Norfolkterrier Har spanat på Norfolk, Norwich och Cairn - i den följden. Lovar att uppdateraHåll oss uppdaterade Vad är det för ras du spanar på? (Kan säkert ha läst det någonstans, men just nu minns jag inte)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Norfolkterrier Har spanat på Norfolk, Norwich och Cairn - i den följden. Lovar att uppdateraHåll oss uppdaterade Vad är det för ras du spanar på? (Kan säkert ha läst det någonstans, men just nu minns jag inte)
Norfolkterrier Har spanat på Norfolk, Norwich och Cairn - i den följden. Lovar att uppdatera
Hihi, självklart! Min kärlek för rasen började också på brukshundsklubben men den hunden var tvärt om den du såg Denna gjorde inget husse bad om men såg alltid så himla nöjd ut Riktig liten clown som egentligen kunde allt men visste också hur den skulle lura husse optimalt Riktigt så ska inte min bli dock, tänker jag Men jag älskar terriers med en räv bakom varje öra!Åh, blir det norfolk eller norwich så måste du lägga in massor av bilder Såg en riktigt cool norfolkterrier på en brukshundklubb förut en gång, tokigt duktig lydnadshund verkade den vara, sådär så att jag hade velat ha en egen.
Jag vet inte varför jag gör likadant varje vinter. Jag köper en ny hundbädd eftersom hundskrället älskar att sova mjukt och varmt, och för att han är stor som ett hus, och för att han då ibland blir nerkörd från sängen och för att jag tycker såå synd om honom som måste sova på svinkalla hårda golvet istället.
Hunden har legat kanske sammanlagt 30 sekunder i bädden. Resten av tiden har han krafsat och grävt intensivt i den (tydligen är den inte till belåtenhet) samt försökt kampa med den. Det låter ganska mycket när en stor hund försöker möblera om en bia-bädd mitt i natten. Och så har han förstås lagt sig precis bredvid bädden, på det hårda kalla golvet, med en djuuuup suck av förnöjdhet. Otack är världens lön.
Hyresvärden kommer för att fixa en grej. Stoja stänger jag in vid sådana tillfällen, men Sigge hälsar glatt. Får frågan hur gammal han är (med lite underförstått:ung). Fick ett "oj" när jag svarade att han blir 7, känns ju bra.
Och nej, det är ju ingen ålder egentligen.
Det där med att fråga om ni kan träna på möten låter ju som en kanonidé!Mötte schäfern som ibland bor i vårt hus när jag var på väg hem från morsan. Började prata högt med mina hundar för att uppmärksamma matte på att vi kom. Tyvärr räckte inte det riktigt, hunden fick syn på oss först, skrek, drog som ett as och vips hade matte halkat på en isfläck och satt på rumpan... Som tur var tappade hon inte hunden och hon reste sig snabbt och gick åt andra hållet, så inte gjorde hon sig illa heller. Hoppas att hon skaffar bra broddar till skorna i vinter Funderar på om jag ska gå till dem någon dag, knacka på och fråga om hon vill träna hundmöten. Inte idealiskt när ingen av våra hundar är lugna, men vafan, vi möts ju lite då och då när hon har hunden hemma och mina hundar väcks och flyger upp mitt i natten när hennes hund sätter igång och skäller (för jo, det kan den mycket väl göra kl 1 på natten ibland).
Monster är väldigt förtjust i hundsängen som finns hemma hos mormor och morfar! Den sover han gärna i, och bär omkring den i hela huset så han får ha den i samma rum som alla människor är i.
Kul Mitt stora problem är att jag har väldigt många djur, så det är svårt att resa bort hur som helst. Men om det blir aktuellt kan vi säkert komma på något bra upplägg Hoppas det går bra för din kompis och hunden!@McFlurry
En kompis till mig är inne i en omplaceringsprocess med en jaktcocker nu, och hon har gjort ungefär som du Fick napp hos en uppfödare som ska vara duktig inom rasen, och sedan hade de möjlighet att träffas eftersom uppfödaren startade jaktprov utanför Göteborg. Hunden finns egentligen utanför Stockholm, så det löste ju sig smidigt
Uppfödaren har inte helt bestämt sig om hon vill sälja eller sätta ut henne på foder för att kunna ta en kull (importerad tik så hon har intressanta linjer) ännu, men det lutar nog åt foder.
När allt är bestämt kommer jag troligtvis ta med tiken eftersom jag ofta åker från Stockholm ändå
Kul Mitt stora problem är att jag har väldigt många djur, så det är svårt att resa bort hur som helst. Men om det blir aktuellt kan vi säkert komma på något bra upplägg Hoppas det går bra för din kompis och hunden!
Blöh. Är så trött att jag skulle kunna somna ståendes. Somnade på tok för sent, vaknade kl 4 av att Ebrah behövde ut och kissa, upptäcker då att hon redan varit upp och kissat en gång inatt, på den nytvättade mattan. Hon har sovit hela nätterna länge nu, så jag vet inte vad hon fick för sig inatt...
Lyckades somna om, vaknar sedan och släpar mig ut på morgonrastningen. Hundarna vägrar kissa så jag går en något längre runda än planerat. Precis när jag skulle knyta ihop en bajspåse dyker en nästan-granne upp med de två chow chow som hon är dagmatte åt. De kom väldigt snabbt väldigt nära eftersom de kom gåendes runt ett hörn. De uppför sig fint. Jag hann inte upptäcka dem förrän Aysu kastar sig i full fart mot dem och skäller som ett jäkla as och valpen hakar på men ser smått förvirrad ut. Lyckas korta in kopplet till Aysu och ebrah skuttar mest runt och ser busig ut.
Sedan fortsätter ebrah vara busig tills vi kommer in, skuttar efter allt, jagar cyklar, jagar löv, vill hälsa på människor som går, hittar en rolig backe att försöka rusa upp i... Sedan ser Aysu en katt och vill inte alls gå utan bara stå och stirra på den. Allt det på en morgonrunda som var ca 200m lång..
Nu har hundarna ätit frukost och härjar runt i sovrummet. Jag vill bara sova men ska till jobbet om en timme. Förstår inte hur jag ska orka jobba och sedan gå en promenad med galningarna efter jobbet... Kanske tar en kortare sväng och sedan tränar lite tricks eller något.
Är just extra glad för min valp (14 veckor idag), som är väldigt snäll, sover hela nätterna, stökar sällan osv osv Dom gånger hon busar på mest, är när dom vuxna dragit igång henne men det stör inte mig mer än ev ljudet från dom vuxna ibland. I övrigt kommer valpen själv ibland och ber om "hjälp, jag får inte vara ifred för dom vuxna dårarna"Känner som dig ibland "det är kul att ha hund" med vår 12 veckors dåre..
8 mil låter väldigt lagom, så perfekt för din kompis! Jag har 40 mil till staden hunden bor i idag Aja, ska försöka att inte planera för mycket, har bara skickat ett mail än så längeJa, det är klart, då är det kanske inte så lätt att åka ifrån
För min kompis löste det ju sig smidigt som sagt, i stället för att åka knappt 50 mil till Stockholm behövde hon bara åka 8 mil till Alingsås.
Är just extra glad för min valp (14 veckor idag), som är väldigt snäll, sover hela nätterna, stökar sällan osv osv Dom gånger hon busar på mest, är när dom vuxna dragit igång henne men det stör inte mig mer än ev ljudet från dom vuxna ibland. I övrigt kommer valpen själv ibland och ber om "hjälp, jag får inte vara ifred för dom vuxna dårarna"
Haha. Sån är Skägget också. Alla former av "kläder" är skitäckligt och går under namnet förstelningsdräkt.Såhär nöjd är Otis efter att ha fått en egen vildsvinsväst
Rekommenderar den till alla med jobbiga unghundar, de rör sig inte ur fläcken så länge de är inomhus!
(Han fick bra fart när han kom ut i skogen dock )
Hehe, någon gång ska jag väl ha tur - hennes mamma var ett yrväder som liten och är det fortfarande efter 4 årHaha, skönt! Enda gången vår är lugn är när han sover Som tur är sover han hela nätterna men fan knappt under dagen..