Ok. En väska, En sele i storleken efter (en hurtta i rosa typ sofshell), leksaker, ett fabulöst rundsytt koppel och en massa småjox.
Btw, älskar kopplet ett rundsytt Hunter, så sjukt mjukt vill klappa på det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok. En väska, En sele i storleken efter (en hurtta i rosa typ sofshell), leksaker, ett fabulöst rundsytt koppel och en massa småjox.
Min ångest är total. Jag hade bestämt mig för att ta bort min gamla hund i helgen. Men jag kan inte. Hon är för pigg, även om hon inte är nån unghund längre och har lite krämpor så är hon för pigg. I går gick hon iväg rätt ut i dammen där jag badade de andra hundarna och simmade själv en bit. Hon hänger med på långa rundor och springer långt före, precis som de andra.
Samtidigt vill jag inte att hon ska bli dålig, men jag har så svårt för att ta livet av djuren i förtid. Och för hennes del kvittar det ju om hon lever två dagar till eller två månader till, men det är det där samvetet.
Jag tror också det, så det får bli så. Hon fick anfall nattetid för snart tre veckor sedan, två nätter i rad, så då var jag helt inställd på avlivning. Men det var ju mitt i natten så då är det svårt att göra något, på morgonen var hon sig själv igen.Det låter som om det kanske är bättre för dig att inte planera in utan helt enkelt ta dagarna som de kommer. Minsta tecken på att hon börjar att bli dålig så tar du det då på en gång, istället för att säga att nästa vecka då tar jag bort henne?
Jag hoppas ju det, att jag ska se det tydligt. Men hon är en envis jäkel den här damen, hon har levt på övertid länge nu så länge hon har livskvalitet har jag inga bekymmer med att hon är gammal, att bara "vara" är inget för henne så då är det dags.@lady_vip Förstår att du inte vill att hon ska hinna bli dålig, men jag tänker att du känner henne så väl så du kommer se när det är dags. Klokt att inte bestämma en dag, utan i stället gå efter hur hon mår.
Inledde morgonen med en lång strandpromenad! På stranden blir lillpumin sådär vild och galen som jag skulle önska att han var på agilityträningen. Går med ögonen fästa på mig, jagar bollar, pinnar och gör typ allt jag ber om. Jag behöver jobba på att få den inställningen på plan, det är nästan som att det är två olika hundar. Nu har han iaf varit väldigt nöjd under dagen, behövde uppenbarligen rusa av sig ordentligt
Usch....det där lät inge kul. Hoppas op går bra!!!I morgon bitti ska Ixi få sin juvertumör bortplockad. Skulle ju gjorts förra veckan, men pga 3 kräksjuka ungar blev det uppskjutet.
Känns ju sisodär att de ska skära i henne, men men..
I går morse upptäckte jag dessutom lite blodigt klet i pälsen på halsen. Hittade en knöl stor som en golfboll som blödde/vätskade/varade. Har ingen aning vad hon gjort, för den fanns inte i söndags kväll. Alltid är det nåt med den där hunden. :S
Ska kanske tillägga, innan det blir ramaskri , att vet kikade på det igår, men tyckte att det kunde vänta tills i morgon. Bara vi tvättade det några ggr per dag.
Op gick bra Är en rätt ynklig liten dam här hemma som inte alls tycker det är rättvist att hon ska behöva gå runt med dubbla uppblåsbara kragar.Usch....det där lät inge kul. Hoppas op går bra!!!