Jag är inte så hård mot mig själv just nu, men man blir så less på allt när det bara blir en ond cirkel av alltihop.Ingen fara Förstår att det är tufft. Var inte för hård mot dig själv bara, det är krångligt med kortison och ni är ute och går och springer. Hur länge har hon ätit kortison? Gillar hon att simma? Snart är det ju väder för det och då kan man ju jobba på hullet på ett väldigt roligt och skonsamt sätt.
Min svällde upp nästan ett kilo en gång när hon gick på en kort kur kortison. Låg dos dessutom. Det tog tid att bli kvitt det sen. Simning hjälpte oss mest.
Den här gången tappar hon vikt istället men då har dosen varit betydligt högre och kuren längre. Sen är det Medrol den här gången ifall det kan påverka.
Hon har ätit kortison (prednisolon 10mg) till och från i 3 år nu. 1,5 tbl varannan dag. Periodvis varje dag, (men då bara 1 tbl) främst på våren när allt pollen dyker upp.
Hon älskar att bada och simma, och det finns en riktigt bra strand här i närheten som vi brukar åka till, men jag borde kanske åka dit lite oftare.