Läs igen,finn felet!Säger ju det att du har tacklat och tappat greppet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läs igen,finn felet!Säger ju det att du har tacklat och tappat greppet
Tånga hed eller Vilstad ?Jag är vaktmästare och allt i allo på ett vandrarhem som nishar sig mot hundfolk. Mycket läger, kurser, kennelträffar,utställningar osv.
Doberman ska ha träningsläger här i juli.
Just nu tar jag en paus i fönsterputsandet och tittar på snygga apporteringar under skott
BackamoTånga hed eller Vilstad ?
Jag hade en blandis för många år sen och det låter som hans och Alice problematik påminner mycket om varandras. Gibson kunde inte vara utan mig, han kunde inte vara ensam, gick inte att lämna hos hundvakt eller att ha hundvakt hemma hos mig. Det var bara jag som gällde. Som tur var gick det att lämna honom i bilen så jag kunde handla. Han gick upp i stress väldigt lätt. För mig var han en underbar hund, andra tyckte att han var tråkig, stissig och stressad för han släppte liksom inte in någon annan.
Jag fick ta bort honom pga att han fick ont i ryggen. Han utreddes av ortoped, neurolog, fysioterapeut och "vanlig" veterinär. Han genomgick vanlig röntgen, kontraströntgen och magnetröntgen utan att vi fick svar på vad som var orsaken till smärtan. Jag fick till slut ta bort honom pga av smärtan och när han var borta insåg jag hur stora inskränkningar och uppoffringar jag gjort i mitt liv för hans skull. Jag borde ha tagit bort honom tidigare pga hans mentalitet.
Har man inte levt med en hund med en sån typ av problematik så tror jag det är svårt att förstå hur jobbigt det faktiskt är. Bara du vet vad som är rätt för dig och för Alice. Oavsett vilket beslut du tar så låter det som det kommer vara ett välgrundat och välgenomtänkt beslut.
Det är jag som tappar greppetLäs igen,finn felet!
JappDet är jag som tappar greppet
Det låter väldigt, väldigt mycket som Alice! Jag kan också låta henne ligga i bilen för där är hon någorlunda trygg. Har nu tränat in ensamträningen så pass att hon kan vara hemma ca 1-1,5h (alltid med katten som sällskap) om hon har ett köttben att jobba med. Det känns skönt nu när det är sommar och varmt. Förr fick jag åka och handla tidigt på morgonen/sent på kvällen om det var soliga dagar.
Alice klarar att vara med hundvakt, men blir märkbart stressad. Piper och går runt och vankar. Oavsett vem jag lämnar henne med och hur länge. 30 min eller 3 dygn. Oron släpper aldrig riktigt för henne. Men hon kan släppa in andra. Hon är vän med alla i min familj och mina vänner, även om vissa är lite mer på armlängds avstånd (typ min mamma, som är lite högljudd och har mycket pondus). De flesta som lär känna Alice tycker mycket om henne, och en del tycker inte att hennes problem är några problem. Utan att jag mest är sjåpig med henne.
Ibland kan jag faktiskt önska (även om jag knappt erkänner det för mig själv) att Alice skulle bli sjuk. Så jag inte har något val. Så jag har en "riktig anledning". Men behöver jag bara titta på henne så skäms jag över att jag ens snuddat vid tanken och måste överösa henne med gos och pussar.
Jag tycker INTE att du är sjåpig, du gör allt du kan för henne. Men jag undrar om det inte är snudd på att du mår sämre av situationen än vad hon gör. Vi människor är ju experter på att grubbla och oroa oss. Ta hand om dig, vad du än gör kommer det att vara välgrundat.Det låter väldigt, väldigt mycket som Alice! Jag kan också låta henne ligga i bilen för där är hon någorlunda trygg. Har nu tränat in ensamträningen så pass att hon kan vara hemma ca 1-1,5h (alltid med katten som sällskap) om hon har ett köttben att jobba med. Det känns skönt nu när det är sommar och varmt. Förr fick jag åka och handla tidigt på morgonen/sent på kvällen om det var soliga dagar.
Alice klarar att vara med hundvakt, men blir märkbart stressad. Piper och går runt och vankar. Oavsett vem jag lämnar henne med och hur länge. 30 min eller 3 dygn. Oron släpper aldrig riktigt för henne. Men hon kan släppa in andra. Hon är vän med alla i min familj och mina vänner, även om vissa är lite mer på armlängds avstånd (typ min mamma, som är lite högljudd och har mycket pondus). De flesta som lär känna Alice tycker mycket om henne, och en del tycker inte att hennes problem är några problem. Utan att jag mest är sjåpig med henne.
Ibland kan jag faktiskt önska (även om jag knappt erkänner det för mig själv) att Alice skulle bli sjuk. Så jag inte har något val. Så jag har en "riktig anledning". Men behöver jag bara titta på henne så skäms jag över att jag ens snuddat vid tanken och måste överösa henne med gos och pussar.
Ibland kan jag faktiskt önska (även om jag knappt erkänner det för mig själv) att Alice skulle bli sjuk. Så jag inte har något val. Så jag har en "riktig anledning".
Ahaaa - där har jag aldrig varitBackamo
Skyller på jobbet.
Jag är snabbare än @lillebill!