Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det är ju en gubbe! Jag har väldigt svårt att se en dvärgschnauzer i nån ålder som något annat än en grumpig gubbe ;)
Haha...så är det faktiskt. Och självutnämd ordningspolis är han också. Lek är ett ofog utan regler, sånt kan man inte pyssla med. Jag höll på att svimma av förvåning när han i morse gjorde en liten lekflirt mot Lilla S. Innan hon han svara på den traskade han iväg....

Haha...så är det faktiskt. Och självutnämd ordningspolis är han också. Lek är ett ofog utan regler, sånt kan man inte pyssla med. Jag höll på att svimma av förvåning när han i morse gjorde en liten lekflirt mot Lilla S. Innan hon han svara på den traskade han iväg....

Åja, jag har sett det också. En gubbe som absolut skulle "polisa" (mkt större hundar) som lekte med varandra. Dvs, han var inte själv med och lekte, men han hoppade in och sa ifrån, och stoppade leken, när han tyckte det blev för intensivt.

:rofl:

Riley har iofs också varit väldigt enkel på så sätt, inte härjat runt, inte förstört saker, inte snott skor osv, men.... :arghh: Han är självständig så det visslar om det, lägg då på allvaret och sen är det inte alltid så roligt. :wtf:
Jasså är han av allvarsam natur? Sån är vår gammeltik. Hon kan dock vara jäkligt fjantig och beté sig barnsligt med människor men i lag med andra hundar och i arbete är det en hund med allvar. En typiskt "grå" hund....lågtempererad.

Åja, jag har sett det också. En gubbe som absolut skulle "polisa" (mkt större hundar) som lekte med varandra. Dvs, han var inte själv med och lekte, men han hoppade in och sa ifrån, och stoppade leken, när han tyckte det blev för intensivt.
Precis så gör min. Bara för att han vill sitta och glo så får inte andra hundar ha kul ;)
Men han gillar brottning a la schnauzerstil. Hellst med katterna. De har urkul i hop.

Jo, så brukar det ju vara. Men @Sezziyanen skrev om att tex barnfamiljer och annat än den "vanliga typen av ägare" vill ha sådana hundar också, eller åtminstone så tolkade jag hans inlägg så.
Jodå, fanns en familj här med typ 9 barn som köpte en amstaff/staffekorsning som terapi-och jakthund :confused::confused::confused: Sen tog dom även kullbrodern...... och dom skulle alltid vara lika snälla och gulliga som dom var i 6 månaders åldern, så det så :banghead: Hanen avlivades inom ett halvår då han bet en mindre hund rätt illa. Mormor till dessa hundar var en ökänd amstaffkorsning som kastade sig ur en bil och kutade efter och bet ihjäl en pudel på promenad, vars valpar senare såldes "efter mentalt stabila och trevliga föräldrar". Är så glad när dom flyttade ifrån området och det gjorde även barnfamiljen med sin kvarvarande hund med.

Precis så gör min. Bara för att han vill sitta och glo så får inte andra hundar ha kul ;)
Men han gillar brottning a la schnauzerstil. Hellst med katterna. De har urkul i hop.

Jag gillar det med skäggen ändå :P Ibland är det bra med en polis med. Rätt intressant var att andra hundar verkligen lyssnade också, så nån slags pondus har de ju!

Jodå, fanns en familj här med typ 9 barn som köpte en amstaff/staffekorsning som terapi-och jakthund :confused::confused::confused: Sen tog dom även kullbrodern...... och dom skulle alltid vara lika snälla och gulliga som dom var i 6 månaders åldern, så det så :banghead: Hanen avlivades inom ett halvår då han bet en mindre hund rätt illa. Mormor till dessa hundar var en ökänd amstaffkorsning som kastade sig ur en bil och kutade efter och bet ihjäl en pudel på promenad, vars valpar senare såldes "efter mentalt stabila och trevliga föräldrar". Är så glad när dom flyttade ifrån området och det gjorde även barnfamiljen med sin kvarvarande hund med.

Ja vad sjutton..men varför väljer så många just amstaffar nu då. Är det pga skitstort utbud, det är väldigt lätt och rätt billigt att få tag på en staffekorsning?

Jasså är han av allvarsam natur? Sån är vår gammeltik. Hon kan dock vara jäkligt fjantig och beté sig barnsligt med människor men i lag med andra hundar och i arbete är det en hund med allvar. En typiskt "grå" hund....lågtempererad.

Han är väldigt allvarsam... Överlag typ. Med allt och alla, alltid varit. Visst var han en liten pluttvalp han med, men det var mycket "kan själv" och "här vill jag sitta och titta". Han leker helst med människor faktiskt, tycker om hundar, men det är som om han pratar ett annat språk ibland... Han liksom ställer sig själv utanför? Han tycker också att han bestämmer när leken börjar/slutar, annars blir han arg - vilket givetvis inte är ok.

Han är absolut ingen hund som gör 100 tricks på 3 sekunder för en liten godis, men han lyssnar fint och klurar - men lugnt. Ingen aning om vilket fack han hamnar i, men han är väldigt... Egen. Alltså, han började inte vifta på svansen förrän närmare halvåret :confused:

Eh, han är väldigt speciell helt enkelt. Totalt olik de hundar jag träffat tidigare.

Ja vad sjutton..men varför väljer så många just amstaffar nu då. Är det pga skitstort utbud, det är väldigt lätt och rätt billigt att få tag på en staffekorsning?
Det är ett enormt utbud av dessa hundar till billigt pris här - och givetvis får alla typ 10-13 valpar med :banghead: Tyvärr de flesta med mer eller mindre suspekt temperament, så det har hänt en hel del i området med illa bitna hundar. Jag har själv slagits med flera, men lyckats hålla mina skadefria :( Oerhört tråkigt. Dom enda trevliga jag träffat är renrasiga amstaff och staff med stamtavla - alla shitbulls har varit mer eller mindre otrevliga, så man undrar ju vad för skit dom använder i sin skojs-avel.

Det är ett enormt utbud av dessa hundar till billigt pris här - och givetvis får alla typ 10-13 valpar med :banghead: Tyvärr de flesta med mer eller mindre suspekt temperament, så det har hänt en hel del i området med illa bitna hundar. Jag har själv slagits med flera, men lyckats hålla mina skadefria :( Oerhört tråkigt. Dom enda trevliga jag träffat är renrasiga amstaff och staff med stamtavla - alla shitbulls har varit mer eller mindre otrevliga, så man undrar ju vad för skit dom använder i sin skojs-avel.

Jomen precis. De "staffar" som springer fram och biter folks hundar tror jag inte just är de renrasiga från uppfödaren med 30 års erfarenhet...

Det har väl bara blivit såhär på nått vis. Men jag menar det kunde väl lika bra varit en explosion av rottis/schäfer/dob-mixar egentligen? Om det nu är tuffheten som säljer. Eller vore man inte kung bland tuffingarna med värstinghund om man hade en stor ovtjarka istället, en staffe ser väl ut som en dvärg i jämförelse?

Eller är staffemixar lättare på nått sätt att buskavla?

Kilade in på apotekt för att köpa avmaskning inför söndagens Norgeresa. Konstaterar surt att det riktade preparatet mot dvärgbandmask kostar 150 :-/hund, men det bredare bara 60:-/ hund. Hade velat använda det riktade eftersom de avmaskades för bara 7 veckor sedan, men jag kan verkligen inte lägga mer än dubbla summan "i onldan"... hur kan ett bredspektrumspreparat vara så mycket billigare?

Jomen precis. De "staffar" som springer fram och biter folks hundar tror jag inte just är de renrasiga från uppfödaren med 30 års erfarenhet...

Det har väl bara blivit såhär på nått vis. Men jag menar det kunde väl lika bra varit en explosion av rottis/schäfer/dob-mixar egentligen? Om det nu är tuffheten som säljer. Eller vore man inte kung bland tuffingarna med värstinghund om man hade en stor ovtjarka istället, en staffe ser väl ut som en dvärg i jämförelse?

Eller är staffemixar lättare på nått sätt att buskavla?
Nä, det är nog bara den "fluga" som varat i några år. Snart kanske det byts till något annat häftigare, när det gått ner i pris och börjat buskavlats...:nailbiting:

Nä, det är nog bara den "fluga" som varat i några år. Snart kanske det byts till något annat häftigare, när det gått ner i pris och börjat buskavlats...:nailbiting:

Jo.. det är väl så. Den "farliga" hunden brukade ju vara typ dobermann/schäfer/rottweiler i USA innan pitbull som nu är "mördarhunden" nummer ett. I england har man ju förbjudit "dangerous breeds" som pitbulls, dogo argentino, osv sedan ganska länge, däremot är tex ovtjarka tillåtna vad jag vet.

Det jag nu var mest förvånad över var ju att det känns som att så många "vanliga hundägare" vill ha just amstaff(mixar). Jag kanske bara inte haft så mkt koll.

Min fråga är väl kanske om nån som har amstaff/nån slags mix här kan berätta om deras styrkor som ras? Är de arbetsvilliga / kräver de mycket aktivering? Varför väljer man en renrasig staffe över andra raser?

:o:o:o Jag tror jag får ställa mig till skaran med dräktiga hundar nu...
13235963_625526297604275_1731951927_n.jpg
Bara baserat på bilden (det bästa är ju att känna på hunden) så tycker jag han ser fin ut, inte tjock :)

På tal om hundar som är gubbiga eller omogna. Lagotton är 11,5 år och hon har hela sitt liv tagits för unghund, senast på förra tävlingen - av domare och skrivare :D
När man är ute och går med henne och labben ser labben ut att vara äldst, han går städat, drar inte i kopplet osv. Medan hon flänger än hit, än dit och däremellan studsar hon upp på bänkar/stenar/sätter tassarna mot papperskorgar eller vad hon nu kommer på för att få belöning (bortskämd?? Näää :angel:).

Hihi Fick just ett sms av min granne. Nu när det är så fint väder så får hunden vara i trädgården medans vi är på jobbet, och grannen hade varit ute på uppfarten och grejat ( vi delar uppfart typ). Bobber hade suttit vid grinden och tittat på honom en stund och rätt som det var så kom där en boll rullade. Då ade bobberhämtat den och puttat den utanför grinden så att grannen kunde kasta den till honom, smart doggy :love::love::rofl::rofl:

Jo.. det är väl så. Den "farliga" hunden brukade ju vara typ dobermann/schäfer/rottweiler i USA innan pitbull som nu är "mördarhunden" nummer ett. I england har man ju förbjudit "dangerous breeds" som pitbulls, dogo argentino, osv sedan ganska länge, däremot är tex ovtjarka tillåtna vad jag vet.

Det jag nu var mest förvånad över var ju att det känns som att så många "vanliga hundägare" vill ha just amstaff(mixar). Jag kanske bara inte haft så mkt koll.

Min fråga är väl kanske om nån som har amstaff/nån slags mix här kan berätta om deras styrkor som ras? Är de arbetsvilliga / kräver de mycket aktivering? Varför väljer man en renrasig staffe över andra raser?
Jag tycker staffarna är underbara hundar. Sköna clowner som samtidigt är livsnjutare. Inte helt olik Dvärgschnauzern i sättet. Om det inte är helt omöjligt att hitta friska exemplar när jag blir gammal och inte pallar med schäfrarna längre så kan säkert staffe bli min ålderdomshund :)

Det är när man mixar och använder kassa exemplar som det blir problem, precis som med andra raser.

Hihi Fick just ett sms av min granne. Nu när det är så fint väder så får hunden vara i trädgården medans vi är på jobbet, och grannen hade varit ute på uppfarten och grejat ( vi delar uppfart typ). Bobber hade suttit vid grinden och tittat på honom en stund och rätt som det var så kom där en boll rullade. Då ade bobberhämtat den och puttat den utanför grinden så att grannen kunde kasta den till honom, smart doggy :love::love::rofl::rofl:
Vågar ni det? Med tanke på alla köttbullar med giftigt innehåll hade jag aldrig vågat ha hunden så. Men ni kanske har full uppsikt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat