Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
:o:o:o Jag tror jag får ställa mig till skaran med dräktiga hundar nu...
13235963_625526297604275_1731951927_n.jpg

Så...här är lilla S.
Hon är en bestämd och vaken dam. Är reaktionssnabb, nyfiken och har ett riktigt fint grepp med hela munnen. Husse är supertaggad inför sin nya hund och tävlingskompis.
Hon har ätit, kissat, bajsat, hälsat på alla övriga djur här och slappar nu i soffan.
Skägget och Gubben tyckte att hon var tämligen ointressant medans Mamma Mu har talat om att på det här stället ska kaxiga småungar hållas kort.

13164357_268391213507582_3101461639888477578_n_zpsvhwq3l2y.jpg

13173985_268391230174247_3741016058363104278_n_zpsvbnthd4o.jpg

13198552_1203788922966872_3145264615183701197_o_zpsjxdjpis5.jpg

13221063_268391246840912_771344390245935037_n_zpspiis2hy9.jpg

Varför äter vår tik småsten på dagis? Spydde upp igår och imorse. Sambon sa att hon gjorde det som liten med. Får mat 3ggr per dag.

Varför äter vår tik småsten på dagis? Spydde upp igår och imorse. Sambon sa att hon gjorde det som liten med. Får mat 3ggr per dag.
Min gjorde det som ung också, enligt vet så saknade han kalcium. Så vi hällde a-fil över hans mat ett par veckor/månader och då slutade han. Kanske kan vara något sånt?

Satt och kikade på fejjan i en omplaceringsgrupp.

Vad är det egentligen som gjort Amstaff till så OMÅTTLIGT populär ras ? Jag vet om grejen med tuffingar som har favoriserat den ett tag nu i förorterna, men det är ju inte bara där den verkar vara oändligt populär utan runtom hela landet! Den absoluta majoriteten av folk som söker hund i dessa grupper verkar vilja vara ute efter Amstaff eller nån mix av denna. Jag har själv aldrig haft eller mött staffar någe mycket på riktigt, så har inte så bra koll på hur de är. Så jag undrar lite varför alla verkar vilja ha just denna ras eller en mix av denna ras? Då menar jag även alla de barnfamiljer mm som söker dem.

Satt och kikade på fejjan i en omplaceringsgrupp.

Vad är det egentligen som gjort Amstaff till så OMÅTTLIGT populär ras ? Jag vet om grejen med tuffingar som har favoriserat den ett tag nu i förorterna, men det är ju inte bara där den verkar vara oändligt populär utan runtom hela landet! Den absoluta majoriteten av folk som söker hund i dessa grupper verkar vilja vara ute efter Amstaff eller nån mix av denna. Jag har själv aldrig haft eller mött staffar någe mycket på riktigt, så har inte så bra koll på hur de är. Så jag undrar lite varför alla verkar vilja ha just denna ras eller en mix av denna ras? Då menar jag även alla de barnfamiljer mm som söker dem.
Delvis är det väl så att folk börjar inse att en bra amstaff eller hund av sådan typ kan vara en otroligt trevlig och bra hund. Sedan finns det också ett stort gäng personer som tyvärr vill ha sådan bara för att "bevisa" för folk att de inte är farliga eller för att själva framstå som duktiga ("Titta, jag har en hund av farlig sort men den är hur snäll som helst, fatta vad bra jag är med hundar!!").

Delvis är det väl så att folk börjar inse att en bra amstaff eller hund av sådan typ kan vara en otroligt trevlig och bra hund. Sedan finns det också ett stort gäng personer som tyvärr vill ha sådan bara för att "bevisa" för folk att de inte är farliga eller för att själva framstå som duktiga ("Titta, jag har en hund av farlig sort men den är hur snäll som helst, fatta vad bra jag är med hundar!!").
Jag är med i en grupp på FB för folk med hundar i Norrköping och 75% är amstaff eller rättare sagt mestadels amstaffkorsningar. Vi har otroligt mycket av den typen av hundar och det är nästan uteslutande yngre killar eller tjejer som äger dom.

Jag är med i en grupp på FB för folk med hundar i Norrköping och 75% är amstaff eller rättare sagt mestadels amstaffkorsningar. Vi har otroligt mycket av den typen av hundar och det är nästan uteslutande yngre killar eller tjejer som äger dom.
Jo, så brukar det ju vara. Men @Sezziyanen skrev om att tex barnfamiljer och annat än den "vanliga typen av ägare" vill ha sådana hundar också, eller åtminstone så tolkade jag hans inlägg så.

@russinbulle @Red_Chili Exakt som du säger.. faktiskt är det så att jag knappt ser nån yngre kille (kan inte komma ihåg en enda "från minnet på rak arm") som postat om en Amstaff(korsning) där. Sen vet jag ju inte vilka som PMar om de som vill omplacera sin hund, där är det säkert de som matchar den profilen också.

Men som sagt, jag ser väldigt många andra också, barnfamiljer etc. Ok, eftersom du nämner "yngre tjejer" så stämmer det ju in ofta där med, då det ofta är yngre tjejer med barn som jag sett posta om dem tex. Men det jag menade i huvudsak är att det inte är förortsgangsters vilka annars förknippas med dem. Dvs detta verkar inte vara bråkigt folk som vill kampa eller direkt stoltsera med sin "värstinghund" i huvudsak.

Men det jag undrade egentligen är om nån vet varför de är så omåttligt populära idag? Vad är egentligen styrkorna med en Amstaff(mix) ? Nått är det väl som gör att så otroligt många personer verkar vara helt inställda på att det är den rasen de vill ha!

Om det vore lite som stereotypen att det är en "stor och stark" hund man vill ha så finns det ju bra mycket större raser som inte alls är lika populära.

@russinbulle men precis som du säger så ser du ju också hur väldigt vanlig rasen/mixen är. Men varför??

Just idag önskar jag att jag hade en valpig hund :arghh: inte nån jäkla mini-polis som alltid är allvarlig. Han är typ född till gubbe med käpp och allt. :meh:
Mitt skägg har aldrig varit valp. Redan som 8-månadersvalp fick jag höra av en man "Den är rätt gammal va?"
Men han var också den lättvindigaste valp/u ghund man kan tänka sig
(Sneglar på den nya lilla draken här)

Mitt skägg har aldrig varit valp. Redan som 8-månadersvalp fick jag höra av en man "Den är rätt gammal va?"
Men han var också den lättvindigaste valp/u ghund man kan tänka sig
(Sneglar på den nya lilla draken här)

:rofl:

Riley har iofs också varit väldigt enkel på så sätt, inte härjat runt, inte förstört saker, inte snott skor osv, men.... :arghh: Han är självständig så det visslar om det, lägg då på allvaret och sen är det inte alltid så roligt. :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.