Uppdatering och snackistråd 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
UL på Winzi på Fredag, det har då gått 29 resp 27 dygn beroende på om man räknar från första eller andra.
Inte märkt någon ökning av bukomfånget ännu, har svårt att bedömma om hon ändrat formen lite då hon är sjukt långhårig just nu och behöver trimmas helst igår. Vill dock vänta tills jag vet om hon har valpar i magen eller ej.
Syns det inget på fredag gör jag nytt UL nästa vecka.

UL på Winzi på Fredag, det har då gått 29 resp 27 dygn beroende på om man räknar från första eller andra.
Inte märkt någon ökning av bukomfånget ännu, har svårt att bedömma om hon ändrat formen lite då hon är sjukt långhårig just nu och behöver trimmas helst igår. Vill dock vänta tills jag vet om hon har valpar i magen eller ej.
Syns det inget på fredag gör jag nytt UL nästa vecka.
Håller tummarna!!
Har hon haft valpar förut?

Nu vågar jag iaf säga att det är minst 4.
De såg ju två fosterblåsor intill varandra på UL på ena sidan och två på andra men kunde inte säga med säkerhet om det var samma blåsor eller två andra. Nu med tanke på hennes storlek plus att vi har två tidigare dräktigheter att jämföra hennes omfång med känner jag mig if säker på att det var 2+2 de såg. Sen kan det nog finnas några till. Hoppas det iaf :)

Jag tycker det är urkul att följa och se hur kroppen förändras och magen växer under dräktigheten och med korthårig hund så syns allting lättare :D
Så här tjock var Polly 9 dagar före hon fick valpar förra gången (dag 53) - hon va rätt rund då ;) Få se hur stor hon blir denna gång. En boll på bordet, får henne att fixera den med blicken och jag får ungefär samma position på bilderna :p

Denna bild togs för 3 dagar sen (dag 38) - lite blöt efter slanglek.

Så här ser hon ut i vanliga fall (synd på selen, men hittade ingen skapligt färsk bild där midjan syns (alltså ingen profilbild) - denna togs förra våren innan hon parades då). Men hon är i fin form och var det före parningen även nu :)

Jag tycker det är urkul att följa och se hur kroppen förändras och magen växer under dräktigheten och med korthårig hund så syns allting lättare :D
Så här tjock var Polly 9 dagar före hon fick valpar förra gången (dag 53) - hon va rätt rund då ;) Få se hur stor hon blir denna gång. En boll på bordet, får henne att fixera den med blicken och jag får ungefär samma position på bilderna :p

Denna bild togs för 3 dagar sen (dag 38) - lite blöt efter slanglek.

Så här ser hon ut i vanliga fall (synd på selen, men hittade ingen skapligt färsk bild där midjan syns (alltså ingen profilbild) - denna togs förra våren innan hon parades då). Men hon är i fin form och var det före parningen även nu :)
Oj vilken boll hon var förra gången :o
Hur många fick hon då?

(vi har föresten väldigt lika färg på husen :D)

Oj vilken boll hon var förra gången :o
Hur många fick hon då?

(vi har föresten väldigt lika färg på husen :D)

Och ännu rundare hann hon bli innan det var dax att föda, men hon var väldigt rörlig ändå hela tiden och travade på i snabb takt ute. Fast okej, det var lättare att trava än gå, för när hon gick så gungade magen för mycket :D Hon fick 6 stycken valpar förra gången. Nu är hon redan rätt mycket romb-formad sedd uppifrån !

Pst: jag har samma färg på huset, men det är typ rappat med lättbetong - detta är min bod :)

Den här dagen bara försvann!!
Nu är iaf alla hundar rastade och matade för sista gången i dag. Höll på att stå på öronen över ett lass kartonger på utsidan källardörren. Hade tydligen fått foderleverans redan i dag. beställde i går eftermiddag :up:
Avlutade dagsverket med att kånka in 7 säckar mat. Det går åt en del nu....

Oh, welsh corgi klubben arrangerar ett valläger i närheten. Jag är så sugen på att anmäla oss, även om Dobby knappt ens sett ett får på håll. Det står ju att det är för alla, även nybörjare. Problemet är att han är jättearg på alla okastrerade hanhundar, eller egentligen är han väl mest osäker men illa låter det. Skulle ni ha åkt iväg två nätter med en surpuppa? Fast social träning är antagligen precis vad han behöver, han kan väl inte orka bråka i två dagar förhoppningsvis? Det vore så roligt att få ge honom chansen att prova på det han faktiskt är till för :).

Mallig besökare inne på Lager 157. Glad personal som välkomnade honom på grund av värmen ute. Inte röra några kläder så var han så välkommen så:)
IMG_3628_zps0j1pyipp.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
320
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka