Uppdatering och snackistråd 4

Göra en "Buke"...
Spontanshoppa en hund.
Precis sånt vi brukar morra över när icke-bukare gör :angel:
Ebrahs uppfödare verkar ha spontanshoppat TVÅ hundar, det du!

Såg helt plötsligt bilder på två valpar som jag inte förstod vad det var för några, visade sig vara två av uppfödarens ena hunds avkommor hos en annan kennel. Nu har de flyttat dit. "Det var inte tänkt att bli så, men nu blev det så ändå" ungefär :p

Rejält varmt har vi idag, så varmt att Filimon knappt ville springa i rastgården. Nu ligger han på det svala golvet vid den öppna terrassdörren och njuter av det svala fläktandet utifrån. Vi är inte riktigt vana vid värme ännu, det är för tidigt för sånt.

Du kan bli uppringd av honom också :grin:

Jag övervägde allvarligt att gå ur gruppen när @Voff berättade vad hon varit med om. Nu är det nog fasen dags. Vad är det för fel på karln??
Fy fasen, jag såg någon i gruppen som hade fått ett väldigt obehagligt samtal (eller ja, bara ett samtal är väl obehagligt), hoppas det inte var du @Voff. Det var ett tag sen dock och var anledningen till att jag gick ur första gången.

Fy fasen, jag såg någon i gruppen som hade fått ett väldigt obehagligt samtal (eller ja, bara ett samtal är väl obehagligt), hoppas det inte var du @Voff. Det var ett tag sen dock och var anledningen till att jag gick ur första gången.
Jag...eller rättare sagt min sambo blev uppringd pga att jag blockade admin. Detta skedde inte på vetbase utan i en schäfergrupp.
Grunden till det hela var att en person undrade om andra fått hem erbjudande från ett förskringsbolag och undrade hur det erbjudandet stod sig emot våra nuvarande försäkringar.
Då jag fått hem erbjudandet samma dag så skrev jag ner vad vi fått samt vad vi hade på vårat nuvarande bolag och det blev svart på vitt att reklamutskicket bolaget skickade ut skulle vara en försämring för oss.
Detta fick Admin att börja skriva en massa dryga frågor i tråden. Eftersom jag vet hur hen uppträtt tidigare så nonchalerade jag hen. Då kom det PM istället. Då blockade jag. Nästa dag fick min sambo ett telefonsamtal......
Han la bara på. Admin sickade sambon ett pm men han valde att bara radera det utan att öppna det. Admin vet vem min sambo är genom hundsporten ( de känner dock inte varandra) och jag tror admin fattar att hen inte kommer någon stans med sambon.

Jag...eller rättare sagt min sambo blev uppringd pga att jag blockade admin. Detta skedde inte på vetbase utan i en schäfergrupp.
Grunden till det hela var att en person undrade om andra fått hem erbjudande från ett förskringsbolag och undrade hur det erbjudandet stod sig emot våra nuvarande försäkringar.
Då jag fått hem erbjudandet samma dag så skrev jag ner vad vi fått samt vad vi hade på vårat nuvarande bolag och det blev svart på vitt att reklamutskicket bolaget skickade ut skulle vara en försämring för oss.
Detta fick Admin att börja skriva en massa dryga frågor i tråden. Eftersom jag vet hur hen uppträtt tidigare så nonchalerade jag hen. Då kom det PM istället. Då blockade jag. Nästa dag fick min sambo ett telefonsamtal......
Han la bara på. Admin sickade sambon ett pm men han valde att bara radera det utan att öppna det. Admin vet vem min sambo är genom hundsporten ( de känner dock inte varandra) och jag tror admin fattar att hen inte kommer någon stans med sambon.
Men? Vad är det för fel på folk?:cautious:

Tack för tipset om vetbase 2.0 @Voff
Och skrämmande @JosseMandy att du blev petad ur vetbase för det där. Vad hade han att ifrågasätta av det du skrev, det var ju inget konstigt :confused: Han är verkligen läskigt skum, den där admin.

En våg sköljde över mig idag, en våg av sorg över att lagotton inte kommer finnas med oss för all framtid. Vår tid kvar tillsammans är kortare än den vi haft. Och jag vet att jag kommer överleva henne, jag förstår bara inte hur. Känns som att brunnen öppnat sitt bottensvarta hål och bara väntar på att peta mig över kanten.
Förhoppningsvis får vi sommaren tillsammans innan det är dags att låta henne vandra vidare :heart
Och jag kunde inte låta bli att tänka "jag vill ha en till lagotto sen". Det ska bara passa in tidsmässigt...

Tack för tipset om vetbase 2.0 @Voff
Och skrämmande @JosseMandy att du blev petad ur vetbase för det där. Vad hade han att ifrågasätta av det du skrev, det var ju inget konstigt :confused: Han är verkligen läskigt skum, den där admin.
Nej men han var så på via PM och jag var faktiskt orolig att han skulle hitta min sambos telefonnr, mitt hade han ALDRIG hittat, att jag blockade honom. Det var nog därför jag blev petad från gruppen. Sen tyckte han väl inte om att jag frågade ifall det fanns intresse för en grupp om hundar med autoimmuna sjukdomar men det kunde han ju nöjt sig med att radera och varna för ifall han varit vettig. Jag hade faktiskt aldrig vågat skriva igen om jag ska vara ärlig, inte efter alla inlägg om att han ringer upp folk :nailbiting::nailbiting:

Men hjälp!!! Då var min oro för att han skulle snoka upp min sambos nr för att kunna ringa mig kanske inte helt obefogad.

Fy fan rent ut sagt. Riktigt obehagligt att han gjorde så. Det där var värre än det jag lämnade gruppen för. Usch!

En våg sköljde över mig idag, en våg av sorg över att lagotton inte kommer finnas med oss för all framtid. Vår tid kvar tillsammans är kortare än den vi haft. Och jag vet att jag kommer överleva henne, jag förstår bara inte hur. Känns som att brunnen öppnat sitt bottensvarta hål och bara väntar på att peta mig över kanten.
Förhoppningsvis får vi sommaren tillsammans innan det är dags att låta henne vandra vidare :heart
Och jag kunde inte låta bli att tänka "jag vill ha en till lagotto sen". Det ska bara passa in tidsmässigt...
Är det ålder eller något annat? Hoppas ni får flera år till ihop.:heart

Nej men han var så på via PM och jag var faktiskt orolig att han skulle hitta min sambos telefonnr, mitt hade han ALDRIG hittat, att jag blockade honom. Det var nog därför jag blev petad från gruppen. Sen tyckte han väl inte om att jag frågade ifall det fanns intresse för en grupp om hundar med autoimmuna sjukdomar men det kunde han ju nöjt sig med att radera och varna för ifall han varit vettig. Jag hade faktiskt aldrig vågat skriva igen om jag ska vara ärlig, inte efter alla inlägg om att han ringer upp folk :nailbiting::nailbiting:
Att hen ringde min sambo var nog för att hen försökt snoka på min fb och sett min relationsstatus....och känt igen sambon från rasbranchen. Sen var det lätt...... Annars hade hen nog inte hittat våra nummer.

Att hen ringde min sambo var nog för att hen försökt snoka på min fb och sett min relationsstatus....och känt igen sambon från rasbranchen. Sen var det lätt...... Annars hade hen nog inte hittat våra nummer.
Okej. Jag blev dock lite orolig över att namn + ort gör det enkelt att hitta oss. Måste se över så min profil verkligen är maximalt sluten. Det tror jag den är men jag är inte jättehaj på FB:o

Men samtidigt tänket jag att med så många medlemmar varför lägga tid på något så obetydligt som det där med mig. Men ... Har man varit medlem ett tag så ...:nailbiting:

Okej. Jag blev dock lite orolig över att namn + ort gör det enkelt att hitta oss. Måste se över så min profil verkligen är maximalt sluten. Det tror jag den är men jag är inte jättehaj på FB:o

Men samtidigt tänket jag att med så många medlemmar varför lägga tid på något så obetydligt som det där med mig. Men ... Har man varit medlem ett tag så ...:nailbiting:
Min är rätt sluten. Man ser bara ort, att jag har förhållande med xx och var jag kommer ifrån. Detta för att folk ska kunna urskilja mig från övriga 33 på fb med samma namn (jag har inte haft en profilbild).

Är det ålder eller något annat? Hoppas ni får flera år till ihop.:heart
Njursvikt :( Det enda som märks just nu är att hon dricker mer och kissar mer. Står på specialkost sen flera år, men har börjat bli lite kräsen nu för hon har märkt att man får godare saker av matte då bara för att matte vill att man ska äta. Vill inte veta vad hon kostar i foder just nu (framförallt burkmat) :angel:.
Sen är tanten 11,5 år nu också och har börjat få gråa ögonbryn :heart

Fy vad trist!

Vi har precis motsatt problem med vikten. Ger också kortison och tvingades öka fodergivan igen nu. Hon är jättefin vid 4,5-4,6 kg och nu har hon gått ner till 4,3 kg. Ingen katastrof än, för lederna är det ju bättre att vara smal, men vill inte att hon går ner mer nu. Det enda jag hittar bland biverkningar som jag kan koppla till viktnedgång är muskelförtvining. Jag ser henne ju varje dag så tycker det är svårt att säga säkert att det är det och sen har hon en del päls som döljer. Revbenen känns mycket tydligare nu iallafall.
Jag glömde ju svara på det här :o. Sorry!
Det låter inte så roligt det heller :( Tyvärr är det väl så med kortison att man inte riktigt slipper undan de där biverkningarma.
Dock hade jag nog nästan önskat att vi hade haft det problemet med vikten istället. Speciellt nu när hon börjar röra sig stelt och även är stel efter vila. Även utan kortison så går min hund upp 5 kg bara av att titta på mat. Vägde henne för ett par veckor sem. Då stannade vågen på 38,7. :banghead: Hon bör ligga runt 30. :crazy: Vi går och går och springer runt i skogen osv, men hon tappar inte ett enda jävla gram.

Njursvikt :( Det enda som märks just nu är att hon dricker mer och kissar mer. Står på specialkost sen flera år, men har börjat bli lite kräsen nu för hon har märkt att man får godare saker av matte då bara för att matte vill att man ska äta. Vill inte veta vad hon kostar i foder just nu (framförallt burkmat) :angel:.
Sen är tanten 11,5 år nu också och har börjat få gråa ögonbryn :heart
Åh gråa ögonbryn :love:

Jag glömde ju svara på det här :o. Sorry!
Det låter inte så roligt det heller :( Tyvärr är det väl så med kortison att man inte riktigt slipper undan de där biverkningarma.
Dock hade jag nog nästan önskat att vi hade haft det problemet med vikten istället. Speciellt nu när hon börjar röra sig stelt och även är stel efter vila. Även utan kortison så går min hund upp 5 kg bara av att titta på mat. Vägde henne för ett par veckor sem. Då stannade vågen på 38,7. :banghead: Hon bör ligga runt 30. :crazy: Vi går och går och springer runt i skogen osv, men hon tappar inte ett enda jävla gram.
Ingen fara :) Förstår att det är tufft. Var inte för hård mot dig själv bara, det är krångligt med kortison och ni är ute och går och springer. Hur länge har hon ätit kortison? Gillar hon att simma? Snart är det ju väder för det och då kan man ju jobba på hullet på ett väldigt roligt och skonsamt sätt.

Min svällde upp nästan ett kilo en gång när hon gick på en kort kur kortison. Låg dos dessutom. Det tog tid att bli kvitt det sen. Simning hjälpte oss mest.

Den här gången tappar hon vikt istället men då har dosen varit betydligt högre och kuren längre. Sen är det Medrol den här gången ifall det kan påverka.

Rakningen och tvättningen av fuktexemet har gjort framsteg. Det ser mycket bättre ut idag. Ingen gegga, inte nån direkt rodnad och hon är inte speciellt öm heller. Det har torkat upp. Har satt en t-shirt på henne så ryggen hålls fri från smuts när hon rullar sig. Vilket hon älskar att göra.

I dag har vi plöjt igenom massor med kennlar, kullar och avelsdata. Vi letar en tik som är tänkt att bli ny tävlingshund till sambon samt en viktig bit i vår avel. Så kraven är jättehöga. Hälsostatistiken ska ligga över medel och så ska typen stämma in med vår avel och det sambon trivs att jobba med.
Jag hittade dock en intressant kull i Danmark nu i kväll. Det lutar åt import. Det enda vi hittar som uppfyller vår önskan är från vår egen uppfödare och vi vill gärna separera oss lite från dom så vi inte blir en "wanna be" i andras ögon. Vi har redan en del påsar ihop.

Hundarna har fått manikyr i vårsolen av sin husse. Tiken har slutat löpa...äntligen! Var ju lite orolig där med hur hon blödde. Lillhusse har kommit på påsklov så skägget har grävt ner sig i hans säng ist för soffan. Skägget börjar föresten se ut som ett får. Måste klippa honom :wtf:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: MML
·
Övr. Hund Fortfarande jätteung. Jag brukar rekommendera folk som är sugna på BC nr 2 i sitt lov att vänta tills den första tagit sitt VP, då har...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 022
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka