Har precis kollat igenom vad jag ska beställa hem för foder... Det tog ett tag att bestämma sig, finns ju så mycket kul att välja på! Men ja, om en vecka får jag i alla fall hem ett lass med nötvom, kalkonhalsar, lammkött, viltkött och kravmärkt kyckling. (Det sistnämnda enbart för att Ebrah vissa dagar vägrar äta annat än kyckling
) Kommer även få hem lite fiskolja och kanske lite annat också. Hoppas att hundarna blir glada!
Är förövrigt mycket nöjd med hundarna idag. Vi spenderade några timmar på eftermiddagen hos en bekant som de aldrig träffat förut. Han var väldigt duktig med dem (snäll och lugn, tog ingen kontakt men lät dem hälsa). Troligtvis gjorde det att hundarna lite lättare kopplade av, för när vi var hemma hos honom räckte det med en snabb koll innan de la sig ner för att vila. Inga konstigheter.
Vi fick senare till ett perfekt hundmöte, och jag fick därefter utnyttja att Aysu är så lätt att ha lös.. Hon ville nämligen nosa där andra hunden gått och när jag försökte dra med henne så åkte selen av. Hennes rymningssäkra! Det visade sig att ett spänne gått sönder (jag trampade på det i morse...), så den knäpptes upp. Därför fick hon gå lös en stund där under promenaden, kopplade henne bara när det dök upp andra människor men stod mest stilla då för att inte selen skulle åka av ännu några gånger
Hade hon inte varit så lätt att ha lös så skulle den promenaden blivit mycket trasslig.