Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på väg (inte flytt, men semester i alla fall :p), men det hjälper ju inte idag! Jag fattar att det låter som jag gnäller om det är kallt hos er, men det regnade tre cm inatt och så över 30 grader idag. Det finns ingen luft att andas, bara ånga. :wtf:
Det är likadant här. Min mor är så lycklig att hon nästan går runt och skrattar hela tiden, hon älskar den här värmen... Det är synd att hon inte ser så bra, annars hade jag sett till att hon tog ut Aysu på en promenad, så hade jag och Ebrah kunnat gömma oss inomhus i något så svalt rum som möjligt :p

Har precis kollat igenom vad jag ska beställa hem för foder... Det tog ett tag att bestämma sig, finns ju så mycket kul att välja på! Men ja, om en vecka får jag i alla fall hem ett lass med nötvom, kalkonhalsar, lammkött, viltkött och kravmärkt kyckling. (Det sistnämnda enbart för att Ebrah vissa dagar vägrar äta annat än kyckling :meh: ) Kommer även få hem lite fiskolja och kanske lite annat också. Hoppas att hundarna blir glada!

Är förövrigt mycket nöjd med hundarna idag. Vi spenderade några timmar på eftermiddagen hos en bekant som de aldrig träffat förut. Han var väldigt duktig med dem (snäll och lugn, tog ingen kontakt men lät dem hälsa). Troligtvis gjorde det att hundarna lite lättare kopplade av, för när vi var hemma hos honom räckte det med en snabb koll innan de la sig ner för att vila. Inga konstigheter.

Vi fick senare till ett perfekt hundmöte, och jag fick därefter utnyttja att Aysu är så lätt att ha lös.. Hon ville nämligen nosa där andra hunden gått och när jag försökte dra med henne så åkte selen av. Hennes rymningssäkra! Det visade sig att ett spänne gått sönder (jag trampade på det i morse...), så den knäpptes upp. Därför fick hon gå lös en stund där under promenaden, kopplade henne bara när det dök upp andra människor men stod mest stilla då för att inte selen skulle åka av ännu några gånger :p Hade hon inte varit så lätt att ha lös så skulle den promenaden blivit mycket trasslig.

Har precis kollat igenom vad jag ska beställa hem för foder... Det tog ett tag att bestämma sig, finns ju så mycket kul att välja på! Men ja, om en vecka får jag i alla fall hem ett lass med nötvom, kalkonhalsar, lammkött, viltkött och kravmärkt kyckling. (Det sistnämnda enbart för att Ebrah vissa dagar vägrar äta annat än kyckling :meh: ) Kommer även få hem lite fiskolja och kanske lite annat också. Hoppas att hundarna blir glada!

Är förövrigt mycket nöjd med hundarna idag. Vi spenderade några timmar på eftermiddagen hos en bekant som de aldrig träffat förut. Han var väldigt duktig med dem (snäll och lugn, tog ingen kontakt men lät dem hälsa). Troligtvis gjorde det att hundarna lite lättare kopplade av, för när vi var hemma hos honom räckte det med en snabb koll innan de la sig ner för att vila. Inga konstigheter.

Vi fick senare till ett perfekt hundmöte, och jag fick därefter utnyttja att Aysu är så lätt att ha lös.. Hon ville nämligen nosa där andra hunden gått och när jag försökte dra med henne så åkte selen av. Hennes rymningssäkra! Det visade sig att ett spänne gått sönder (jag trampade på det i morse...), så den knäpptes upp. Därför fick hon gå lös en stund där under promenaden, kopplade henne bara när det dök upp andra människor men stod mest stilla då för att inte selen skulle åka av ännu några gånger :p Hade hon inte varit så lätt att ha lös så skulle den promenaden blivit mycket trasslig.
Får du hemkört? Var handlar du? Foder har blivit knepigt eftersom jag inte längre kör bil utan är hänvisad till färdtjänst.

Får du hemkört? Var handlar du? Foder har blivit knepigt eftersom jag inte längre kör bil utan är hänvisad till färdtjänst.
Handlar via fysioterapeuten som bor mellan Åkersberga och Norrtälje, då tar jag ca 30-40kg åt gången och hämtar hos henne. Hon själv kör ut till några som bor i Åkersberga. Har inte riktig koll på var du bor, men är det i närheten så kanske det går att ordna något om du vill det :)

Jaha.. nu fick jag mer att skriva om. Vilken kaosig kvällspromenad det blev!
Folk måste tydligen fira midsommar med fyrverkerier. Det visste inte jag, så under kvällsrundan började det skjutas fyrverkerier kanske 20 meter från mig och hundarna. Små fyrverkerier som tur är, men ja, jag är glad åt att hundarna inte bryr sig! Precis innan det hade Aysu ätit så mycket gräs att hon spydde upp delar av kvällsmaten vid vägen och Ebrah, ja hon var galen på att jaga nattfjärilar...

Men de där jäkla fyrverkerierna... jag hatar dem!

Klockan är fortfarande förmiddag, vi har varit ute på en två timmar lång promenad med bus i tom hage och ätit ordentlig frukost/lunch. Känns bra! Nu kan hundarna slappa resten av dagen så kan jag... städa... Jippie..!

Jaha.. nu fick jag mer att skriva om. Vilken kaosig kvällspromenad det blev!
Folk måste tydligen fira midsommar med fyrverkerier. Det visste inte jag, så under kvällsrundan började det skjutas fyrverkerier kanske 20 meter från mig och hundarna. Små fyrverkerier som tur är, men ja, jag är glad åt att hundarna inte bryr sig! Precis innan det hade Aysu ätit så mycket gräs att hon spydde upp delar av kvällsmaten vid vägen och Ebrah, ja hon var galen på att jaga nattfjärilar...

Men de där jäkla fyrverkerierna... jag hatar dem!
Hörde också massa fyrverkerier igår, och är väldigt förvånad över att det inte är fler efterlysningar på bortsprungna rädda hundar. Kan folk plötsligt hålla sina hundar inne/kopplade? Till skillnad från på nyår alltså.

Såg btw en fet saluki igår, på håll funderade jag över om det var en konstig golden eller goldenkorsning, för den vaggade fram som de brukar göra. Men nej, en fet saluki. Tragisk syn.

Här hörde vi inga fyrverkerier. Kan bero på att det var världens åskväder. ;) Fluffis kunde inte brytt sig mindre dock. Hon hade fullt upp med att försöka få av sig tikskyddet. :cautious:

Såg btw en fet saluki igår, på håll funderade jag över om det var en konstig golden eller goldenkorsning, för den vaggade fram som de brukar göra. Men nej, en fet saluki. Tragisk syn.
Huh så vidrigt.. :( Jag har sett något liknande vid några tillfällen, tyvärr. Ännu mer ledsamt blir det när jag ser till att prata med ägarna (för det gör jag i sådana lägen, även om jag inte känner ägaren) och inser att de inte alls förstår hur läget är.

Fick hjärtat i halsgropen på fb igår kväll, ett par av mina vänner efterlyste sin försvunna fralla!

Men det gick bra. Matte, som varit ute med henne när hon plötsligt bara försvann, letade i två timmar. Sedan ringde polisen och berättade att de hittat henne på sin egen gata, 50 m hemifrån, och nu satt hon på stora polisstationen inne i stan och käkade överblivet påskgodis :love:

Det är så jäkla varmt :yuck: vi människor flyter bort och hundarna bara ligger i skuggan. Sist jag kollade tror jag det var 32 grader. Uschhhhh, jag vill ha höst! :mad:

Tror det är enda nackdelen med att bo i skogen, den tryckande, hiskeliga värmen och konstant vindstilla.

/En som är uppvuxen i skärgårdsstad och alltid vind.

Här är tre till som tycker det är för varmt (jag och hundarna). Vi har precis gått in ett tag. Bägge hundarna sover redan :D

Vad ni gnäller, det är ju stranden som gäller :p
A82B56DD-94F3-4238-85FB-8AEBE9CD60A6_zpsyr43noq2.jpg

Vi satt ute hela kvällen igår. När vi åkte hem vid 10 så var det ff 27 grader, inte alls sov vänligt. Och ännu värre är det när man passar en hund som hela sitt liv bott ute på landet så varenda människa, bil och fågel som vågade sig inärheten av trottoaren utanför Huset fick sig en utskällning :meh::meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka