser jättefint ut! Då är det nog något annat.
Ja ok, min vän ska nämligen dit med sin weimaraner. Du känner inte en Olivia med hunden Vilja?Nix, men jag har en del vänner som startar där. Vi håller oss längre söderut
JodåJa ok, min vän ska nämligen dit med sin weimaraner. Du känner inte en Olivia med hunden Vilja?
Där försvann mitt lilla hopp om att det kanske bara var halsen som var anledningen.
Nu är hon lite piggare, men fortfarande svullna lymfkörtlar. Hur stora ska de vara normalt? Fick en tid hos vet nästa vecka, men får väl åka in akut om det skulle behövas.