Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken kass natt! Går och lägger mig strax efter 22 men kan inte sova, som det är i perioder. Tre gånger tänder jag lampan för att läsa och bli trött igen. Det sista jag minns är att klockan är 01:15. 01.40 väcker gubben mig genom att blänga tio centimeter bort. Upp, på med kläder ut i blåsten. Han är dålig i magen.

In igen, jag har satt för ett galler så vi ska kunna gå in i hallen i lugn och ro utan att lillpumin kommer in. Han ligger helt lugn där bakom och tittar på oss. Tar bort gallret, jag går in i badrummet och när jag kommer ut ryker hundarna ihop mitt framför mig. Det har inte varit någon ansats till bråk på månader och jag hinner inte se vad som händer. Springer fram, när jag lyfter upp lillpumin hugger han mig i armen. Jag tappar honom och han landar rakt i vattenskålen som välts. Nu är jag fullständigt vansinnig på dem. Ryter åt lillpumin som gömmer sig under sängen, gubben får också några väl valda ord innan han åker in i hallen. Torkar upp på golvet. Går och lägger mig igen. Jag kokar verkligen och för första gången i sitt fyraåriga liv får gubben inte sova i sängen (tills jag veknar nån timme senare och hämtar honom).

Väcks 05.20 av att lillpumin piper och springer till dörren. Även han är dålig i magen.

Gah... nu kan dagen bara bli bättre, iaf... hoppas jag
Fy va trist!
Tur det gick bra ändå med både dig och hundar.

OT
Våra damer som var i luven på varandra under ett års tid har helt slutat. I deras fall har det nog berott på att ungtiken mognat, den gamle tolererar mer (har numera en makalös toleranströskel) och båda har blivit mycket bättre på att tyda varandra så missförstånd uteblir.
Det är så lugt och skönt i flocken. Inte ett tjafs sen April. Misstänker att en stor bidragande orsak är att vi sålde av systern till ungtiken. Även om hon aldrig var med i tjafsen så blev det en helt annan dynamik när hon åkte. Mor och två unga drivna döttrar var ingen bra ekvation. Hoppas verkligen att lugnet kvarstår när jag tar in en ny liten tikvalp till våren.

Ja! Hunden har the time of it's life :laugh:

Det är kul att se hur duktiga barnen är med hundarna.
Det är nått visst med barn och djur. Man blir varm i hjärtat. Lilla skägget här är egentligen sonens och han försöker med lite agility med honom. Nu ser det dock ut ungefär som på filmen för skägget har inget intresse alls av lillhusses hemmasnickrade hinder.
Det har däremot ungtiken. Ser helt underbart ut när en liten tioårig grabb styr en schäfer med sån enorm energi som ungtiken har. Men hon älskar verkligen att göra något och är alltid med på allt han hittar på.

Det är nått visst med barn och djur. Man blir varm i hjärtat. Lilla skägget här är egentligen sonens och han försöker med lite agility med honom. Nu ser det dock ut ungefär som på filmen för skägget har inget intresse alls av lillhusses hemmasnickrade hinder.
Det har däremot ungtiken. Ser helt underbart ut när en liten tioårig grabb styr en schäfer med sån enorm energi som ungtiken har. Men hon älskar verkligen att göra något och är alltid med på allt han hittar på.
Ja, det är roligt att se. Det är ett så himla bra intresse för barnen.

Haha! Sådär skulle det garanterat se ut om jag tog halvtidslabradoren till en sån bana. :D

I övrigt saknar jag hund nåt vansinnigt (nej, labradoren räknas inte, fast hon bor här minst fem dagar i veckan). Planer på ny hund finns, men jag är så vansinnigt kluven för vad jag vill ha! Avlivade isländska fårhunden i somras, och en del av mig vill ha nåt liknande, för det var ju trots allt fruktansvärt behändigt med en hund som mest bara "hängde med" på gården under dagarna.

Samtidigt saknar jag träningen. Och ja, jag vet att man kan träna med såna där mindre krävande raser också, men jag hade kelpie och tränade med tidigare i livet, det är viss skillnad, om man säger så. :D Labradoren är jättelättlärd, t.ex, men det finns inget fokus!

Tankar, någon? Jag vet att det bara är jag som kan avgöra, men kan ju alltid finnas synvinklar jag missat.

Idag är det fyra år sedan Lilla Fridolf flyttade in hos mig. :love:
12299368_10153379682233666_6550767102803899470_n.jpg

Jag vet inte varför jag gör likadant varje vinter. Jag köper en ny hundbädd eftersom hundskrället älskar att sova mjukt och varmt, och för att han är stor som ett hus, och för att han då ibland blir nerkörd från sängen och för att jag tycker såå synd om honom som måste sova på svinkalla hårda golvet istället.

Hunden har legat kanske sammanlagt 30 sekunder i bädden. Resten av tiden har han krafsat och grävt intensivt i den (tydligen är den inte till belåtenhet) samt försökt kampa med den. Det låter ganska mycket när en stor hund försöker möblera om en bia-bädd mitt i natten. Och så har han förstås lagt sig precis bredvid bädden, på det hårda kalla golvet, med en djuuuup suck av förnöjdhet. :meh: Otack är världens lön.

Jag vet inte varför jag gör likadant varje vinter. Jag köper en ny hundbädd eftersom hundskrället älskar att sova mjukt och varmt, och för att han är stor som ett hus, och för att han då ibland blir nerkörd från sängen och för att jag tycker såå synd om honom som måste sova på svinkalla hårda golvet istället.

Hunden har legat kanske sammanlagt 30 sekunder i bädden. Resten av tiden har han krafsat och grävt intensivt i den (tydligen är den inte till belåtenhet) samt försökt kampa med den. Det låter ganska mycket när en stor hund försöker möblera om en bia-bädd mitt i natten. Och så har han förstås lagt sig precis bredvid bädden, på det hårda kalla golvet, med en djuuuup suck av förnöjdhet. :meh: Otack är världens lön.
Men då är de som katter! Man köper en klösmöbel för 2000 spänn och de lägger sig nöjt i kartongen den kom i ...

Hemma från Nose workkursen. Nu har skägget introducerats för Eukalyptus. Förvirrat i början men helt ok ändå. Nu har vi fått med oss doft hem och ska träna varje kväll parallellt med kurs varje dag fram till torsdag då resultatet ska redovisas. Jättekul det här :)

Men då är de som katter! Man köper en klösmöbel för 2000 spänn och de lägger sig nöjt i kartongen den kom i ...

Jävla otacksamma djur. Det finns hundar som äääälskar sina bäddar, har jag hört. Och det ser verkligen ruskigt mysigt ut när hunden ligger och trynar i en sån. Men till min duger det tydligen inte... Nu slängde jag kartongen, men han hade garanterat gillat den bättre.

Jävla otacksamma djur. Det finns hundar som äääälskar sina bäddar, har jag hört. Och det ser verkligen ruskigt mysigt ut när hunden ligger och trynar i en sån. Men till min duger det tydligen inte... Nu slängde jag kartongen, men han hade garanterat gillat den bättre.
Slängde ut den sista bädden för gott förra veckan. Nu blir det inga mer bäddar. Hundarna ligger ändå i soffan eller på mattorna i sovrummet. Endast skägget kunde ligga någon enstaka gång i bädden. Annars tjänstgjorde den mest som bitleksak till ungtiken och irritationsmoment för mig när jag skulle städa. Nu pryder min sköna gamla gungstol platsen istället till min glädje :D

Hehe, snyggt! :D
Vad är det som gör att du inte är nöjd med bilen då? :)
Det enda felet är att den får mig att vilja ha körkort för manuellt växlad bil :D den är tokbra, men jag känner att jag hade gillat den ännu mer om jag kunnat utnyttja den riktigt bra motorn ännu bättre. Så jag ska försöka ta körkort för manuell, och sedan hitta en bil som drar något mindre bensin och som det går att få in en hundbur i (det går inte i den här) men som är lika bra i övrigt. Får se om jag lyckas ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 024
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka