Han hade kunnat vara modell för den här logganTack!
Snyggare som vuxen!
/Slut bildbomb
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han hade kunnat vara modell för den här logganTack!
Snyggare som vuxen!
/Slut bildbomb
Fina foton också, gillar den här skarpt. Tror det var du som lade in en bild med ett får litet suddigt i förgrunden i nån tråd också, perfekt. In Action.
Jävla otacksamma djur. Det finns hundar som äääälskar sina bäddar, har jag hört. Och det ser verkligen ruskigt mysigt ut när hunden ligger och trynar i en sån. Men till min duger det tydligen inte... Nu slängde jag kartongen, men han hade garanterat gillat den bättre.
Sitter och varmer mig med en kopp kaffe efter att jag, formodligen pa arets kallaste dag, varit ute och tranat hundar i tva timmar. Brrrr .... Jag hade bokat tva stycken for lektion i dag och nar jag akte hemifran regnade det is. Brrrrr ... En stor pudel och en super fet BC mix som var fenomenalt stor. Ingen kunde ga i koppel och det de "kunde" enligt agarna var nagot de kanske gjort en gang av misstag nar agarna sagt till.
Jag forstar inte hur nagon kan leva med sadana hundar i moblerade rum? De hangde langst ut i kopplen och skrek tills jag satte in mina tva i bilen. Normalt brukar jag ha dem liggande pa en liten trappa medan jag jobbar med klienters hundar, sa de kan vara med bade som storning och jag kan snabbt kalla in en och visa vad resultatet ska bli. Men det gick inte att fa uppmarksamheten ens med ost och kalkon som godis sa lange de var ute. Vilket ju i och for sig ar bra da det innebar manga fler lektioner.
@Red_Chili Men du tranar med dina hundar. De kan sitta och vanta, hojtar du till tanker de "Oops, bast att lugna sig lite" ... dock inte de har tva. De hade INGEN "hyfs" alls. De sprang och hoppade och at pa viss inredning enligt uppgift. Det var darfor de var hos mig. LOL
Jag skulle ABSOLUT gora just det och jag skulle ocksa saga att jag behover det for MINA hundar och bara glida over att ju kanske kan vara bra for hennes ocksa. Att hon ocksa behover det vet hon ju redan och kanner sig formodligen mycket dum och ledsen over hur hunden drar omkull henne. Om hon ar okunnig och skulle vilja lara sig kan det ju tankas att det ar lattare att fa kontakt om "problemet" presenteras som ditt.
Gjorde min hemläxa noga, kontaktade uppfödare som verkade vettiga, fick napp hos en som hade tre hundar för omplacering. Fick info på mejl, mejlade fram o tillbaka i ca 2 veckor. Bestämde mig för en hund, utan att ha träffat dom (var ett lätt val, dom andra två passade inte in på det jag ville ha). Efter ett telefonsamtal åkte jag 30 mil, mötte uppfödaren på ett köpcentrum, skrev på papper och fick hundenNi som köpt en omplacering, hur har processen gått till? Tänker på hur mycket ni träffat hunden osv? Vänder mig främst till er som inte känt till hunden sen tidigare då det blir så i mitt fall, om det blir något
Mina egna omplaceringar har jag ju känt sedan innan, men jag har hjälpt till att omplacera flertalet hundar. Det har varit olika varje gång, en gång åkte en vän från Kalmar till Boden (det är ju en jäkla bit!) för att hämta en gammal hanhund som hon aldrig mött innan Nu fungerade det utmärkt, men hade det inte fungerat så hade vi utan tvekan sett till att han fick åka tillbaka, även om det är långt. Han hämtades hos uppfödare och den uppfödaren tar alltid tillbaka sina hundar utan att tveka om de behöver flytta, oavsett ålder, kön och vad de varit med om i livet.Ni som köpt en omplacering, hur har processen gått till? Tänker på hur mycket ni träffat hunden osv? Vänder mig främst till er som inte känt till hunden sen tidigare då det blir så i mitt fall, om det blir något
Vad önskar du att du gjort annorlunda? Jag kan ju räkna ut lite vad du tänker på , men du får gärna skriva ändåGjorde min hemläxa noga, kontaktade uppfödare som verkade vettiga, fick napp hos en som hade tre hundar för omplacering. Fick info på mejl, mejlade fram o tillbaka i ca 2 veckor. Bestämde mig för en hund, utan att ha träffat dom (var ett lätt val, dom andra två passade inte in på det jag ville ha). Efter ett telefonsamtal åkte jag 30 mil, mötte uppfödaren på ett köpcentrum, skrev på papper och fick hunden
Exemplariskt hundköp! Eller inte. Inget jag skulle rekommendera andra kanske. Men det gick strålande för mig, både jag, uppfödare och hund är överförtjusta.
Ja, jag kommer vara väldigt kräsen då mina två hundar funkar så himla bra i vardagen nu Men vill ha en som är närmre i ålder till unghunden. Min gammelhund lever ju tyvärr på lånad tid dessutom, han liv går från den årliga veterinärkollen till året därpå...Mina egna omplaceringar har jag ju känt sedan innan, men jag har hjälpt till att omplacera flertalet hundar. Det har varit olika varje gång, en gång åkte en vän från Kalmar till Boden (det är ju en jäkla bit!) för att hämta en gammal hanhund som hon aldrig mött innan Nu fungerade det utmärkt, men hade det inte fungerat så hade vi utan tvekan sett till att han fick åka tillbaka, även om det är långt. Han hämtades hos uppfödare och den uppfödaren tar alltid tillbaka sina hundar utan att tveka om de behöver flytta, oavsett ålder, kön och vad de varit med om i livet.
Andra hundar har flyttat betydligt kortare sträckor. Då har blivande ägarna pratat mycket med säljaren i telefon, sedan åkt och hälsat på några timmar och har det känts bra så har de tagit med hunden hem. När det fungerat så har hunden stannat. Det vanligaste har varit att säljare och köpare sagt ungefär "testa en månad, känns det bra så behåll hunden, annars flyttar den tillbaka" men att köparen känt redan efter 1-2 veckor om det fungerat bra eller inte.
Skulle jag själv ta en omplacering hade jag nöjt mig med en vecka eller två som prövotid, på den tiden hinner jag se om hunden fungerar i flocken och om det fungerar hyfsat att lämna hunden hemma (det är de viktigaste punkterna för mig). Jag tror att det viktigaste är att tänka igenom vad man har för grundkrav på en omplacering, skriva ner dem och sedan vara brutalt ärlig mot sig själv. Vill man ha hunden bara för att den behöver ett nytt hem eller hade man velat ha den även om det visat sig att den kan få ett lika bra hem hos någon annan?
Jag hade själv en liten hund på prov en helg i början av sommaren. Det visade sig att den inte var speciellt trevlig mot min Aysu. Mina två grundkrav var just "kunna vara ensam och fungera bra i flocken". Trots att jag älskar den lilla hunden så valde jag att inte ta den, pga situationen med Aysu. Jag insåg också att jag inte hade velat ha den om jag visste att den skulle få det bra hos någon annan. Jag vet att hunden hade kunnat få ett riktigt bra liv hos mig, men det kunde den säkert få hos någon annan också. Med facit i hand är jag väldigt glad åt att den hunden inte blev min. Istället har jag min galna lilla salukivalp som passar mig perfekt
Ja alltså.. Jag önskar väl inte att jag gjorde något annorlunda för det gick ju braVad önskar du att du gjort annorlunda? Jag kan ju räkna ut lite vad du tänker på , men du får gärna skriva ändå
Ja, jag kommer vara väldigt kräsen då mina två hundar funkar så himla bra i vardagen nu Men vill ha en som är närmre i ålder till unghunden. Min gammelhund lever ju tyvärr på lånad tid dessutom, han liv går från den årliga veterinärkollen till året därpå...
Nu kom det iaf ut en intressant omplaceringsannons på rasklubbens hemsida så nu sattes ju tankarna igång. Jag har mailat alla uppfödare inom rimliga avstånd men inte fått någon napp, utan tvärt om bara fått höra hur ovanligt det är med omplacering inom rasen Därför blev jag både förvånad och glad när det kommer ut en hanhund i precis lagom ålder bara några timmar bort. Har mailat nuvarande ägaren/säljaren nu iaf. Får se vad hon svarar innan jag kontaktar uppfödaren. Spännande kväll detta blev då
Ja, jag får se hur vi löser det om vi kommer så långt i processen. Är några timmar mellan oss. Tack för att du delade med dig och vad kul att du är så nöjd med din omplaceringJa alltså.. Jag önskar väl inte att jag gjorde något annorlunda för det gick ju bra
Men andra skulle jag väl tipsa att träffa hunden innan. Det är ju alltid lite knepigt när det är lång väg emellan nya och gamla hemmet. Men man bör lösa det på nått sätt tillsammans om man är seriöst intresserad, alltså från båda håll.