Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lånade en kompis sådan när vi var på utställning förra året. Hade bakluckan öppen och hängde på den där, bilen stod mitt i solen. Höll på att svettas ihjäl så jag kröp in hos vovve i svalkan.. :D Grymt bra är dom!
Ja, jag blev alldeles förundrad över hur mycket svalka den faktiskt ger även i gassande stekhet sol - helt otroligt :)

Vilken vändning i burträningen den nya buren (och dynan :D) blev! Igår kväll gick han själv in och la sig där, men klev upp igen efter bara någon minut. Men nu på morgonen gick han in dit och la sig igen, och nu sover han där! :nailbiting:

Nu vet jag inte vad jag ska göra, låtsas som ingenting, sitta blick stilla för att inte väcka honom, eller smyga dit med en godbit? Det här gick snabbare än jag väntat mig! :laugh:

Burskrället var väl värt pengarna! Borde gjort slag i saken för länge sen, visste väl att han behövde en i GD-storlek... :cautious:
I intresses skull bara, ni som har tränings/utställningsburar, hur stora är de i förhållande till er hund?

@GardenAngel Jag vet inte om jag har så mycket att erbjuda, men jag har en halvkass (eller kanske helkass, jag kan inte spinna) spinnrock, vi kan ju försöka lära oss att spinna ihop. Eller så kan jag lära dig mer om stickning. Huset är fullt av garn. Jag är alltid hemma, det är bara att dyka upp.
Jaa! Måste bli bättre på att sticka :D har än så länge bara kommit till raggsockar och babymössor :p Jag kan spinna på slända och har spunnit på spinnrock, men kommer inte riktigt ihåg hur man trär den. Men finns kurser i Dalby som jag funderat på att gå :)

Vilken vändning i burträningen den nya buren (och dynan :D) blev! Igår kväll gick han själv in och la sig där, men klev upp igen efter bara någon minut. Men nu på morgonen gick han in dit och la sig igen, och nu sover han där! :nailbiting:

Nu vet jag inte vad jag ska göra, låtsas som ingenting, sitta blick stilla för att inte väcka honom, eller smyga dit med en godbit? Det här gick snabbare än jag väntat mig! :laugh:

Burskrället var väl värt pengarna! Borde gjort slag i saken för länge sen, visste väl att han behövde en i GD-storlek... :cautious:
I intresses skull bara, ni som har tränings/utställningsburar, hur stora är de i förhållande till er hund?

Tillrackligt stor for att hunden kan ligga raklang pa sidan ... dock inte pa magen och att stracka ut benen framfor och bakom sig.
Mina tva blir lyckliga som fa nar burarna kommer fram. :p

I dag har jag tittat pa sma bruna potatisar ... OH.MY.GOD ...

IMG_0582_zpsljd0w7gk.jpg

Jag hade nog gått förbi buren och markerat (i vårt fall med klicker) och gett godis, eller bara gått förbi och gett en godis. Sådär i förbifarten.
Alice har en canvasbur som är large eller X-large. Skulle tippa att den är typ 60x60x90 till Alice 41cm i manke. Jag tycker den är stor åt henne :p Men hon har den bara som sovbur på jobb ibland och ibland när vi är på kurs.

Ehm.. stor :D Finns gott om svängrum i den. Tröttnade på att ha vanliga fyrkantiga burar och köpte den här för att de skulle kunna ha det riktigt bekvämt under tävlingsdagar. Ännu inte använd utan bara provad hemma, kommer testa i slutet av juli hur den faktiskt fungerar.
12821357_611920338956350_8408179921117905611_n.jpg

91x64x64 till mina prickar, största hunden är 63 cm 36 kg. Buren är stor för honom, han ligger mest längst in i hörnet. Har jag båda tikarna (ca 55cm 25 kg) med mig så kan dom dela på en bur (har bara 2 burar, har sällan med mig 3 hundar..).

Stor! Jag har den största som fanns att köpa på ArkenZoo, där har två av mina gott om plats. De kan stå normalt och ligga raklånga på sidan, båda två samtidigt.
Köpte stor för att jag inte orkar släpa med mig två eller tre burar. Vi använder iofs vår mest när vi är hos kompisar, för att slippa passa svansar som välter ner allt:D

Ehm.. stor :D Finns gott om svängrum i den. Tröttnade på att ha vanliga fyrkantiga burar och köpte den här för att de skulle kunna ha det riktigt bekvämt under tävlingsdagar. Ännu inte använd utan bara provad hemma, kommer testa i slutet av juli hur den faktiskt fungerar.
12821357_611920338956350_8408179921117905611_n.jpg

Åh, en sån skulle man haft! :love:

Buren han har nu är en XXXXL, grand danois-storlek tydligen. Men det måste vara trångt åt en sådan, jag tycker inte den är så jättestor åt Monster... Han kan stå i den, men kan inte hålla upp huvudet i normal vinkel. Han kan väl ligga hyfsat raklång, men kan inte sträcka ut sig... Vi får båda plats därinne, men då blir det rätt... mysigt. :D

Av och till tycker jag den är på tok för liten och trång! Medan ibland ser det ut att vara hur mycket plats som helst därinne...

Åh, en sån skulle man haft! :love:

Buren han har nu är en XXXXL, grand danois-storlek tydligen. Men det måste vara trångt åt en sådan, jag tycker inte den är så jättestor åt Monster... Han kan stå i den, men kan inte hålla upp huvudet i normal vinkel. Han kan väl ligga hyfsat raklång, men kan inte sträcka ut sig... Vi får båda plats därinne, men då blir det rätt... mysigt. :D

Av och till tycker jag den är på tok för liten och trång! Medan ibland ser det ut att vara hur mycket plats som helst därinne...
Den finns i en större storlek än vad mina har, kanske fungerar åt Monster? Den har en diameter på 132cm och är 91cm hög. (Min har en diameter på 117cm och är 71cm hög. Mina dårar är 62 och 63,5 cm höga)

Den finns i en större storlek än vad mina har, kanske fungerar åt Monster? Den har en diameter på 132cm och är 91cm hög. (Min har en diameter på 117cm och är 71cm hög. Mina dårar är 62 och 63,5 cm höga)

Mja, då är den inte så mycket längre än min, några cm bara. Högre dock, men det ger nog inte så mycket som möjligheten att kunna sträcka ut sig ordentligt...

Har du en fyrkantig bur nu? För det blir ju en jäkla skillnad när buren är rund. Min stålbur är... 110cm lång ungefär, tror jag. Den här buren är enorm i jämförelse!

(skulle såklart vara svar till @Monstermom men datorn slängde inte med citatet...)

Har du en fyrkantig bur nu? För det blir ju en jäkla skillnad när buren är rund. Min stålbur är... 110cm lång ungefär, tror jag. Den här buren är enorm i jämförelse!

(skulle såklart vara svar till @Monstermom men datorn slängde inte med citatet...)

Ja, den är fyrkantig. Monster i buren i morse:
XBgNH6P.jpg

Får kanske fundera på om en sådan rund vore värd investeringen... Jag vet inte riktigt hur det gör så stor skillnad med några cm till när den egentligen inte blir just längre? Han kommer ju fortfarande inte att kunna sträcka ut sig raklång på sidan?

XBgNH6P.jpg

Får kanske fundera på om en sådan rund vore värd investeringen... Jag vet inte riktigt hur det gör så stor skillnad med några cm till när den egentligen inte blir just längre? Han kommer ju fortfarande inte att kunna sträcka ut sig raklång på sidan?
Jo det lär han kunna. Hur stor är den där buren? Jag har en likadan till mina, fast betydligt mindre :p

Till Tonto har jag en 91x63x63 cm, men han är ju liten och jag tycker att den känns lite trång när han står upp. Till Rollo har jag inte ens orkat leta till än. :p

XBgNH6P.jpg

Var är pipsälen då? :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka