Jag svarar er alla på en gång: tusen tack för alla era tumhållningar
heart
ni är så fina!
Han har förmodligen fått i sig råttgift. Alla symptom stämmer - trött/loj, ingen färg på slemhinnorna och blod som inte koagulerar.
Han har fått k-vitamin hela tiden, vilket är motgift för råttgift, så det är ju bra. De har inte kunnat utesluta just råttgift, så de har inte vågat sluta ge honom det. Han har fått en del blod också, vilket ju också är bra eftersom det ökar upp mängden blod med koagulerande ämnen.
Han höll på att dö för dem innan, men just nu var han stabil och hade t om legat på bröstkorgen och kikat lite. Innan har han bara legat på sidan. Han sover dock mycket och har syrgas.
Veterinären sa att det kan svänga jättesnabbt och att de tar det timme för timme, men hon hör av sig i morgon bitti om det inte händer nåt akut innan det.
Så ja, det är väl så det ser ut nu, vi får bara hoppas att dom kan hålla honom stabil nu helt enkelt. Kan dom bara göra det så tror vet att han har chans att bli återställd.
Den här dagen har varit vidrig. Jag sov bara 3h i natt eftersom vi var hemma så sent från djursjukhuset, så jag ska nog försöka sova lite nu. Och hoppas innerligt på att jag inte blir väckt av veterinären..
Tack igen
Och STORT tack till
@GardenAngel som PM:ade och tipsade om att symptomen stämde väl överens på just råttgift
heart
Det gjorde att jag kunde dra mig till minnes att han varit inne i ett utrymme där det funnits gift innan, och när jag kollade där nu så fanns där ett paket som var utspritt och med hål efter främst möss men även en hundtand i kartongen. Det är inte helt hundra att det är det, men om det är det så får han åtminstone helt rätt sorts k-vitamin nu eftersom vi vet vilket ämne det var i giftet.