Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
För snart två veckor sedan skickade jag ett mail till en klubb om att jag ville ha med Ebrah på ett BPH som de skulle anordna. Det stod på hemsidan att det snart kommer anmälningsformulär till det, men eftersom det stått så ett tag skrev jag och frågade hur det är med det där.
Fick svar idag. Tydligen är det en rasklubb som ska ordna BPH då och andra kan få några reservplatser om det är så att sådant finns. Varför i hela världen inte skriva ut det från början då?! Nu ser det ju ut som om det är ett helt vanligt BPH de anordnar!

Dessutom verkade den ansvarige tycka att jag skulle vänta, att hon aldrig "kan bli för gammal" och att det var bra om hon passerade värsta unghundsperioden. Jag skrev nämligen i första mailet att jag ville ha med henne på det BPHt för att hon blir 1år i juli och det inte verkar anordnas några BPH mot slutet av hösten eller under vintern...

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
För snart två veckor sedan skickade jag ett mail till en klubb om att jag ville ha med Ebrah på ett BPH som de skulle anordna. Det stod på hemsidan att det snart kommer anmälningsformulär till det, men eftersom det stått så ett tag skrev jag och frågade hur det är med det där.
Fick svar idag. Tydligen är det en rasklubb som ska ordna BPH då och andra kan få några reservplatser om det är så att sådant finns. Varför i hela världen inte skriva ut det från början då?! Nu ser det ju ut som om det är ett helt vanligt BPH de anordnar!

Dessutom verkade den ansvarige tycka att jag skulle vänta, att hon aldrig "kan bli för gammal" och att det var bra om hon passerade värsta unghundsperioden. Jag skrev nämligen i första mailet att jag ville ha med henne på det BPHt för att hon blir 1år i juli och det inte verkar anordnas några BPH mot slutet av hösten eller under vintern...
Åhh :banghead::banghead: En kompis ska föra MH med som tik, den blir två i september. Vi pratade om det, då se kompisens kompis: "avvakta lite, hon är ju så spökig fortfarande"

Åhh :banghead::banghead: En kompis ska föra MH med som tik, den blir två i september. Vi pratade om det, då se kompisens kompis: "avvakta lite, hon är ju så spökig fortfarande"
Alltså, fattar inte folk att det finns en anledning till att de ska gå i en viss ålder? Jag har fått höra från SÅ många håll nu att jag borde vänta med Ebrah tills hon blir vuxen, folk tycker väl att det var jättebra när jag gick BPH med 5åring... Men när t.o.m. ansvariga för BPH börjar prata om att göra det senare...?!

I kväll fick min älskade äldsta hund somna in, tyvärr inte alls som jag hade önskat. Hon fick ett krampanfall som inte slutade, turligt nog fick jag tag på en veterinär ganska omgående som inte hade långt hit.
Det enda positiva är att jag inte behövde tveka en sekund, det var dags. Men jag har väldigt ångest för att jag inte gjorde det i helgen, som vi hade tänkt.

Nu är det som det är, hon fick leva till fullo ändå in i slutet:heart

I kväll fick min älskade äldsta hund somna in, tyvärr inte alls som jag hade önskat. Hon fick ett krampanfall som inte slutade, turligt nog fick jag tag på en veterinär ganska omgående som inte hade långt hit.
Det enda positiva är att jag inte behövde tveka en sekund, det var dags. Men jag har väldigt ångest för att jag inte gjorde det i helgen, som vi hade tänkt.

Jag beklagar sorgen :(.

@Monstermom @athena_arabians @farin @Miao @Zvinto @GardenAngel @russinbulle

Tack för era fina ord. Sömnen har varit i stort sett obefintlig i natt, men det känns ändå bra. Sorgen är såklart stor, men det handlade ändå inte längre Om jag skulle ta bort henne, utan När. Jag är glad att min sambo var hemma, och att mina föräldrar gick ut mitt i natten och grävde grav. Och att veterinären som kom var toppen, det blir väl skitdyrt, såklart, men sånt har ju liksom ingen betydelse i det läget.
Hon vilar bredvid sin bästis, jag ska åka och köpa något litet träd och sätta på graven, så det blir en bra dag.

Kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka