Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går inte så bra nu. De ringde för drygt en timme sedan och sa att de håller på att förlora honom.
När han varit inne någon timme hade han blivit akut sämre, det sprutade blodig diarré ur honom och blodet koagulerade inte alls. Sänkan hade blivit skyhög och han var inte kontaktbar.
De gör allt i sin makt för att rädda honom, han hade precis fått full dos antibiotika när de ringde och under tiden vi pratade skulle de börja ge honom färskt blod.
Jag har inte hört mera sen, och jag hoppas innerligt att det är ett tecken på att han är med och krigar fortfarande.

Min älskade, älskade lilla pojke. Det känns så jävla overkligt.
Vi behöver alla tummar vi kan få nu.

Det går inte så bra nu. De ringde för drygt en timme sedan och sa att de håller på att förlora honom.
När han varit inne någon timme hade han blivit akut sämre, det sprutade blodig diarré ur honom och blodet koagulerade inte alls. Sänkan hade blivit skyhög och han var inte kontaktbar.
De gör allt i sin makt för att rädda honom, han hade precis fått full dos antibiotika när de ringde och under tiden vi pratade skulle de börja ge honom färskt blod.
Jag har inte hört mera sen, och jag hoppas innerligt att det är ett tecken på att han är med och krigar fortfarande.

Åh fy fan! Håller tummarna och tårna så hårt jag bara bara kan!!

Tack! :heart Känner mig helt hjälplös på jobbet, även om jag vet att han är i goda händer. Ångrar så att jag inte propsade på att han skulle bli inlagd med dropp igår, så att han i alla fall hade haft lite energi idag :( Vi fick åka till ett annat djursjukhus igår eftersom vårt vanliga bara tar emot akutfall till kl 21.

Tack! :heart Ja, det gör ju onekligen det :cry: De ville inte göra det igår och inte sätta stygn heller. Han fick någon form av "plåster" som man sätter invändigt vid operationer för att hålla ihop sår osv, men det hjälpte inte. De tog ju biopsi på tungan också och skar bort en typ 4x3mm stor bit, så den blöder också så klart. Jag förstår bara inte varför det inte slutar blöda.
Inte ens när han hade tungan ute i mer än en timme igår under tiden han var nerdrogad så slutade det ju blöda, utan sipprade hela tiden. Annars kan man ju tänka att det beror på att han drar upp det hela tiden, men så verkar det ju inte heller..

Låter som om han kan ha en sjukdom som gör att blodet får svårt att koagulera.
Jag håller alla tummar för att han klarar sig! Läste ditt senare inlägg om att han blivit jättedålig. Vilken mardröm :cry:

Vi håller tummarna för din fine lille kille

Fy!! Vi håller alla tummar och tår, han är ung och stark :heart

Men fy f*n vad händer?:(
Kom igen Otis!!!!
Fortsätter hålla tummar, tassar och tår här.
Kram till dig @AraSlei :heart

Men fy - vad händer. Stackars dig och stackars Otis. Måtte den vända snart :heart

Efter 8km cykeltur med Gissa kan jag konstatera att jag har en BARKBÅT :eek: för så måste det ju vara om det står så här på skylten:Sjösättning,endast barkbåtar och Gissa glatt sjösätter sig :D
Sen säger jag bara turister :devil::banghead: på denna sidan kanalen är det ingen väg utan offroad och grannen har nötter som går där med kanalen som stängsel.
Se detta framför er, 3 tyska turister offroad,varav en går o svingar ett koppel i handen ,30m framför går en bordercollie och suprise där springer grannens nötter i panik......:banghead::nailbiting::rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka