Var är pipsälen då?
Den har han bara i sängen, såklart!
Jag har dock kommit fram till att den här buren blir rätt temad...
Dyna:
Kudde:
Gos:
Drömmer jag i hemlighet om en bulldogg?!
Eller har IKEA ett undermåligt corsosortiment?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var är pipsälen då?
@Monstermom
Otis kan tipsa Monster om lite olika sätt att göra buren större annars! T ex genom att slita upp ett stort hål i nätet på baksidan? Då kan man sträcka ut sig i full längd sedan, bakbenen rätt ut bara.....
Jösses - den där får jag plats med en hel flock heeler iJa, den är fyrkantig. Monster i buren i morse:
Får kanske fundera på om en sådan rund vore värd investeringen... Jag vet inte riktigt hur det gör så stor skillnad med några cm till när den egentligen inte blir just längre? Han kommer ju fortfarande inte att kunna sträcka ut sig raklång på sidan?
Hahaha, Monster är "tyvärr" en försiktig herre. Med bara nätdörren fritt hängande är det omöjligt att ta sig in eller ut...
Monster låter som en praktisk hund
Klaga hos Ikea? "Jag kräver att ni slutar diskriminera Cane Corso!"Den har han bara i sängen, såklart!
Jag har dock kommit fram till att den här buren blir rätt temad...
Dyna:
Kudde:
Gos:
Drömmer jag i hemlighet om en bulldogg?!
Eller har IKEA ett undermåligt corsosortiment?
Klaga hos Ikea? "Jag kräver att ni slutar diskriminera Cane Corso!"
Visst ja ... Ja, det är ett ännu bättre förslag!Conny Carlsson menar du väl
Jaha. Så har man monterat solfilm också. Som vanligt är ny erfarenhet = lektion i ödmjukhet. Fattar inte att min automatiska utgångspunkt alltid är "hur svårt kan det va?", med tanke på hur många sådana lektioner jag samlat på mig vid det här laget!?
Svårt. Svårt är det. Men nu sitter det uppe i alla fall - med lite bubblor här och var.
Första rutan, hopplöst. Trodde det skulle gå på fem minuter, höll på säkert över en halvtimme och resultatet blev sådär. Andra rutan trodde jag jag hade räknat ut hur man bäst gjorde det, fixade den på under fem minuter och inte en bubbla.
Sen kom bakrutan...
Två händer räcker inte.
Men nu sitter det något solfilmsliknande på den till slut i alla fall. Men får se hur länge den sitter kvar.
Ta en tunn nål, punktera bubblan och stryk ut den försiktigt sedan, så blir du oftast av med dem
Annars brukar det vara lättast om man har vatten med diskmedel i och sprayar på innan man lägger på plasten, så kan man "glida" den på plats och trycka ut luftbubblorna i efterhand.
Japp, "glidtricket" hade jag räknat ut till fönster #2, det var därför det gick så snabbt och blev rätt bra. Men när jag provade detsamma på bakrutan så resulterade det i att hela sjoket föll ned!
Det är för tungt för att hålla sig själv uppe under tiden, och jag har för få händer...
Tror ändå att det skulle kännas betydligt större med en rund burOm jag minns rätt nu så är den 126 lång och 80 bred och hög. Största buren jag kunde hitta, faktiskt.
Tror ändå att det skulle kännas betydligt större med en rund bur
Test påbörjat:
I det här fallet är indoor = utanpå bilen, medan indoor är inuti. Sensorn ligger inte i solen (men ganska nära), själva termometern ligger i solen. Två fönster öppna till drygt hälften.
Planerar att återkomma om en halvtimme ungefär.
(Ska kolla efter exakt en halvtimme sedan jag la på duken, när jag hinner skriva här är dock en annan femma kanske.)
Skulle aldrig våga ha Ammo i tygbur, han hade varit ute på mindre än 1 minut tror jag. OM jag har honom i bur (man bör ha öronproppar eller gå så långt iväg att man kan låtsas som att det inte är ens egen hund isf) så måste den vara gjord i metall.@Monstermom
Otis kan tipsa Monster om lite olika sätt att göra buren större annars! T ex genom att slita upp ett stort hål i nätet på baksidan? Då kan man sträcka ut sig i full längd sedan, bakbenen rätt ut bara.....