Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ni någon tränare med erfarenhet av sådana här problem? Det är guld värt, inte minst för en själv! Det är lätt att minsta motgång blir gigantisk i ens egna tankar medan varje framsteg skyms bakom "jamen resten...", och då blir det verkligen hopplöst. Skaffa hjälp, det är min absolut starkaste rekommendation - av en kompetent tränare som vet vad hen sysslar med.

Vi har pratat med en kille som har collie och har collie liknande min, enligt hans tycke är det en övergångsfas, men jag vet inte. Han hade kontakt med någon som kunde problemhundar och tänkte höra om han kunde skicka vidare mig till hen för att se om det är något.

Problemet är ju för det mesta lillebror-koncentrerat, då slår hjärnan verkligen knut på sig så nu är det slutpromenerat med lillebror på ställen där "farliga" saker kan dyka upp.

Imorgon hämtas valpen!
Måste köpa ett koppel:D vad ska en liten valp ha? Helt vilse:o:D
Lättast är att köpa ett fast halsband som är ställbart ;) Kan tänka mig att en corgivalp har allt mellan 25-30 cm i halsomkrets (lite grövre än heelervalpar) :) Så ett som är ställbart från 25 och uppåt så den kan växa i det et tag :)

Lättast är att köpa ett fast halsband som är ställbart ;) Kan tänka mig att en corgivalp har allt mellan 25-30 cm i halsomkrets (lite grövre än heelervalpar) :) Så ett som är ställbart från 25 och uppåt så den kan växa i det et tag :)

Det blir en liten sele istället:)
Men koppel? Vad tusan liksom, har massor men vår förra hund var ju mycket större:D valp skulle se ut som en fånge släpandes på kätting i det kopplet...

Det blir en liten sele istället:)
Men koppel? Vad tusan liksom, har massor men vår förra hund var ju mycket större:D valp skulle se ut som en fånge släpandes på kätting i det kopplet...
När jag fick hem Bobber som valp så köpte jag ett retriever koppel. Smidigt och väldigt lätt material.

Imorgon hämtas valpen!
Måste köpa ett koppel:D vad ska en liten valp ha? Helt vilse:o:D
Vanligt koppel på 2 meter eller så är nog bäst! Valpis kommer tugga sönder det ändå :D
polykoppelenfargade10mm.jpg

/hon som aldrig haft valp

Nu har jag varit ute med båda hundarna . Har svettats som en gris, min kropp ogillar verkligen när det är så här fuktigt och kvavt ute. Men hundarna var lyckliga iallafall, fick söka godis och bada och leka. Träffade även på min projektvalp, så då blev det "inte-hälsa"övning! Väldigt roligt, han är så duktig, lilla Obi.
Han gnällde för bövelen mindre än Benji.. :meh:

Varit på Hööks idag, kanske kom hem med lite mer än jag hade tänkt från början. :angel:

Även varit hos veterinären, i det stora hela en positivt upplevelse. Ingen av hundarna är nämligen döende även om jag i min nojiga hjärna ibland får för mig det och mupphunden åt inte upp veterinären.

Det negativa är väl att IF när jag skrev över den lilla svartas försäkring på mig även avbröt den pågående självriskperioden vilken resulterade i att de inte ersatte dagens besök. Vet inte riktigt vad jag tycker om det (lyckligtvis blev det inte särskilt dyrt).

Samt en annan besökare med två barn och vad som såg ut som en unghund. Hunden var synbart osäker (med svansen mellan benen) och skällde till när jag gick förbi vilket resulterade i en koppelkorrigering. Sen säger en av barnen åt hunden att sitta, och när den inte sätter sig får den ännu ett hårt ryck i kopplet. Blir bara så ledsen, att lära hunden sitta borde vara fullt möjligt utan att skrämma den. :(

Blöh. Orkade inte gå långpromenad innan jobbet, efter jobbet var det så fuktig och tung luft att hela kroppen kändes som en blandning av hösäck och gelé, då gick vi inte långt heller. Jag mååååste gå långpromenad idag, men jag vill bara sova :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka