Uppdatering och snackistråd 4

Jag bara dräller in videor just nu känner jag! Men, MIN HUND :love:
Kommer in på jobb och ska göra ett byte. Alice brukar tycka det är lite jobbigt. Inte idag! Ignorerade assistenten helt och bara traskade in, glad i hågen! :D

Hon har haft lite överskottsenergi idag då vi hade vilodag igår och inte gått någon längre runda idag. Försökt trötta ut henne mentalt. Men hon är PEPP! Så gjorde tre specialsök på jobb!! :eek: Alice tyckte det var plättlätt! Trodde inte hon skulle tycka mitt väsande beröm var god belöning nog. Men jodå. Kul, kul, KUL! säger Alice.
Jag tror någon har bytt ut min hund mot en brukshund :D

Kopierat från min facebook:
Jag är så arg att jag kokar.. Idag vid 16-tiden kom jag till rastgården, och ser ett par med två stora mörka hundar bakom mig när jag är påväg mot grinden. Tjejen springer förbi mig och ställer sig innanför grinden så jag stannar och frågar om de vill gå in först. Hon svarar ja, så jag sätter mig med mina två på gräset utanför. Efter TRETTIO minuter har jag fortfarande inte fått någon respons från de där inne, så jag går fram till stängslet. Båda deras hundar flyger fram och visar både tänder och reser ragg, jag frågar om vi kan bytas av så att jag kan få gå in en stund. Killen säger att de kommer långväga ifrån och bara ska stanna 30 min till. Jag säger att jag redan väntat 30 min och att jag bara vill gå in 15 min så mina kan få springa av sig. Han fortsätter säga att de kommit långt ifrån och att de ska stanna till klockan 17. Jag svarar och frågar om han menar på att jag ska vänta EN TIMME på att det ska bli min tur?? Han fortsätter tjafsa emot och det slutar med att han sätter sig vid bordet igen och menar på att han inte kan göra något åt situationen även fast jag säger att det är allmän plats och jag släppte in dom först för att jag var schysst!! Jag står kvar vid stängslet och deras hundar fortsätter skälla. Tillslut säger tjejen att jag triggar dom och dom kan hoppa över. Mina hundar bara står vid min sida och säger inte ett ljud, så mina "triggade" inte ett dugg. Jag frågar om deras bits varpå de svarar att det gör dom så jag backar ett par meter. När min sambo sedan kommer från jobbet och ska hämta mig så kommer han upp och pratar med dom. Han säger att det inte är OK att jag ska vänta 1 h på min tur, att jag var snäll och släppte in dom först, att man får turas om osv osv. Hon fortsätter spela på att de kommer långt ifrån och bara ska stanna till 5. VILKA IDIOTER!!! Aldrig mött några så respektlösa människor!! Bilden är dålig men de hade två stora, mörka hundar som skällde som idioter. En tjej och en kille i 25-30 årsåldern, körde nån orangeaktig bil.
Larvigt. Taskig attityd på människorna, men det är ju o andra sidan upp till en själv om man vill vänta på sin tur i rastgården eller använda den tiden till att gå en promenad med hundarna. Väljer man själv att vänta så borde man inte gnälla, tycker jag. Med det inte sagt att jag tycker attityden hos det andra paret är okej.

Larvigt. Taskig attityd på människorna, men det är ju o andra sidan upp till en själv om man vill vänta på sin tur i rastgården eller använda den tiden till att gå en promenad med hundarna. Väljer man själv att vänta så borde man inte gnälla, tycker jag. Med det inte sagt att jag tycker attityden hos det andra paret är okej.

Fast ingen normalt funtad människa "paxar" allmän plats så jävla länge, med hundar som inte går ihop med andra. Inte så att du kan paxa en lekplats för att dina barn ska få leka ensamma? Eller en park i stan för att du ska sitta där ensam och ha picknick? Skulle ringt polisen och anmält dom för hot, men så långt tänkte jag inte då..

Fast ingen normalt funtad människa "paxar" allmän plats så jävla länge, med hundar som inte går ihop med andra. Inte så att du kan paxa en lekplats för att dina barn ska få leka ensamma? Eller en park i stan för att du ska sitta där ensam och ha picknick? Skulle ringt polisen och anmält dom för hot, men så långt tänkte jag inte då..
Nej, som jag skrev så försvarar jag inte de människornas attityd. Men det finns rötägg, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Jag skulle spara min energi till andra saker, det tjänar ändå inget till att tjfasa med dom.

Nej, som jag skrev så försvarar jag inte de människornas attityd. Men det finns rötägg, har alltid gjort och kommer alltid att göra. Jag skulle spara min energi till andra saker, det tjänar ändå inget till att tjfasa med dom.

Ändå sjukt irriterande att jag faktiskt var där först, tjejen sprang före mig, jag erbjöd mig att vänta. Då hade hon kunnat säga att de skulle stanna länge o säga att jag kunde gå in först.. Puckon!!

Tikens fuktexem blir bara bättre. Det hann inte bli så illa. Hon går runt här i min t-tröja och myser :p
Ser ännu inga tecken på om hon skulle vara dräktig. Hon är på dygn 12-14 beroende på när hon isf skulle ha tagit sig. Så det är lite tidigt.

Vi letar nu nytt blod för fullt. Har i tre dagar grottat ner mig i statitstik. Kull efter kull stryks. Just nu har sambon spanat in nått i tyskland. Tiken har jag länge haft ögonen på och är kullsyster till den hane vi nyss parat med. Hanen är sambons all time favorit. Men så mycket nytt blod blir det ju inte då. Men mycket spännande kombo!

Har sovit mindre än 10h på två dygn. Inatt sov jag på soffan på jobb.. = stel rygg och huvudvärk. Kan inte sova på dagtid och det regnar ute. Jag som skulle gå en rejäl runda idag!
Men som tur är sover Alice helst fram till 14-15 dagar då vi inte gör något, så länge hon fått en morgonrunda :D Kör Hunger Games-maraton fram tills hon börjar klättra på väggarna :D

// bra hundägare

Ammo har för första gången i sitt liv fått köra lite fysträning! KUUUUL sa Ammo som inte alls fattade att springa i branta backar är en typ av träning och att det stod en stor sandhög i vägen när man skulle jaga bollen bekom honom inte det minsta.
Skönt att man har en hund som man inte behöver övertala för att få honom att ta i!

Men det bästa av allt var nog att äntligen få springa och leka med den sura tanten, och hon försökte bara äta upp honom en gång!

Fått glädjebesked idag!
Hunddagiset som Mira gick på från 6månaders ålder till 2,5år har fått två lediga platser. Eftersom jag studerar men har "sommarlov" snart och ska jobba ansökte vi om dom två platserna. Och vi fick dom :bump: så hundarna kommer gå på dagis på halvtid 3dgr/vecka (pga mina oregelbundna arbetstider räcker detta) hela juni och juli :banana: Santo kommer busa ihjäl sig :love:

Känner mig som en lite bättre hundägare nu. Skönt!
Var ute med Alice i lite över 1,5h. Kollade om min misstanke om att jag kan gå raka spåret till Snogeholm från gården, och den stämde! Var där på 25 minuter ungefär. Så nu har vi en miljon vägar till att gå på! Ska man ha hund (eller häst) i södra Skåne ska man fasen ha det här! :love:
Blev en del sök och lite lydnadsträning i skogen också. Alice var dödspepp! Det verkar vara hennes standardläge numera :D
Och nu har hon fått ett Mush-köttben att gnaga på. Hoppas hon blir nöjdare av detta.

Hade Charity Miles igång när vi gick och det blev 4 miles promenerat (typ 6,5km). Så det blev några kronor donerat till ASPCA! Borde använda appen oftare. Man går ju ändå så himla mycket! Så då kan man ju dra in lite pengar till välgörenhet samtidigt :)

Här har vi avnjutit en fantastisk vårdag. Hundarna har sprungit
12718370_10153645335418666_3838077177630137522_n.jpg

och sprungit
947001_10153645335408666_1790990830942718073_n.jpg

Och sprungit...
12472798_10153645335723666_2982459745187615763_n.jpg

Matte njuter mest av utsikten på vår lilla rastningsrunda. Inte fy skam :love:
12891659_10153645335948666_3865288356918411507_o.jpg

Oj så vackert!!!!
Vart är det? Klimatet säger södra Sverige men landskapet annat......

Till mig? Norges västkust, en timme söder om Haugesund. Vi sköter lamning på en stor fårgård, med utsikt över en fjord och med ett eget fjäll att knalla (och valla!) på! :D 100% får i fem veckor.
Japp... (skumt....jag knapplånade dig men det verkar inte ha funkat :confused:)
Vilken lyx att få den utsikten på jobbet :love:

Japp... (skumt....jag knapplånade dig men det verkar inte ha funkat :confused:)
Vilken lyx att få den utsikten på jobbet :love:
Haha, ja. Fast min utsikt på jobbet är mer en fårrygg, när jag sitter med armen instucken halvvägs till axeln i en fårstjärt. Pillandes med lammdelar i en enda röra... ;) Men det är helt magiskt att få vara här och jobba med det vi alla gillar bäst, i Slartibartfastland, under den finaste årstiden. Vi ska dessutom hit igen i sommar för att samla alla ~ 700 djuren på fjället och ta hem dem för vägning och behandling mot fästingar. Betalt för fjällvandring och vallning på ett högsommarfjäll. Kan det bli bättre? :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30