Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ååååååh! Varför sa du inte det innan jag svettats över symaskiner och latexprimer hela dagen!? :rage:

Hur bra funkar det när det kommer till att hålla temperaturen nere? Vad jag siktat på är att få till en sån där silver shade duk (hemmagjorda varianten alltså :p), hur väl funkar tältet om du jämför med en sådan - om du provat?
På utställning senast så hade en vän köpt en så där silvershade-duk. Jag provade att hålla armen under och jösses så märkligt det kändes, för det var verkligen svalt direkt under den :D Måste ju vara bästa, bästa att slänga över en bil/bur/sitta under själv för att få ner värme. Synd dom är svindyra.

*sparkar i gruset* Det finns en uppfödare som jag har hållit ett glatt öga på av flera skäl, och vi har även haft kontakt tidigare och hen verkar förstå vad jag vill ha för hund. Upptäckte dock en gång att det fanns en kull med väldigt hög inavelsgrad och drog öronen åt mig ett tag, däremot var det inget jag tog upp med denne och jag vet inte vad motivet var (kanske tjuvparning, ingen aning). Nu finns en kull som intresserar, skulle dessutom kunna passa i tid för mig att köpa valp ifrån (inte för att jag någonsin kommer till skott, men det är ett annat inlägg) men så såg jag föräldrarna och... näe. 6,3 % inavelsgrad på 5 generationer. Det känns inget kul! Jag kan inte motivera det mer än så, förutom att rasklubben vill att det hålls under 2,5 % och absolut under 6,25 %. Så det blir inte denna kull i alla fall. En valp finns otingad. Äsch.

Å andra sidan har min syster tingat valp, och det är ändå det näst roligaste som kan hända mig i hundväg. :) Kanske lika bra att inte jag också har valp så kan jag vara lite hundvakt. :love:

Nu är det klart att jag och Lyxa har kvalat in till vårt 2:a bruks-SM i spår :love: !

13497562_1047071092049689_1729663269749077945_o.jpg

Det är vårt 4:e SM som vi kvalar till tillsammans :love: ! 2014 kvalade vi till lydnads-SM, 2015 till både bruks - och lydnads-SM, och nu 2016 till bruks-SM.

Fantastiska hund :love: !

Nu är det klart att jag och Lyxa har kvalat in till vårt 2:a bruks-SM i spår :love: !

13497562_1047071092049689_1729663269749077945_o.jpg

Det är vårt 4:e SM som vi kvalar till tillsammans :love: ! 2014 kvalade vi till lydnads-SM, 2015 till både bruks - och lydnads-SM, och nu 2016 till bruks-SM.

Fantastiska hund :love: !

Grattis. :up::up::up:

I dag har Lipton gått kvällsrunda i skogen i slakt koppel vid min sida. Trots allt vilt som rör sig här ute i skymningen och som vanligtvis gör dagens sista promenad till en ganska tråkig historia.
Jag är fortfarande i chock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka