Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så ett protokoll om någon vill se siffrorna.
B3Dnqke.jpg

Efter art ha läst igenom större delen av tråden vill jag bara skicka lite tankar till dig @GardenAngel och jag hoppas att morgondagen går bra :(

Såg också att du funderar lite på jaktgolden? Hojta till om jag kan hjälpa till med tips eller namn, jag har iaf ett hum om en del linjer efter att ha försökt smälta in i apporteringssammanhang med min vita segis :D

Vi har haft ett par hektiska dagar här, där Herr Gul lånats ut till studentVM som både dressyr & hopphäst och Ammo har givetvis fått vara med. Är så glad över att hästen är 110% hundtrygg för inte ens när man promenerar med dem i var sin hand och Ammo flyger mot honom för att göra lekinviter klipper Gul på öronen. Han glor på sin höjd på honom och vill sniffa lite - båda verkar se varandra som potentiella lekkamrater.. ;)
Ammo är iaf trött efter att ha varit med ett par timmar var dag, trots att han inte fått något träning alls i övrigt,

Ser ju trevligt ut!

Det var jätteroligt att se faktist! Fast den där jäkla gubben som sprang runt och lekte i skogen, och spökena... då kände han sig inte stor inte fy vad det var läskigt. :laugh: Men så fort han insåg att gubben i skogen var en människa (efter att jag hälsat) så försökte han sno leksaken ifrån honom. Samma med spökena, han blev såå lycklig när det visade sig att det var människor att han bara var tvungen att kyssa dom! :rofl:

Det var jätteroligt att se faktist! Fast den där jäkla gubben som sprang runt och lekte i skogen, och spökena... då kände han sig inte stor inte fy vad det var läskigt. :laugh: Men så fort han insåg att gubben i skogen var en människa (efter att jag hälsat) så försökte han sno leksaken ifrån honom. Samma med spökena, han blev såå lycklig när det visade sig att det var människor att han bara var tvungen att kyssa dom! :rofl:
Haha stackars Tonto!

Ja på spökena brukar man se hur hundarna som är sociala bara pustar ut och "Ååååh var det bara duuu?! VAD ROLIGT! TJOHO!"

Efter art ha läst igenom större delen av tråden vill jag bara skicka lite tankar till dig @GardenAngel och jag hoppas att morgondagen går bra :(

Såg också att du funderar lite på jaktgolden? Hojta till om jag kan hjälpa till med tips eller namn, jag har iaf ett hum om en del linjer efter att ha försökt smälta in i apporteringssammanhang med min vita segis :D
Tack :) Tror det kommer gå bra. Just nu är jag iaf i acceptans-fasen. Min karl ringde igår och var ledsen och kände "måste du verkligen?!". Var såklart jobbigt att diskutera varje detalj av mitt beslut, men när jag hörde mig själv berätta så blev det ännu mer tydligt hur rätt detta är. Och fint att inse hur mycket han tycker om Alice. Mannen som inte tycker om hundar :p Han är helt förstörd. Men insåg när vi pratat att detta är bäst för både min och Alice skull. Idag ska jag ta med kameran ut i skogen och göra allt det som vi tycker är skoj :)

Japp, är inne på jaktgolden. Lite orolig för att dom kanske är för mycket brukshund. Men samtidigt vet jag att jag kommer få hjärnblödning av att träna med en hund som inte har tillräckligt med bruks i sig! Kan man ha en jaktgolden på träning och en utställningsgolden hemma i soffan?! :D :angel:
Har en kennel i Enköping som jag är intresserad av. Tycker hon verkar tänka vettigt och hon har en SÅ fin hane (Heter B*rk). Men du får jättegärna komma med tips på uppfödare och linjer! Tycker jaktkennlarna är lite svåra att hitta bland alla utställningskennlar :D

Var hos vetten i tisdags för att vaccinera Bobber. Så fort vi kom innanför dörren så hör man en hund sitta och sjunga i nåt av undersökningsrummen. När jag satt och vänta på min tur så började jag prata med en herre som satt där och vi skämtade lite om att det låter som om hunden ropar på hjälp för att komma bort från den "onda vetten". Så när jag kom in till vet så sa jag till henne att det måste u vara en hund som inte gillar vet besök något vidare och hon flinade bara och sa: "Den hunden svävar på molnen och gladare kan den inte vara!" Jag bara tittade frågande på henne, hon skrattade till och sa att hunden är hög som ett höghus på morfin efter en operation :rofl::rofl: Hahaha enligt henne så, hundar som har ont är tysta, hundar som sjunger går på morfin :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka