Kopierat från min facebook:
Jag är så arg att jag kokar.. Idag vid 16-tiden kom jag till rastgården, och ser ett par med två stora mörka hundar bakom mig när jag är påväg mot grinden. Tjejen springer förbi mig och ställer sig innanför grinden så jag stannar och frågar om de vill gå in först. Hon svarar ja, så jag sätter mig med mina två på gräset utanför. Efter TRETTIO minuter har jag fortfarande inte fått någon respons från de där inne, så jag går fram till stängslet. Båda deras hundar flyger fram och visar både tänder och reser ragg, jag frågar om vi kan bytas av så att jag kan få gå in en stund. Killen säger att de kommer långväga ifrån och bara ska stanna 30 min till. Jag säger att jag redan väntat 30 min och att jag bara vill gå in 15 min så mina kan få springa av sig. Han fortsätter säga att de kommit långt ifrån och att de ska stanna till klockan 17. Jag svarar och frågar om han menar på att jag ska vänta EN TIMME på att det ska bli min tur?? Han fortsätter tjafsa emot och det slutar med att han sätter sig vid bordet igen och menar på att han inte kan göra något åt situationen även fast jag säger att det är allmän plats och jag släppte in dom först för att jag var schysst!! Jag står kvar vid stängslet och deras hundar fortsätter skälla. Tillslut säger tjejen att jag triggar dom och dom kan hoppa över. Mina hundar bara står vid min sida och säger inte ett ljud, så mina "triggade" inte ett dugg. Jag frågar om deras bits varpå de svarar att det gör dom så jag backar ett par meter. När min sambo sedan kommer från jobbet och ska hämta mig så kommer han upp och pratar med dom. Han säger att det inte är OK att jag ska vänta 1 h på min tur, att jag var snäll och släppte in dom först, att man får turas om osv osv. Hon fortsätter spela på att de kommer långt ifrån och bara ska stanna till 5. VILKA IDIOTER!!! Aldrig mött några så respektlösa människor!! Bilden är dålig men de hade två stora, mörka hundar som skällde som idioter. En tjej och en kille i 25-30 årsåldern, körde nån orangeaktig bil.