Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter 8km cykeltur med Gissa kan jag konstatera att jag har en BARKBÅT :eek: för så måste det ju vara om det står så här på skylten:Sjösättning,endast barkbåtar och Gissa glatt sjösätter sig :D
Sen säger jag bara turister :devil::banghead: på denna sidan kanalen är det ingen väg utan offroad och grannen har nötter som går där med kanalen som stängsel.
Se detta framför er, 3 tyska turister offroad,varav en går o svingar ett koppel i handen ,30m framför går en bordercollie och suprise där springer grannens nötter i panik......:banghead::nailbiting::rage:
Finns så gott om puckon:yuck:

Det går inte så bra nu. De ringde för drygt en timme sedan och sa att de håller på att förlora honom.
När han varit inne någon timme hade han blivit akut sämre, det sprutade blodig diarré ur honom och blodet koagulerade inte alls. Sänkan hade blivit skyhög och han var inte kontaktbar.
De gör allt i sin makt för att rädda honom, han hade precis fått full dos antibiotika när de ringde och under tiden vi pratade skulle de börja ge honom färskt blod.
Jag har inte hört mera sen, och jag hoppas innerligt att det är ett tecken på att han är med och krigar fortfarande.

Min älskade, älskade lilla pojke. Det känns så jävla overkligt.
Vi behöver alla tummar vi kan få nu.
Tänker på er och fortsätter hålla tummar och tassar här!
Hoppas också att han ska ha nytta av att han är ung och stark och vältränad, det borde ju ge honom bättre odds! :heart:heart

Jag svarar er alla på en gång: tusen tack för alla era tumhållningar :heart:heart:heart ni är så fina!

Han har förmodligen fått i sig råttgift. Alla symptom stämmer - trött/loj, ingen färg på slemhinnorna och blod som inte koagulerar.

Han har fått k-vitamin hela tiden, vilket är motgift för råttgift, så det är ju bra. De har inte kunnat utesluta just råttgift, så de har inte vågat sluta ge honom det. Han har fått en del blod också, vilket ju också är bra eftersom det ökar upp mängden blod med koagulerande ämnen.
Han höll på att dö för dem innan, men just nu var han stabil och hade t om legat på bröstkorgen och kikat lite. Innan har han bara legat på sidan. Han sover dock mycket och har syrgas.
Veterinären sa att det kan svänga jättesnabbt och att de tar det timme för timme, men hon hör av sig i morgon bitti om det inte händer nåt akut innan det.
Så ja, det är väl så det ser ut nu, vi får bara hoppas att dom kan hålla honom stabil nu helt enkelt. Kan dom bara göra det så tror vet att han har chans att bli återställd.

Den här dagen har varit vidrig. Jag sov bara 3h i natt eftersom vi var hemma så sent från djursjukhuset, så jag ska nog försöka sova lite nu. Och hoppas innerligt på att jag inte blir väckt av veterinären..
Tack igen :heart

Och STORT tack till @GardenAngel som PM:ade och tipsade om att symptomen stämde väl överens på just råttgift :heart:heart:heart
Det gjorde att jag kunde dra mig till minnes att han varit inne i ett utrymme där det funnits gift innan, och när jag kollade där nu så fanns där ett paket som var utspritt och med hål efter främst möss men även en hundtand i kartongen. Det är inte helt hundra att det är det, men om det är det så får han åtminstone helt rätt sorts k-vitamin nu eftersom vi vet vilket ämne det var i giftet.

Vilken mardröm för er @AraSlei men så himla himla bra att han kämpar på :love:

Vi fortsätter hålla tummar och tassar för er och att du vaknar imorgon till positiva och bra nyheter och att Otis även han får en lugn och stabil natt :heart

@AraSlei Skönt att höra att ni troligtvis hittat orsaken! Har knappt vågat öppna den här tråden sen din senaste uppdatering. Vi fortsätter hålla tummar och tassar här hemma för att han klarar detta precis lika bra som allt annat han har gått igenom. Kram! :heart

Förlåt att jag inte svarar er en och en, men jag läser och tar till mig alla era svar :heart Tack för peppen :heart:heart
Han är ju en krigare, jag hoppas bara så mycket att han orkar kriga sig igenom det här också. Veterinären lät ändå försiktigt positiv när jag bad henne att ärligt säga hur stor chans han hade. Troligtvis bättre chans tack vare att han fick blod. Överlever han det här så ska jag försöka förmedla mitt tack till blodgivaren och dens husse/matte.

ALLT råttgift ska bort från den här gården nu. Vartenda jävla gram.

Och som sagt, @GardenAngel :love:

Gick in och läste ikapp nu. Tänkte faktiskt på råttgift när uppdatering om Otis kom. Har haft en katt som åt en mus med råttgift i.

Hoppas han repar sig med rätt behandling.

Jag svarar er alla på en gång: tusen tack för alla era tumhållningar :heart:heart:heart ni är så fina!

Han har förmodligen fått i sig råttgift. Alla symptom stämmer - trött/loj, ingen färg på slemhinnorna och blod som inte koagulerar.

Han har fått k-vitamin hela tiden, vilket är motgift för råttgift, så det är ju bra. De har inte kunnat utesluta just råttgift, så de har inte vågat sluta ge honom det. Han har fått en del blod också, vilket ju också är bra eftersom det ökar upp mängden blod med koagulerande ämnen.
Han höll på att dö för dem innan, men just nu var han stabil och hade t om legat på bröstkorgen och kikat lite. Innan har han bara legat på sidan. Han sover dock mycket och har syrgas.
Veterinären sa att det kan svänga jättesnabbt och att de tar det timme för timme, men hon hör av sig i morgon bitti om det inte händer nåt akut innan det.
Så ja, det är väl så det ser ut nu, vi får bara hoppas att dom kan hålla honom stabil nu helt enkelt. Kan dom bara göra det så tror vet att han har chans att bli återställd.

Den här dagen har varit vidrig. Jag sov bara 3h i natt eftersom vi var hemma så sent från djursjukhuset, så jag ska nog försöka sova lite nu. Och hoppas innerligt på att jag inte blir väckt av veterinären..
Tack igen :heart

Och STORT tack till @GardenAngel som PM:ade och tipsade om att symptomen stämde väl överens på just råttgift :heart:heart:heart
Det gjorde att jag kunde dra mig till minnes att han varit inne i ett utrymme där det funnits gift innan, och när jag kollade där nu så fanns där ett paket som var utspritt och med hål efter främst möss men även en hundtand i kartongen. Det är inte helt hundra att det är det, men om det är det så får han åtminstone helt rätt sorts k-vitamin nu eftersom vi vet vilket ämne det var i giftet.
Herregud så skönt att läsa! Öppnade precis buke och när jag läste att de höll på att förlora honom så kom tårarna. Håller alla tummar för att det går bra! Han är en liten kämpe Otis och vi är många som tänker på honom :heart

Hoppas, hoppas, hoppas att han klarar sig @AraSlei. :heart :up:
Brorsan hade en hund som troligen strök med av det och jag är hur nojig som helst till gift trots att jag har problem med råttor i hönshuset. Nej, det blir inget gift hemma hos mig, det är allt för många djur som kan stryka med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka