Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grauwr. Bettan tycker att hela världen är hennes. Det vill säga tomtgräns? Vad är det? Matte och husse blir så arga när jag går genom häcken, det kanske är för att de inte får följa med? Fast ibland gör matte det. Då drar jag ett segervarv för att visa vad stora trädgårdar grannarna har.

Har inte råd att köpa staket förrän slutet av juni. Tills dess blir det lina, hon är så sur över att vara frihetsberövad. Men fy fan vad pinsamt det är när man springer genom grannarnas trädgård och hunden vägrar komma på inkallning (har haft svårt att behärska mina känslor när hon stuckit ett par gånger. Inte så smart att skälla på hunden när hon kommer). Tur att inkallningen i skogen funkar utan problem.

Tuggat av linan har hon gjort två gånger så nu gned jag in ättika där hon brukar bita av. Hundurshling.

Grauwr. Bettan tycker att hela världen är hennes. Det vill säga tomtgräns? Vad är det? Matte och husse blir så arga när jag går genom häcken, det kanske är för att de inte får följa med? Fast ibland gör matte det. Då drar jag ett segervarv för att visa vad stora trädgårdar grannarna har.

Har inte råd att köpa staket förrän slutet av juni. Tills dess blir det lina, hon är så sur över att vara frihetsberövad. Men fy fan vad pinsamt det är när man springer genom grannarnas trädgård och hunden vägrar komma på inkallning (har haft svårt att behärska mina känslor när hon stuckit ett par gånger. Inte så smart att skälla på hunden när hon kommer). Tur att inkallningen i skogen funkar utan problem.

Tuggat av linan har hon gjort två gånger så nu gned jag in ättika där hon brukar bita av. Hundurshling.
Hade samma bekymmer med Bobber innan. Det värsta är ju att vi bor precis vid huvudvägen som går genom byn = jävligt gott om trafik. Han har aldrig fattat iden med inkallning ändå om det finns roligare grejer att titta på. men nu har jag hittat mitt sätt, råkar han ta sig utanför tomten, eller smiter ut på gatan för att hälsa på någon/något när jag ska gå ut genom grinden så ropar jag bara: Bobber åka bil!, så kommer han som ett skott. Sen måste man ju ta ett varv runt kvarteret eller liknande annars funkar ju inte det sen längre :D:D

Alltså, min FANTASTISKA hund :love: !! I helgen, i runt 25+ värme, så har hon inte lyckats med mindre än:

• 1:a pris och 2:a plats elitlydnad fredag
  • Klassvinst och cert elitspår lördag
  • Klassvinst och pinne AG2 söndag (med min man som handler, de har bara tränat agility ihop EN GÅNG innan!)
1605099.jpg

16050916.jpg

16050918.jpg

Den här hunden, jag är så stolt att jag spricker :love: !!

Hade samma bekymmer med Bobber innan. Det värsta är ju att vi bor precis vid huvudvägen som går genom byn = jävligt gott om trafik. Han har aldrig fattat iden med inkallning ändå om det finns roligare grejer att titta på. men nu har jag hittat mitt sätt, råkar han ta sig utanför tomten, eller smiter ut på gatan för att hälsa på någon/något när jag ska gå ut genom grinden så ropar jag bara: Bobber åka bil!, så kommer han som ett skott. Sen måste man ju ta ett varv runt kvarteret eller liknande annars funkar ju inte det sen längre :D:D

Haha ja det var ju ett sett också ;)
Denna sticker på två röda när man råkar vända bort huvudet två sekunder sen hör man bara hur hon står och skäller i någon annans trädgård. Ibland hinner man se henne när hon lämnar tomtgränsen och hon får en sjuhelskotta fart när man ropar :yuck: men ett rejält staket blir nog alla tiders. Misstänker att vi får sätta dit ett med lite höjd, hon hoppar över ryggstödet på soffan utan problem :angel:

Vilken värme :o
26 grader i skuggan. Jag min idiot har lagt 2 timmar pågräsklippning:meh:
Har spolat hundarna med vattenslang...ja inte skägget då. Han gömmer sig under altanen när slangen kommer fram. Nu har alla tre fått varsitt djupfyst, svalkande märgben att gnaga på i skuggan.

Vilken värme :o
26 grader i skuggan. Jag min idiot har lagt 2 timmar pågräsklippning:meh:
Har spolat hundarna med vattenslang...ja inte skägget då. Han gömmer sig under altanen när slangen kommer fram. Nu har alla tre fått varsitt djupfyst, svalkande märgben att gnaga på i skuggan.
Här har jag precis stängt ytterdörren för att i möjligaste mån hålla den värsta värmen utomhus. Mitt hem är i vinkel med vinkeln mot söder, så här blir ökenhetta i både hus och hem :cautious: Vi har inte hunnit vänja oss än då värmen kom så fort - som alla år :D

Här är också galet varmt! Otis, som i vanliga fall aldrig blir trött, var helt slut när vi sprang i lördags. Sprang två varv på 2,5 kilometersslingan på elljusspåret och på nästan halva sista varvet sprang han bredvid mig i stället för framför :p Det har aldrig hänt att jag orkat mer än honom innan, haha.
Han var väldigt nöjd med att få hoppa i sjön efteråt.

Alltså, min FANTASTISKA hund :love: !! I helgen, i runt 25+ värme, så har hon inte lyckats med mindre än:

• Klassvinst och pinne AG2 söndag (med min man som handler, de har bara tränat agility ihop EN GÅNG innan!)
1605099.jpg

16050916.jpg

16050918.jpg

Följer er på insta och är sjukt imponerad av dig! Du är grymt duktig :):up:

Här är det 43,9 i kuvösen trots alla skjutdörrar o fönster på vid gavel. Utanför är det runt 26-27ggrader,alla hundar spolade med vattenslangen samtidigt med att jag tvättade bilen,den som gömde sig i rabatten (Gissa) halades fram o fick samma behandling som dom andra,kan man bada i kanalen så kan man duscha.

1605099.jpg

16050916.jpg

16050918.jpg

Så stolt hon ser ut på sista bilden! :heart

23 grader nu på kvällsrundan vid 18. Betty fick ett träningspass i att gå sakta, hon har alltid så förbenat bråttom och travar (hon är hopplös på att dra så detta var nyttigt). Hon är lite stressad, svårt att koppla av. Men i slutet av rundan (efter lite lösspringning och inkallningsträning) så slappnade hon av fint och kunde ha kopplet ganska bra hängande stundvis. Tränade lite fotgående också och det kändes riktigt bra.

Hundarna och ena katten ligger helt utslagna i soffan. Värmen tar på dom.
Fick mail från uppfödaren till vår lilla import...Lilla S och hon kommer på fredsg. Jippi!!!

Fick även luckorna vi beställt ifrån Lyaluckan. Kommer bli grymt bra i hundgårdarna. Men fasiken vad kostnaderna drar i väg. Men det är ju ingen fara...man blir ju så rik på valpkullar..inga omkostnader alls:angel:

Och så kom det nya diplomet från SKK som visar att även jag står på kenneln. Den var ju sambons från början.

Suck. Hundarna är sjövilda och det är några timmar kvar tills vi ska ut i skogen. Valpen kissade i sängen i morse och jag är hur trött som helst. Efter promenad och handla mat så ska jag städa hela lägenheten och tvätta hur mycket som helst. Funderar på att tvätta av valpen lite också, eller åtminstone klippa lite av långa pälsen som växer nära armbågarna och öronen, där har hon päls som inte syns, men som blir tovig och drar in smuts. Jag är trött på smuts.

Hundarna gick och la sig så nöjt direkt efter att nya fläkten sattes igång. Så skönt att äntligen kunna slippa ha dåligt samvete över att inte kunna göra det svalt och skönt för dem!

Jag är med lillpumin och bor hos min syster och hennes familj (inklusive tre barn) ett par veckor nu. Det är toppenbra miljöträning för honom! Första två dagarna var han lite stissig, men nu är han precis som vanligt :) Bra för honom att få känna att han fixar saker och dessutom få hänga med en av sina bästa hundkompisar (som min syster har)! Kompisen har dessutom vett att säga till honom när han blir för vild i leken :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
320
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat