Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahah! Ja det låter onekligen så :rofl: Otis verkar dyrare i drift - men jag tror mer att det kan bero på att Ammo aldrig är ensam..:angel:

Hahaha, alltså, Otis hittar ju på mest skit när han inte är ensam! Jäkla odåga :D
Frånsett när han bröt upp buren häromdagen då, då var han ju ensam. I bilen har han aldrig förstört något innan, men han var väl inte så glad att bli lämnad kvar i en okänd bil när den andra hunden fick komma ut med GPS-pejl, skyddsväst och bössa.. :p

Han har kommit på det där med att tugga av koppel också... Man blir t ex sjukt förvånad när man står och pratar med en granne, och sedan när man pratat klart och gör sig redo för att gå så försvinner hunden åt andra hållet och man har bara en liten stump kvar i näven :meh:

Du vill inte ha en till? Jag kan hämta honom lagom till 1 oktober :D

Ingen som vill ha en hund? Man skäms för att gå ut med henne nuförtiden :D
Enda positiva i eländet är att hon tappade typ 2 kg när pälsen försvann och hon är som en valp trots värmen.
Men fy fan va less jag är på att ha en allergisk hund som måste hållas nerrakad varenda vår och sommar :(
13173001_10153781084588425_8055622254046534501_o.jpg

Igår drog jag en lång fiskelina ur halsen på Tinja efter att hon fått ett ben utomhus och lyckats att samtidigt tugga i sig linan som låg och skräpade. Hade den inte fastnat och skurit ned i tandköttet kanske hon hade svalt hela, vilket hade kunnat gå riktigt illa.

Det är guld värt att ha uppsikt över sina hundar när de ligger och tuggar, för man vet aldrig vad för skit idioter lämnat efter sig!

Valpsäkrat huset. I morgon kommer ju lilla S hem.
Sambon är ute och förstakar 50 spår. Han och hans kompanjon gjorde 40 st igår. Hoppas de hinner färdigt i dag så inte fredagen också försvinner till detta. Då ska vi ju valpmysa!

Hundarna mår bra, svalare idag. Tycker tiken ändrat lite form över bak/kors/höfter. Tuttisarna fylls stadigt på. Det är dag 54 nu.

Och såg ni i nya Hundsport?
Repotage om sånna där läderråttor :nailbiting:
Kommer ha svårt att sova i natt :crazy:

Valpsäkrat huset. I morgon kommer ju lilla S hem.
Sambon är ute och förstakar 50 spår. Han och hans kompanjon gjorde 40 st igår. Hoppas de hinner färdigt i dag så inte fredagen också försvinner till detta. Då ska vi ju valpmysa!

Hundarna mår bra, svalare idag. Tycker tiken ändrat lite form över bak/kors/höfter. Tuttisarna fylls stadigt på. Det är dag 54 nu.

Och såg ni i nya Hundsport?
Repotage om sånna där läderråttor :nailbiting:
Kommer ha svårt att sova i natt :crazy:
Aktare för läderråttor - stora är dom med ;)

Spännande med bebbar snart :love:

Hur går det för din tik? Några nya tecken och förändringar?
Hur långt gången är hon nu?
6 veckor gången i morgon :) Hon ökar fint i omfång - ungefär som sist....eller kanske något mer tom :nailbiting: Få se när det är närmare slutet av dräktigheten hur stor hon är då - jag tycker hon ser klart större ut för varje dag nu :o Inget extra fett däremot, för hon äter det hon behöver och inte ett dugg mer.
Men mår lika bra som sist - pigg, glad och busig - om än något lite lugnare än vanligt :p

6 veckor gången i morgon :) Hon ökar fint i omfång - ungefär som sist....eller kanske något mer tom :nailbiting: Få se när det är närmare slutet av dräktigheten hur stor hon är då - jag tycker hon ser klart större ut för varje dag nu :o Inget extra fett däremot, för hon äter det hon behöver och inte ett dugg mer.
Men mår lika bra som sist - pigg, glad och busig - om än något lite lugnare än vanligt :p
Vår är även fet tyvärr. Hon är ju några år äldre än vid förra kullen och lägger lättare på sig nu samt att nu är hon mycket lugnare och gör inte av med det på samma sätt. Normalt sett får hon numera seniorfoder men nu får hon det blandat med foder för digivande tikar och tyvärr har hon laggt på sig trots att givan är fullt rimlig för en hund i hennes storlek och ålder.
Vi får ta itu med det sen när valparna flyttat. Men vet också att de kan tappa fort under ditiden så vi får se var hon är viktmässigt om 9 veckor :)

Vår är även fet tyvärr. Hon är ju några år äldre än vid förra kullen och lägger lättare på sig nu samt att nu är hon mycket lugnare och gör inte av med det på samma sätt. Normalt sett får hon numera seniorfoder men nu får hon det blandat med foder för digivande tikar och tyvärr har hon laggt på sig trots att givan är fullt rimlig för en hund i hennes storlek och ålder.
Vi får ta itu med det sen när valparna flyttat. Men vet också att de kan tappa fort under ditiden så vi får se var hon är viktmässigt om 9 veckor :)
Du får slänga ut en bild sen när det närmar sig - så vi får gissa lite :D

Du får slänga ut en bild sen när det närmar sig - så vi får gissa lite :D
Nu vågar jag iaf säga att det är minst 4.
De såg ju två fosterblåsor intill varandra på UL på ena sidan och två på andra men kunde inte säga med säkerhet om det var samma blåsor eller två andra. Nu med tanke på hennes storlek plus att vi har två tidigare dräktigheter att jämföra hennes omfång med känner jag mig if säker på att det var 2+2 de såg. Sen kan det nog finnas några till. Hoppas det iaf :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
320
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat