Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har hästhagar runt huset och vår skog bortom dem. Lipton har lyckats sticka några gånger och rusat i full galopp genom hagarna och upp i skogen. Han har varit borta i 10-20 minuter innan han kommit hem igen. Det har hänt när han varit på ett visst humör och då någon samtidigt glömt att stänga ytterdörr och grind. När han far iväg är det ingen idé att ropa. Han hör inte, ser inte, bryr sig inte,

Igår höll vi på att göra oss i ordning för en tur till båtplatsen där Lipton kan springa fritt. Grannen kom och Lipton som var upphetsad över att vi skulle iväg gjorde tunnel på besöket och drog.
Jag rusade ut, såg honom försvinna i full fart och fick ett infall och ropade "Biiilen".

Till min förvåning tvärstannade han, vände på en femöring och kom galopperande tillbaka. Han sprang raka vägen till bilen där han förväntansfullt parkerade sig vid bakluckan.
Jag visste att han gillar utflykter men så passionerad hade jag ingen aning om att han var.

Vi har hästhagar runt huset och vår skog bortom dem. Lipton har lyckats sticka några gånger och rusat i full galopp genom hagarna och upp i skogen. Han har varit borta i 10-20 minuter innan han kommit hem igen. Det har hänt när han varit på ett visst humör och då någon samtidigt glömt att stänga ytterdörr och grind. När han far iväg är det ingen idé att ropa. Han hör inte, ser inte, bryr sig inte,

Igår höll vi på att göra oss i ordning för en tur till båtplatsen där Lipton kan springa fritt. Grannen kom och Lipton som var upphetsad över att vi skulle iväg gjorde tunnel på besöket och drog.
Jag rusade ut, såg honom försvinna i full fart och fick ett infall och ropade "Biiilen".

Till min förvåning tvärstannade han, vände på en femöring och kom galopperande tillbaka. Han sprang raka vägen till bilen där han förväntansfullt parkerade sig vid bakluckan.
Jag visste att han gillar utflykter men så passionerad hade jag ingen aning om att han var.
Så gör jag med Bobber också. Han går själv ut genom grinden fram till bilen när vi ska iväg, men ibland händer det att där ju går någon rolig som han vill hälsa på. då räcker det med att man ropar-Hopp in i bilen- så vänder han och hoppar jämnforta framför bagage luckan :) Fungerar även när man eg inte ska någonstans men då släpper vi in han i bilen och kör ett par varv runt kvarteret, sen är han så nöjd så :D

Nu har min lilla tös vandrat vidare. Allt gick jättebra hos veterinären och vi hade en helt fantastiskt fin sköterska som gjorde allt. Jag reagerade på samma sätt som när jag tog bort basseten. Blev ledsen där och då grät lite i bilen och nu är det bra. Är lite "skör" men inte ledsen i övrigt. Jag vet att jag gjorde rätt, även om det känns väldigt märkligt att jag inte är hundägare längre. Så många reflexer och vanor jag har som inte längre har någon mottagare.
Vi fick en jättemysig stund i skogen innan det var dags och tog massor med fina bilder, så nu sitter jag och bläddrar bland alla bilder jag har från Alice liv och försöker välja vilka jag ska beställa som foton att sätta upp hemma.

Tack för allt Alice Skruttlund, vi ses i Nangijala :heart:love:
IMG_0594_zps2h3fknir.jpg
IMG_0706_zps7jlsgiya.jpg
IMG_0687_zps43qrgv1f.jpg
IMG_0745_zpsq6perehq.jpg

Veterinären igår, som tyckte att klon inte verkade ha gått av, och därav ingen åtgärd. Super skönt tyckte både jag och Lex!:up:
Igår ville ha varken hälsa på eller ta emot godis från veterinären, nog för att han inte är super förtjust i att främmande människor ska vara nära honom och speciellt inte ta i honom. Men godis, det nekar han då aldrig annars, oavsett situation!

Jag ska skaffa guldfiskar i stället. Fick fakturan för avlivningen idag, 4300kr!!! Jag är i helt fel bransch...

(Ja, det var jour, ja, de körde hem, men ja...)

Nu har min lilla tös vandrat vidare. Allt gick jättebra hos veterinären och vi hade en helt fantastiskt fin sköterska som gjorde allt. Jag reagerade på samma sätt som när jag tog bort basseten. Blev ledsen där och då grät lite i bilen och nu är det bra. Är lite "skör" men inte ledsen i övrigt. Jag vet att jag gjorde rätt, även om det känns väldigt märkligt att jag inte är hundägare längre. Så många reflexer och vanor jag har som inte längre har någon mottagare.
Vi fick en jättemysig stund i skogen innan det var dags och tog massor med fina bilder, så nu sitter jag och bläddrar bland alla bilder jag har från Alice liv och försöker välja vilka jag ska beställa som foton att sätta upp hemma.

Tack för allt Alice Skruttlund, vi ses i Nangijala :heart:love:
IMG_0594_zps2h3fknir.jpg
IMG_0706_zps7jlsgiya.jpg
IMG_0687_zps43qrgv1f.jpg
IMG_0745_zpsq6perehq.jpg
Finaste Alice, jag och Eski kommer att minnas dig! Kram @GardenAngel

Jag ska skaffa guldfiskar i stället. Fick fakturan för avlivningen idag, 4300kr!!! Jag är i helt fel bransch...

(Ja, det var jour, ja, de körde hem, men ja...)
OJ! Alice gick på 1600 på Evidensia, när jag tog bort basseten på en liten klinik i Trbg gick det på 1200. Galet att det är sån skillnad på hemma+jour och klinik!

OJ! Alice gick på 1600 på Evidensia, när jag tog bort basseten på en liten klinik i Trbg gick det på 1200. Galet att det är sån skillnad på hemma+jour och klinik!
Ja, jag visste att det skulle bli dyrt, men riktigt så här dyrt trodde jag inte. Sen är jag bortskämd, jag har en vän som är veterinär så jag brukar bara betala struntsummor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka