Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ebrahs uppfödare verkar ha spontanshoppat TVÅ hundar, det du!Göra en "Buke"...
Spontanshoppa en hund.
Precis sånt vi brukar morra över när icke-bukare gör
Fy fasen, jag såg någon i gruppen som hade fått ett väldigt obehagligt samtal (eller ja, bara ett samtal är väl obehagligt), hoppas det inte var du @Voff. Det var ett tag sen dock och var anledningen till att jag gick ur första gången.Du kan bli uppringd av honom också
Jag övervägde allvarligt att gå ur gruppen när @Voff berättade vad hon varit med om. Nu är det nog fasen dags. Vad är det för fel på karln??
Jag...eller rättare sagt min sambo blev uppringd pga att jag blockade admin. Detta skedde inte på vetbase utan i en schäfergrupp.Fy fasen, jag såg någon i gruppen som hade fått ett väldigt obehagligt samtal (eller ja, bara ett samtal är väl obehagligt), hoppas det inte var du @Voff. Det var ett tag sen dock och var anledningen till att jag gick ur första gången.
Men? Vad är det för fel på folk?Jag...eller rättare sagt min sambo blev uppringd pga att jag blockade admin. Detta skedde inte på vetbase utan i en schäfergrupp.
Grunden till det hela var att en person undrade om andra fått hem erbjudande från ett förskringsbolag och undrade hur det erbjudandet stod sig emot våra nuvarande försäkringar.
Då jag fått hem erbjudandet samma dag så skrev jag ner vad vi fått samt vad vi hade på vårat nuvarande bolag och det blev svart på vitt att reklamutskicket bolaget skickade ut skulle vara en försämring för oss.
Detta fick Admin att börja skriva en massa dryga frågor i tråden. Eftersom jag vet hur hen uppträtt tidigare så nonchalerade jag hen. Då kom det PM istället. Då blockade jag. Nästa dag fick min sambo ett telefonsamtal......
Han la bara på. Admin sickade sambon ett pm men han valde att bara radera det utan att öppna det. Admin vet vem min sambo är genom hundsporten ( de känner dock inte varandra) och jag tror admin fattar att hen inte kommer någon stans med sambon.
Nej men han var så på via PM och jag var faktiskt orolig att han skulle hitta min sambos telefonnr, mitt hade han ALDRIG hittat, att jag blockade honom. Det var nog därför jag blev petad från gruppen. Sen tyckte han väl inte om att jag frågade ifall det fanns intresse för en grupp om hundar med autoimmuna sjukdomar men det kunde han ju nöjt sig med att radera och varna för ifall han varit vettig. Jag hade faktiskt aldrig vågat skriva igen om jag ska vara ärlig, inte efter alla inlägg om att han ringer upp folkTack för tipset om vetbase 2.0 @Voff
Och skrämmande @JosseMandy att du blev petad ur vetbase för det där. Vad hade han att ifrågasätta av det du skrev, det var ju inget konstigt Han är verkligen läskigt skum, den där admin.
Men hjälp!!! Då var min oro för att han skulle snoka upp min sambos nr för att kunna ringa mig kanske inte helt obefogad.Jag...eller rättare sagt min sambo blev uppringd pga att jag blockade admin. Detta skedde inte på vetbase utan i en schäfergrupp.
Grunden till det hela var att en person undrade om andra fått hem erbjudande från ett förskringsbolag och undrade hur det erbjudandet stod sig emot våra nuvarande försäkringar.
Då jag fått hem erbjudandet samma dag så skrev jag ner vad vi fått samt vad vi hade på vårat nuvarande bolag och det blev svart på vitt att reklamutskicket bolaget skickade ut skulle vara en försämring för oss.
Detta fick Admin att börja skriva en massa dryga frågor i tråden. Eftersom jag vet hur hen uppträtt tidigare så nonchalerade jag hen. Då kom det PM istället. Då blockade jag. Nästa dag fick min sambo ett telefonsamtal......
Han la bara på. Admin sickade sambon ett pm men han valde att bara radera det utan att öppna det. Admin vet vem min sambo är genom hundsporten ( de känner dock inte varandra) och jag tror admin fattar att hen inte kommer någon stans med sambon.
Är det ålder eller något annat? Hoppas ni får flera år till ihop.En våg sköljde över mig idag, en våg av sorg över att lagotton inte kommer finnas med oss för all framtid. Vår tid kvar tillsammans är kortare än den vi haft. Och jag vet att jag kommer överleva henne, jag förstår bara inte hur. Känns som att brunnen öppnat sitt bottensvarta hål och bara väntar på att peta mig över kanten.
Förhoppningsvis får vi sommaren tillsammans innan det är dags att låta henne vandra vidare
Och jag kunde inte låta bli att tänka "jag vill ha en till lagotto sen". Det ska bara passa in tidsmässigt...
Att hen ringde min sambo var nog för att hen försökt snoka på min fb och sett min relationsstatus....och känt igen sambon från rasbranchen. Sen var det lätt...... Annars hade hen nog inte hittat våra nummer.Nej men han var så på via PM och jag var faktiskt orolig att han skulle hitta min sambos telefonnr, mitt hade han ALDRIG hittat, att jag blockade honom. Det var nog därför jag blev petad från gruppen. Sen tyckte han väl inte om att jag frågade ifall det fanns intresse för en grupp om hundar med autoimmuna sjukdomar men det kunde han ju nöjt sig med att radera och varna för ifall han varit vettig. Jag hade faktiskt aldrig vågat skriva igen om jag ska vara ärlig, inte efter alla inlägg om att han ringer upp folk
Okej. Jag blev dock lite orolig över att namn + ort gör det enkelt att hitta oss. Måste se över så min profil verkligen är maximalt sluten. Det tror jag den är men jag är inte jättehaj på FBAtt hen ringde min sambo var nog för att hen försökt snoka på min fb och sett min relationsstatus....och känt igen sambon från rasbranchen. Sen var det lätt...... Annars hade hen nog inte hittat våra nummer.
Min är rätt sluten. Man ser bara ort, att jag har förhållande med xx och var jag kommer ifrån. Detta för att folk ska kunna urskilja mig från övriga 33 på fb med samma namn (jag har inte haft en profilbild).Okej. Jag blev dock lite orolig över att namn + ort gör det enkelt att hitta oss. Måste se över så min profil verkligen är maximalt sluten. Det tror jag den är men jag är inte jättehaj på FB
Men samtidigt tänket jag att med så många medlemmar varför lägga tid på något så obetydligt som det där med mig. Men ... Har man varit medlem ett tag så ...
Njursvikt Det enda som märks just nu är att hon dricker mer och kissar mer. Står på specialkost sen flera år, men har börjat bli lite kräsen nu för hon har märkt att man får godare saker av matte då bara för att matte vill att man ska äta. Vill inte veta vad hon kostar i foder just nu (framförallt burkmat) .Är det ålder eller något annat? Hoppas ni får flera år till ihop.
Jag glömde ju svara på det här . Sorry!Fy vad trist!
Vi har precis motsatt problem med vikten. Ger också kortison och tvingades öka fodergivan igen nu. Hon är jättefin vid 4,5-4,6 kg och nu har hon gått ner till 4,3 kg. Ingen katastrof än, för lederna är det ju bättre att vara smal, men vill inte att hon går ner mer nu. Det enda jag hittar bland biverkningar som jag kan koppla till viktnedgång är muskelförtvining. Jag ser henne ju varje dag så tycker det är svårt att säga säkert att det är det och sen har hon en del päls som döljer. Revbenen känns mycket tydligare nu iallafall.
Åh gråa ögonbrynNjursvikt Det enda som märks just nu är att hon dricker mer och kissar mer. Står på specialkost sen flera år, men har börjat bli lite kräsen nu för hon har märkt att man får godare saker av matte då bara för att matte vill att man ska äta. Vill inte veta vad hon kostar i foder just nu (framförallt burkmat) .
Sen är tanten 11,5 år nu också och har börjat få gråa ögonbryn
Ingen fara Förstår att det är tufft. Var inte för hård mot dig själv bara, det är krångligt med kortison och ni är ute och går och springer. Hur länge har hon ätit kortison? Gillar hon att simma? Snart är det ju väder för det och då kan man ju jobba på hullet på ett väldigt roligt och skonsamt sätt.Jag glömde ju svara på det här . Sorry!
Det låter inte så roligt det heller Tyvärr är det väl så med kortison att man inte riktigt slipper undan de där biverkningarma.
Dock hade jag nog nästan önskat att vi hade haft det problemet med vikten istället. Speciellt nu när hon börjar röra sig stelt och även är stel efter vila. Även utan kortison så går min hund upp 5 kg bara av att titta på mat. Vägde henne för ett par veckor sem. Då stannade vågen på 38,7. Hon bör ligga runt 30. Vi går och går och springer runt i skogen osv, men hon tappar inte ett enda jävla gram.