Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag övar lite "hämta konstiga saker" med Tinja. Vi har ju övat med kottar och pinnar förut att hon ska leta reda på den enda som luktar av mig, vilket har gjort att hon lärt sig kommandot "leta" och att hon tycker det är skitkul. Så nu testade jag med både nyckelknippa och ihopknutet koppel, och efter lite tvekan så gick det bra! Nu är det lika kul som kottar :P

Nu är pappa på väg in med honom till djursjukhuset igen. Det blöder mera och han är fortfarande rejält groggy.

Nu är pappa på väg in med honom till djursjukhuset igen. Det blöder mera och han är fortfarande rejält groggy.
Nämen lilla Otis! :( Känns ju som det är något annat än det lilla såret. Kunde de inte bränna lite på det så det slutar blöda? :nailbiting: Håller tummarna att han piggar på sig! :heart

:heart Vi håller tummar, tår och tassar för stackars Otis :(

Tack! :heart Känner mig helt hjälplös på jobbet, även om jag vet att han är i goda händer. Ångrar så att jag inte propsade på att han skulle bli inlagd med dropp igår, så att han i alla fall hade haft lite energi idag :( Vi fick åka till ett annat djursjukhus igår eftersom vårt vanliga bara tar emot akutfall till kl 21.

Nämen lilla Otis! :( Känns ju som det är något annat än det lilla såret. Kunde de inte bränna lite på det så det slutar blöda? :nailbiting: Håller tummarna att han piggar på sig! :heart

Tack! :heart Ja, det gör ju onekligen det :cry: De ville inte göra det igår och inte sätta stygn heller. Han fick någon form av "plåster" som man sätter invändigt vid operationer för att hålla ihop sår osv, men det hjälpte inte. De tog ju biopsi på tungan också och skar bort en typ 4x3mm stor bit, så den blöder också så klart. Jag förstår bara inte varför det inte slutar blöda.
Inte ens när han hade tungan ute i mer än en timme igår under tiden han var nerdrogad så slutade det ju blöda, utan sipprade hela tiden. Annars kan man ju tänka att det beror på att han drar upp det hela tiden, men så verkar det ju inte heller..

Håller tummar och tassar för att han snart piggar på sig! Förstår att det är oroligt med en lugn Otis :heart

Tack! :heart Mycket oroligt :(
Veterinären tyckte inte att han var så påverkad igår, ända tills hon såg hans slemhinnor... :cautious: Men det är klart, för en typ gravt överviktig labbe så hade kanske hans energinivå igår varit normal.
Men han har sällan mer än en tass i marken samtidigt liksom...

@AraSlei Låter mycket märkligt. :( Som sagt hoppas de hittar felet nu så han blir bra!

Väldigt märkligt :( De trodde att han kanske hade svårt att koagulera blodet, men det var ju inga problem när de tog blodprovet på benet. Han stretade emot lite och kanylen flög ur så det sprutade blod överallt, men det stoppade ju snabbt och normalt sen.
Tack!

Tack! :heart Mycket oroligt :(
Veterinären tyckte inte att han var så påverkad igår, ända tills hon såg hans slemhinnor... :cautious: Men det är klart, för en typ gravt överviktig labbe så hade kanske hans energinivå igår varit normal.
Men han har sällan mer än en tass i marken samtidigt liksom...
Liten då - håller en hård tumme här :heart

Jag såg precis en bild på en jaktlabbe. Jag tycker inte om labradorer, men inser nu att jag kanske aldrig sett en jaktlabbe för :love: !!

:nailbiting:

Väldigt märkligt :( De trodde att han kanske hade svårt att koagulera blodet, men det var ju inga problem när de tog blodprovet på benet. Han stretade emot lite och kanylen flög ur så det sprutade blod överallt, men det stoppade ju snabbt och normalt sen.
Tack!
Så märkligt! Hoppas verkligen att de hittar vad som är fel och att han blir pigg igen. Lilla vännen :heart

Håller tummar och tår för lilla Otis! :heart @AraSlei

Själv behöver jag boka tid för en hälsokoll av Evi. Visst att hon tidigare inte varit så pigg på att leka med andra hundar, eller hälsa (de extremt få gånger de får hälsa). Men igår kväll hade hon tydligen morrat och naffsat mot en hund de känner sen länge och som det aldrig varit några problem med. Vill kolla så att det inte är leder eller liknande som spökar, med tanke på att hon har HD D & ED 1..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 912
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka