Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
I kväll fick min älskade äldsta hund somna in, tyvärr inte alls som jag hade önskat. Hon fick ett krampanfall som inte slutade, turligt nog fick jag tag på en veterinär ganska omgående som inte hade långt hit.
Det enda positiva är att jag inte behövde tveka en sekund, det var dags. Men jag har väldigt ångest för att jag inte gjorde det i helgen, som vi hade tänkt.

Nu är det som det är, hon fick leva till fullo ändå in i slutet:heart
:heart Beklagar! Ha inte ångest, hon har haft ett toppenliv hos dig fram tills nu.

I kväll fick min älskade äldsta hund somna in, tyvärr inte alls som jag hade önskat. Hon fick ett krampanfall som inte slutade, turligt nog fick jag tag på en veterinär ganska omgående som inte hade långt hit.
Det enda positiva är att jag inte behövde tveka en sekund, det var dags. Men jag har väldigt ångest för att jag inte gjorde det i helgen, som vi hade tänkt.

Nu är det som det är, hon fick leva till fullo ändå in i slutet:heart
eusa_boohoo.gif

Skickar kramar till både @lady_vip och @GardenAngel :heart

Här känns det som hundlivet är på en nedgående spiral.
När jag skulle träna odjuret (Hamlet) igår testade jag taktiken att bli helt passiv när han började hoppa, skälla och bita/nafsa. Vilket resulterade i att jag ser halvt misshandlad ut på armarna idag ( Var dum nog att vara bararmad.. ) Gick inte hål på huden, men har rejäla blåmärken och varit öm i underarmen hela dagen.
Som pricken över i:et drog labben förmodligen på ett klobrott idag när vi var iväg och badade, så imorgon blir det till veterinären..
Kan det inte bara få gå lite bra någon gång.. (Gnällig:()

Här tuffar allt på och alla hundar mår som de ska iaf. "Gubben" är helt återställd efter sin envisa sträckning han fick när han lekte med Lilla S.
Hundgårdsbygget har tagit fart igen. Det blir då gediget. Sen har vi hundgårdar som kommer överleva oss.....

Ungtiken vi sålde för att utbildas till tjänstehund blev godkänd i dag. Är så himla glad och tacksam för att tiken fick denna chansen och hamnade hos en så vettig och driven ägare. Kunde inte önskat mer för hunden. Sen är det givetvis skitkul att se att ännu en av Mamma Mus döttrar håller måttet för tjänst:)

Varmt idag, men drog med Stoja ut på en liten joggingtur på kvällen med dragsele på. Lägg till lite impulskontroll-träning och kloklippning så hade jag en nöjd tjej sen.
Motivationen har varit låg senaste dagarna men nu har jag i alla fall planerat in ett lydnadspass för morgondagen.

Idag var vi iväg på MH, trots att jag är sjuk som tusan. Tonto var en väldigt glad (Han gav alla en kyss) och väldigt upprörd (Han skällde som bara den) liten pojk idag. Jävla gubbar i konstiga spökdräkter alltså. :rofl:

Sen så sprang han fram och hög överraskningsoverallen två gånger. Den gick ju att leka med. :o

Antingen så är han superglad eller så är han väldigt upprörd. Finns liksom inget mellanting där inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka