Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad ni gnäller, det är ju stranden som gäller :p
A82B56DD-94F3-4238-85FB-8AEBE9CD60A6_zpsyr43noq2.jpg
Vi har också hängt på stranden med vår grå idag. Hon vägrar bada :meh: Med bästa mutorna och mycket lockande går det att få i henne med framtassarna...

Jamen det är klart. Mer åska på väg. :rage:

Jag har slitit med mitt förbannade solskydd till bilen hela dagen, i tropisk jävla hetta, och äntligen fått ut det för härdning. Jaha, nu då? :rage: :arghh: :banghead:

Vi ska på läger i sommar och bo i bilen, jag måste få till ett ordentligt solskydd innan vi far - helst vill jag ju hinna testa det också! Hur fanken ska jag lösa det här? :banghead:

Jaja, skönt i alla fall att det bara är en hund inatt, Monster är inte åskrädd (till skillnad från schäfern). Tack och lov.

Jag har slitit med mitt förbannade solskydd till bilen hela dagen, i tropisk jävla hetta, och äntligen fått ut det för härdning. Jaha, nu då? :rage: :arghh: :banghead:

Vi ska på läger i sommar och bo i bilen, jag måste få till ett ordentligt solskydd innan vi far - helst vill jag ju hinna testa det också! Hur fanken ska jag lösa det här? :banghead:

Jaja, skönt i alla fall att det bara är en hund inatt, Monster är inte åskrädd (till skillnad från schäfern). Tack och lov.

Fast lite åska vore väl skönt nu när det är så jäkla kvavt och vidrigt. :nailbiting:

Fast lite åska vore väl skönt nu när det är så jäkla kvavt och vidrigt. :nailbiting:

Men det gör ju inget bättre, det blir ju värre! :rage:

På dagen är det 400 grader varmt, så vräkregnar det på natten - och när solhelvetet stiger upp igen så börjar det praktiskt taget regna åt andra hållet istället! :rage:
Om vatteneländet kunde ta och bestämma sig för om det ska vara uppe eller nere... :cautious:

Men det gör ju inget bättre, det blir ju värre! :rage:

På dagen är det 400 grader varmt, så vräkregnar det på natten - och när solhelvetet stiger upp igen så börjar det praktiskt taget regna åt andra hållet istället! :rage:
Om vatteneländet kunde ta och bestämma sig för om det ska vara uppe eller nere... :cautious:

Fy! Ja, här brukar det bli mycket svalare och klarare i luften när det har åskat av sig lite. :p

Appropå åskrädda hundar, jag har en...men hon har blivit både blind och döv (nej, inte fullt ut) så hon hör inget längre. :angel: Agnes är 12 år och jag ska ordna med en hälsocheck snart nog. Hon fick en snabbkoll vid vaccinationen för ett par månader sen men nu upplever jag att hon faktiskt hör och ser sämre.

Tänkt hela våren på att skaffa en till hund men det ser ut som att jag ska lämna nattugglejobbet och gå in dagtid p.g.a stress så det får vänta. Kanske jag kan ta hem en vuxen hund (har bra hundpang när jag jobbar långa dagar) istället. Finns ju alltid några som behöver nya hem.

Jag köpte ett begagnat "agilitytält" som går att ställa upp över bilen. Portabel skugga!

Jag köpte ett begagnat "agilitytält" som går att ställa upp över bilen. Portabel skugga!

Men ååååååh! Varför sa du inte det innan jag svettats över symaskiner och latexprimer hela dagen!? :rage:

Hur bra funkar det när det kommer till att hålla temperaturen nere? Vad jag siktat på är att få till en sån där silver shade duk (hemmagjorda varianten alltså :p), hur väl funkar tältet om du jämför med en sådan - om du provat?

Men ååååååh! Varför sa du inte det innan jag svettats över symaskiner och latexprimer hela dagen!? :rage:

Hur bra funkar det när det kommer till att hålla temperaturen nere? Vad jag siktat på är att få till en sån där silver shade duk (hemmagjorda varianten alltså :p), hur väl funkar tältet om du jämför med en sådan - om du provat?
Tält med uppfällda sidor och myggnäten nere funkar fint för svalka. Du kan hämta mitt, jag har gjort en lösning som tar mindre plats i bilen. Silvershade är väl snäppet svalare kanske. Spraymåla tältet med silverfärg? ;)

Latexprimer...? Vad är det för silver shade du gör egentligen??

Fick slut på lim. Vem vet om det funkar, men det är ju värt ett försök. :angel:

Tält med uppfällda sidor och myggnäten nere funkar fint för svalka. Du kan hämta mitt, jag har gjort en lösning som tar mindre plats i bilen. Silvershade är väl snäppet svalare kanske. Spraymåla tältet med silverfärg? ;)

Tack för erbjudande, hör kanske av mig om jag inte får ihop eländet jag slitit med idag... :o

Det var en tanke att prova måla, men jag tänker att blank aluminium borde ge bättre effekt ändå. Sy ihop basen var inte så svårt (även om det tog längre tid än jag tänkt), men att bonda aluminium och bas var inte lätt. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30