Uppdatering och snackistråd 4

Kopierat från min facebook:
Jag är så arg att jag kokar.. Idag vid 16-tiden kom jag till rastgården, och ser ett par med två stora mörka hundar bakom mig när jag är påväg mot grinden. Tjejen springer förbi mig och ställer sig innanför grinden så jag stannar och frågar om de vill gå in först. Hon svarar ja, så jag sätter mig med mina två på gräset utanför. Efter TRETTIO minuter har jag fortfarande inte fått någon respons från de där inne, så jag går fram till stängslet. Båda deras hundar flyger fram och visar både tänder och reser ragg, jag frågar om vi kan bytas av så att jag kan få gå in en stund. Killen säger att de kommer långväga ifrån och bara ska stanna 30 min till. Jag säger att jag redan väntat 30 min och att jag bara vill gå in 15 min så mina kan få springa av sig. Han fortsätter säga att de kommit långt ifrån och att de ska stanna till klockan 17. Jag svarar och frågar om han menar på att jag ska vänta EN TIMME på att det ska bli min tur?? Han fortsätter tjafsa emot och det slutar med att han sätter sig vid bordet igen och menar på att han inte kan göra något åt situationen även fast jag säger att det är allmän plats och jag släppte in dom först för att jag var schysst!! Jag står kvar vid stängslet och deras hundar fortsätter skälla. Tillslut säger tjejen att jag triggar dom och dom kan hoppa över. Mina hundar bara står vid min sida och säger inte ett ljud, så mina "triggade" inte ett dugg. Jag frågar om deras bits varpå de svarar att det gör dom så jag backar ett par meter. När min sambo sedan kommer från jobbet och ska hämta mig så kommer han upp och pratar med dom. Han säger att det inte är OK att jag ska vänta 1 h på min tur, att jag var snäll och släppte in dom först, att man får turas om osv osv. Hon fortsätter spela på att de kommer långt ifrån och bara ska stanna till 5. VILKA IDIOTER!!! Aldrig mött några så respektlösa människor!! Bilden är dålig men de hade två stora, mörka hundar som skällde som idioter. En tjej och en kille i 25-30 årsåldern, körde nån orangeaktig bil.

Ah, det hade råkat hamna som enbart vänner. Det funkar kanske nu? (Mest så jag vet om det funkar för andra bukare)
Det ÄR faktiskt jäkligt roligt, trots att jag egentligen hatar att springa :P
Min plan är att köra kickbike i framtiden med Ammo, kanske skulle funka med dina med? Om inte annat är det lägre fallhöjd ;)
Kickbike känns inte lika lockande av någon anledning, men jag gillar att springa :p Tyvärr har mina knän börjat bråka när jag springer, men om jag tränar upp musklerna tills Ebrah är stor nog att dra mig och jag sedan köper ett par riktigt bra skor så ska det kanske gå bättre.

Kopierat från min facebook:
Jag är så arg att jag kokar.. Idag vid 16-tiden kom jag till rastgården, och ser ett par med två stora mörka hundar bakom mig när jag är påväg mot grinden. Tjejen springer förbi mig och ställer sig innanför grinden så jag stannar och frågar om de vill gå in först. Hon svarar ja, så jag sätter mig med mina två på gräset utanför. Efter TRETTIO minuter har jag fortfarande inte fått någon respons från de där inne, så jag går fram till stängslet. Båda deras hundar flyger fram och visar både tänder och reser ragg, jag frågar om vi kan bytas av så att jag kan få gå in en stund. Killen säger att de kommer långväga ifrån och bara ska stanna 30 min till. Jag säger att jag redan väntat 30 min och att jag bara vill gå in 15 min så mina kan få springa av sig. Han fortsätter säga att de kommit långt ifrån och att de ska stanna till klockan 17. Jag svarar och frågar om han menar på att jag ska vänta EN TIMME på att det ska bli min tur?? Han fortsätter tjafsa emot och det slutar med att han sätter sig vid bordet igen och menar på att han inte kan göra något åt situationen även fast jag säger att det är allmän plats och jag släppte in dom först för att jag var schysst!! Jag står kvar vid stängslet och deras hundar fortsätter skälla. Tillslut säger tjejen att jag triggar dom och dom kan hoppa över. Mina hundar bara står vid min sida och säger inte ett ljud, så mina "triggade" inte ett dugg. Jag frågar om deras bits varpå de svarar att det gör dom så jag backar ett par meter. När min sambo sedan kommer från jobbet och ska hämta mig så kommer han upp och pratar med dom. Han säger att det inte är OK att jag ska vänta 1 h på min tur, att jag var snäll och släppte in dom först, att man får turas om osv osv. Hon fortsätter spela på att de kommer långt ifrån och bara ska stanna till 5. VILKA IDIOTER!!! Aldrig mött några så respektlösa människor!! Bilden är dålig men de hade två stora, mörka hundar som skällde som idioter. En tjej och en kille i 25-30 årsåldern, körde nån orangeaktig bil.
Sånt där får mig att tänka på hur skönt det är att inte behöva rastgårdar... Men i annat fall så har jag alltid börjat med att fråga hur länge de tänker vara där, jag sitter inte i ens 5 minuter och väntar på "min tur" utan vill veta direkt just för att det finns så många som bestämmer sig för att vara i rastgårdar i evigheter.

Sånt där får mig att tänka på hur skönt det är att inte behöva rastgårdar... Men i annat fall så har jag alltid börjat med att fråga hur länge de tänker vara där, jag sitter inte i ens 5 minuter och väntar på "min tur" utan vill veta direkt just för att det finns så många som bestämmer sig för att vara i rastgårdar i evigheter.

Jag är inte där speciellt ofta men ibland går jag upp för att se ifall santo kan få busa med någon. Jag har bara mött vettiga människor där hittills men fyfan rent ut sagt för dessa. En normal människa ockuperar inte i 1h med aggressiva hundar :mad::rage: om jag och min vän är där med hundarna i över 1h släpper vi alltid in de som kommer medan vi går ut en stund.. Idioter!!

Skämmer väl ut mig lite här ;)
Har precis tagit en premiär runda i löpning med Ammo. Vi sprang väl typ 2 km (inkl gåpauser). Vi är båda helt slut. Jag för att jag har andningsproblem och Ammo för att han fick dra runt på en otränad tjockis! Vi hade iaf rätt roligt, och Ammo verkar mkt nöjd nu.
Kanske att vi kan lyckas göra detta ett par gånger i veckan nu i sommar..
Inget att skämmas för alls!
Jag skulle flåsa efter 200 meter, urdålig kondis och framförallt tycker jag jogging är trist. Har dock aldrig provat med hunden som draghjälp, kanske är roligare då.

Varit ute med Alice en sväng innan vi ska på jobb. Vi tränade lite "lydnad", gjorde godissök och testade några dragövningar. Jag ska försöka börja filma henne mycket mer. Kul att ha och se utvecklingen. Svårt att köra lydnad och filma samtidigt bara :D Får typ köpa ett stativ!

Ursäkta den nackbrytande filmningen :D

https://www.instagram.com/p/BDizmyphY14/?taken-by=liblomqvist
Vet inte riktigt hur man gör för att länka till insta..? Funkar detta? :D

Tittar på sbk tävling och funderar på hur långt det är värt att åka för att tävla rallylydnad. 1,5 timmar enkel resa?

Härliga påskdagar har vi haft. :) De första dagarna var det rejält med skare, och min hund blir som oövervinnerlig när det är skare, man riktigt ser hur han tänker "jag kan gå ÖVERALLT". :D :)

Jag åkte ensam på några skidturer, eftersom min hund får ont i benen av för mycket rörelse och för långa strapatser. Medan jag åkte tänkte jag på framtida hund(ar) och skidturer jag vill göra, inget storartat, men en dagstur med utflykt och hela rasket. Och så liksom känner jag hur jag tänker att sånt kan man ju inte göra med sheltie. Det är så himla dumt, jag är så "skadad" av att ha en artroshund, jag tror att alla shelties är klena i bena. Vår husse försökte säga att jag blir trött fortare än en sheltie, och jag fattar det, men kan inte känna det så att jag tror på det... Det här med "hundpsykolog", det borde finnas för människor också. :D

Bor man i norrland så är 1,5 timme inom närområdet. När det börjar vara mer än 4 timmar börjar jag fundera om det är värt det...
Precis vad jag tänkte säga. Vi har 30mil ner till där min pappa och många släktingar bor. Det åker vi över dagen så fort man ska ses eller det är ngt kyrkligt, födelsedag eller så.

Sambon sa ja till att åka, bara jag mår bra sa han :D
Nu ska jag bara få svar på om det finns nån skjutbana i närheten, tycker mig se en trend i att många brukshundklubbar ligger nära skjutbanor. Lagotton är rätt skotträdd och det är trist att betala pengar om vi ändå inte kan tävla.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 208
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30