Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens lydnadsträning lyckades vi lägga precis när det började bli lite svalare. Fotgående, platsliggning och lite rally på ett torg precis vid köpcentrum. Avslutade med kaffe på uteservering precis bredvid. Perfekt störnings /miljöträning och jag är riktigt imponerad över Stoja som var lugn och skötte sig fint hela tiden!

Går och köper det då! Tack för snabbt svar!!!

Hittade ett halvt ben och ja, det var riktigt vasst :cry: Får bli samtal med vet då!

Vit konserverad. Det lindar in det vassa. Såklart inte idiotsäkert men det känns ju absolut som en sak du kan ringa och rådfråga om även på akuttid tycker jag. Förutsatt att du kommer fram, det brukar inte jag göra.

Köpt sparris, men han äter den inte.. Hur får man en hund att äta sparris? Önskar att han var en Mabrador eller så nu :meh:

Köpt sparris, men han äter den inte.. Hur får man en hund att äta sparris? Önskar att han var en Mabrador eller så nu :meh:
Äter min inte något själv så tvångsmatar jag honom, iaf om det är något som det är viktigt att han får i sig, typ medicin, eller sparris. Du kan tråtta upp sparrisen ihop med lite lite vatten (utan att ha sönder trådarna) och sen in med lite åt gången, långt bak i munnen, hålla ihop munnen så han inte kan spotta och vänta tills han sväljer, funkar bra på min. Man kan pigga upp tillvaron med varannan sparris, varannan godis.

Blev inte mycket till promenad efter jobbet idag. Hade sån migrän att jag knappt minns något av bussresan hem, minns bara en massa smärta och att maginnehållet stod upp i halsen på mig hela vägen. Blev inte mer än en kort runda på närmaste gräsmatta på baksidan, sen runt parkeringen och så in igen. Tråkigt tyckte Filimon men matte kunde knappt gå rakt...

Efter en tuff match där båda sidorna verkligen visade upp sin kämpaglöd gick Matte ut med vinsten och förhoppningsvis några sparrisinlindade benbitar... Malte är djupt traumatiserad och vill flytta till @Voff med son.
13115879_624672851022953_1057101079_n.jpg

Jag vill beställa en hund som inte snor saker från bord, som inte skäller, gör utfall, och som är söt som socker! Har du några utländska kontakter som kan fixa fram en sådan? :meh:
Du kan få låna mitt skägg. Om du lämnar Malte som pant.

Fast skäller gör han ibland men går att få tyst på när man säger ifrån...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
320
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka