Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud, du är ju lika trög som dina hundar! *facepalm*
Jag är ingen sån här bläckfisk:
3fc4fca3faa2d4a8cb0881fb57.jpg@4e_220w_220h.src%7Cwatermark=2&text=c2Uud2lubmVybGlmdGluZy5jb20%3D&t=75&color=I0ZGRkZGRg%3D%3D&size=11&p=9

Jag är en sån här:
octopus.jpg

@Monsterkärring Käft!

Å vemäre som är trög? Vilken av ovan avbildade octopoder skulle vara bra på att montera solfilm? Om du tar och postar en instruktionsfilm på hur man använder nr1 vore re intressant... :mad:

Har en vän som är sugen på att skaffa hund, ännu mer nu efter att ha umgåtts med mina hundar tydligen. Är lite rädd att hen blir lite för impulsiv när det väl skulle fungera rent praktiskt med hundköp, så nu har jag utsett mig själv till "hjälpa till att hitta rätt hund"-person :angel:

Tog med alla hundar ner till stranden så fort daghunden kom hit imorse. Nu är det så himla trevligt att äta frukost medan allihop är nöjda och vilar! Efter att vi körde uppletande på buketräffen i söndags fick jag lite ny inspiration till det med lillpumin. På hemvägen från stranden gjorde jag en liten ruta och skickade först gubben, som var superduktig som vanligt, men lillpumin letade också på bra när det blev hans tur :) Daghunden fick bara titta på, men verkade rätt nöjd ändå.

Tog med alla hundar ner till stranden så fort daghunden kom hit imorse. Nu är det så himla trevligt att äta frukost medan allihop är nöjda och vilar! Efter att vi körde uppletande på buketräffen i söndags fick jag lite ny inspiration till det med lillpumin. På hemvägen från stranden gjorde jag en liten ruta och skickade först gubben, som var superduktig som vanligt, men lillpumin letade också på bra när det blev hans tur :) Daghunden fick bara titta på, men verkade rätt nöjd ändå.

Så trivsamt det lät. :)

Snart ska vi dra ner till klubben och öva Nose Work! Vore ju egentligen optimalt att göra det inomhus nu när det blåser betydligt mer än igår, men verandan är ändå ganska skyddad..

*sparkar i gruset* Det finns en uppfödare som jag har hållit ett glatt öga på av flera skäl, och vi har även haft kontakt tidigare och hen verkar förstå vad jag vill ha för hund. Upptäckte dock en gång att det fanns en kull med väldigt hög inavelsgrad och drog öronen åt mig ett tag, däremot var det inget jag tog upp med denne och jag vet inte vad motivet var (kanske tjuvparning, ingen aning). Nu finns en kull som intresserar, skulle dessutom kunna passa i tid för mig att köpa valp ifrån (inte för att jag någonsin kommer till skott, men det är ett annat inlägg) men så såg jag föräldrarna och... näe. 6,3 % inavelsgrad på 5 generationer. Det känns inget kul! Jag kan inte motivera det mer än så, förutom att rasklubben vill att det hålls under 2,5 % och absolut under 6,25 %. Så det blir inte denna kull i alla fall. En valp finns otingad. Äsch.
Är det sheltie du tittar på eller någon annan ras?

Haha! Det finns garanterat fler som har värre arbetsnarkomaner än mina :D
Däremot kanske mina tar ut sin överskottsenergi på ett ovanligt destruktivt vis :p

Men man kan ju inte vara arg på dem, se bara på de små liven?! :love:
13532062_1774948432721704_1048853057_n.jpg
Det verkar som om de är fina sällskapshundar - när de har tratt. :up:

Underbar bild. Typ "Han fick bära spriten men vad fick jag? En jävla blomsterkrans." :laugh:

Idag har jag instruerat en vän i Nose Work-grunder! Har bara gått en kurs men jag har en tendens att lära mig rätt snabbt när det kommer till såna här saker, så jag vågade ge mig på att lära ut grunderna eftersom jag föreslagit att vi skulle kunna köra lite Nose Work.

Och det gick SÅ bra! Att se hundar och ägare utvecklas så snabbt tillsammans är ju bara för härligt :love:

Gick in till veterinären när jag var och handlade "bara för att höra hur avlivning gick till hos dom". Och kom ut därifrån med en lapp i fickan där det står att Alice har en bokad tid på fredag. Känns så himla overkligt, men rätt. Bokade fredag för då kan jag åka till min karl efteråt, eller dagen efter. Och vi har pratat om att åka på Falsterbo nästa vecka, så det kanske är precis rätt tidpunkt att göra det på fredag. Jobbar inatt, men efter det ska vi verkligen bara göra roliga och mysiga saker fram till fredag kl 15 :heart

Gick in till veterinären när jag var och handlade "bara för att höra hur avlivning gick till hos dom". Och kom ut därifrån med en lapp i fickan där det står att Alice har en bokad tid på fredag. Känns så himla overkligt, men rätt. Bokade fredag för då kan jag åka till min karl efteråt, eller dagen efter. Och vi har pratat om att åka på Falsterbo nästa vecka, så det kanske är precis rätt tidpunkt att göra det på fredag. Jobbar inatt, men efter det ska vi verkligen bara göra roliga och mysiga saker fram till fredag kl 15 :heart
:heart:heart:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat