Kram @GardenAngel och vila i frid Alice
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt hutlöst! Sist jag tog bort hund hemma så betalade jag 800kr och det var efter arbetstid för vetten (sön o han var på väg hem från en hemvärnsövning)Jag ska skaffa guldfiskar i stället. Fick fakturan för avlivningen idag, 4300kr!!! Jag är i helt fel bransch...
(Ja, det var jour, ja, de körde hem, men ja...)
Jag tänkte, om jag tog i (vilket är ett måste med DV) att det skulle kosta 3000, 1000 för "läkemedel, 1000 för körning etc och 1000 för jourtillägg... Men, men, jag hade inget att välja på i detta fallet.Helt hutlöst! Sist jag tog bort hund hemma så betalade jag 800kr och det var efter arbetstid för vetten (sön o han var på väg hem från en hemvärnsövning)
heartheartheartheartNu har min lilla tös vandrat vidare. Allt gick jättebra hos veterinären och vi hade en helt fantastiskt fin sköterska som gjorde allt. Jag reagerade på samma sätt som när jag tog bort basseten. Blev ledsen där och då grät lite i bilen och nu är det bra. Är lite "skör" men inte ledsen i övrigt. Jag vet att jag gjorde rätt, även om det känns väldigt märkligt att jag inte är hundägare längre. Så många reflexer och vanor jag har som inte längre har någon mottagare.
Vi fick en jättemysig stund i skogen innan det var dags och tog massor med fina bilder, så nu sitter jag och bläddrar bland alla bilder jag har från Alice liv och försöker välja vilka jag ska beställa som foton att sätta upp hemma.
Tack för allt Alice Skruttlund, vi ses i Nangijala love:
Nu har min lilla tös vandrat vidare. Allt gick jättebra hos veterinären och vi hade en helt fantastiskt fin sköterska som gjorde allt. Jag reagerade på samma sätt som när jag tog bort basseten. Blev ledsen där och då grät lite i bilen och nu är det bra. Är lite "skör" men inte ledsen i övrigt. Jag vet att jag gjorde rätt, även om det känns väldigt märkligt att jag inte är hundägare längre. Så många reflexer och vanor jag har som inte längre har någon mottagare.
Vi fick en jättemysig stund i skogen innan det var dags och tog massor med fina bilder, så nu sitter jag och bläddrar bland alla bilder jag har från Alice liv och försöker välja vilka jag ska beställa som foton att sätta upp hemma.
Tack för allt Alice Skruttlund, vi ses i Nangijala love:
Jag tänkte, om jag tog i (vilket är ett måste med DV) att det skulle kosta 3000, 1000 för "läkemedel, 1000 för körning etc och 1000 för jourtillägg... Men, men, jag hade inget att välja på i detta fallet.
Misstänker att Filimon sträckt nacken... Har vaknat upprepade gånger under natten av att han gnäller. Har klämt, böjt, tänjt och vridit på varje millimeter av hunden från nos till svansspets och kan inte få fram en enda smärtreaktion oavsett vad jag gör. Inget i munnen, inget i öronen, inget i rumpan. Däremot får jag för mig att han inte är så bekväm med att skaka på huvudet. Har satt upp hans mat- och vattenskål på en pall så han inte ska behöva sträcka sig till golvet sen får vi se hur det artar sig. Han rör sig normal, ingen hälta eller något så jag misstänker att det är något i nacken som han sträckt till.
Har fortfarande kvar Previcox sen han sträckte höften i våras och är nästan sugen på att peta i honom en sån och se om det släpper men samtidigt är jag inte helt bekväm med att självmedicinera med receptbelagda preparat utan vets inrådan...
Vi begravde henne hemma hos mina föräldrar. Mitt i natten det också, tur att de inte har några grannar...Betalade du inget för kremering?
Kremering är oftast en av de större kostnaderna i sammanhanget, framförallt om man väljer enskild kremering med urna.
Nu kanske ni inte valde kremering, det vet jag ju inte.
Har ingen koll på DVs kostnader heller, men antar att hemkörningen är rätt dyr?
Ingen feber, äter, dricker, kissar, bajsar. Upplever honom som något försiktig i sina huvud/hals-rörelser men i övrigt är han normal.Har du tempat honom?
Självmedicinera skulle jag inte göra, risk för att dölja symtom. I sådana fall är enbart vila bättre.
Om han har feber - åk in.
Valpus och jag har börjat på en ny kurs! Det är Valpus och ett gäng vuxna border collier med tillhörande mattar/hussar som ska träna vallning. Det är jätteroligt!
I och med att Valpus är så ung jämfört med de andra och jag oerfaren, så får vi inte göra riktigt samma saker. Valpus har gjort stora framsteg bara från den första gången till den andra. Bara det att kunna koppla av fast att det rör sig får och hundar framför näsan. Valpus har dock en fördel och det är att vi har getter hemma, så han reagerar nog mer på hundarna och att han inte får leka med dem
Det finns risk att jag blir hooked
Jag förstår det efter bara ett fåtal kurstillfällen! Och Valpus tycker att det här "makes sense". Den vanliga valpkursen var halvtrist, tyckte han (och jag). Det är fantastiskt att se hur roligt han tycker det här ärVarning. Extremt beroendeframkallande
Det är magisktJag förstår det efter bara ett fåtal kurstillfällen! Och Valpus tycker att det här "makes sense". Den vanliga valpkursen var halvtrist, tyckte han (och jag). Det är fantastiskt att se hur roligt han tycker det här är
Tack! Det ska jag kolla påDet är magiskt
Tips till nya förare är att läsa eller titta lite på youtube om flyktzon, balanslinje, hur man använder rörelseriktning för att lägga tryck och påverka tempo vid hantering av boskap. Exakt samma regler som gäller för hunden!
Vad kul att jag känner igen en del! Det är ungefär så jag har jobbat med lösa hästar. Då vet jag hur jag ska tänka med fåren
Ingen feber, äter, dricker, kissar, bajsar. Upplever honom som något försiktig i sina huvud/hals-rörelser men i övrigt är han normal.
Ingen feber, äter, dricker, kissar, bajsar. Upplever honom som något försiktig i sina huvud/hals-rörelser men i övrigt är han normal.