Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick för mig att träna med båda hundarna samtidigt idag, bara för att se om det gick :D Vi lekte lite och körde de trick som Ebrah kan. Ungefär så.
Som tur var filmade jag, för titta vilka duktiga hundar jag har :banana:
https://www.instagram.com/p/-rB7n5Pxeg

En person i en facebookgrupp sa att det går att tävla freestyle med två hundar samtidigt på plan. Någon som vet mer om det? Jag har googlat men inte riktigt hittat något. Skulle ju vara riktigt kul att försöka sig på det när Ebrah blir äldre :angel:

Tog en riktigt tidig kvällsrunda ikväll, hoppas vi kan hålla oss inne under stormen som är på ingång. Verkar som att de flesta hundägare i trakten slogs av samma tanke samtidigt, jäklar vad trångt det var ute!

Igår kväll på kvällsrundan brakade det rejält nedanför vår tomt. Det var något eller några rejäla djur där.
Vi har både älg, hjortar, vildsvin och varg bla. Lill-korven och jag har inte stött på ngt i mörkret förr. Hon skällde och morrade först någon gång och blåste upp sig. Sen tog hon sats och rusade mot ljudet.
Jag vrålade och hon nitade och kom direkt. Hann väl 2 meter innan..
Vad jag skrattade åt henne efter. Hon väger under 3 kg och skulle kasta iväg och mörda hotet i mörkret.. Lill-Dåre!

Hundtant har börjat planera sin utvärdering av människospa-vistelsen:

* Brister i tillgänglighet - labradorer fick inte vara i bassängerna.
* Brister i bemötande - labradorer fick inte och slicka alla tallrikar i restaurangen.
* Brister i toalettanpassning - labradorer fick gå jättejättelångt för att kissa, till och med på nattrundan när det regnade.
* Brister i tillgång på leksaker - det fanns inte en enda flytande pipboll så långt nosen kan lukta.
* Brister i lokalanpassning - labradorer fick inte ligga i sofforna, i sängarna, i fåtöljerna. Var ska en stackars hund ligga då?!

Detta är bara början på hennes anmälan till Diskrimineringsombudshunden.

Tog en riktigt tidig kvällsrunda ikväll, hoppas vi kan hålla oss inne under stormen som är på ingång. Verkar som att de flesta hundägare i trakten slogs av samma tanke samtidigt, jäklar vad trångt det var ute!
Jag har precis tagit in mina (lösdrifts)hästar, passade på att rasta vid stallet. Får väl hoppas att det inte blir så farligt som de varnat om.

Jag bor utanför Hörby. Här blåser det rätt kraftigt nu och regnar ordentligt! Får se hur långt gammelhunden står ut innan han "natt-kissar" senare, unghunden brukar inte bry sig det minsta om vilket väder det är :p

Skulle träna på Nose workläxa så jag slängde ut schäfrarna på gården och körde olika sök i huset. Tog väl 15-20 min. Hörde dem på trappan flera ggr men nonchalerade dom. När jag öppnade för att släppa in dom satt där två snödrivor!!!
Under tiden hade det tydligen börjat forsa ner blötsnö :o
De såg väldigt olyckliga ut. Nu nosar de igenom hela huset i hopp om att skägget ska ha missat någon läx-godis :D

Ingen av mina hundar brukar vara särskilt väderkänslig (utöver ett täcke på sigge när det är kallt). Så när tom Stoja ser skeptisk ut över allt regn på kvällsprpmenaden och sen njuter av att bli torkad, då är det illa ;)

Jag hann gå en kvällsrastning innan regnet kom :D nu vräker det ner, riktigt dundrar mot fönstret. Var precis ut med Ebrah för en sista kiss. Hon brukar vara obrydd när det gäller dåligt väder, men nu ville hon bara in och fortsätta sova :p

Snö. Hundarna njuter. Jag ser framför mig blasket som följer med in imorgon efter träningen...

12309163_10153378890148666_113610961_n.jpg

Vilken kass natt! Går och lägger mig strax efter 22 men kan inte sova, som det är i perioder. Tre gånger tänder jag lampan för att läsa och bli trött igen. Det sista jag minns är att klockan är 01:15. 01.40 väcker gubben mig genom att blänga tio centimeter bort. Upp, på med kläder ut i blåsten. Han är dålig i magen.

In igen, jag har satt för ett galler så vi ska kunna gå in i hallen i lugn och ro utan att lillpumin kommer in. Han ligger helt lugn där bakom och tittar på oss. Tar bort gallret, jag går in i badrummet och när jag kommer ut ryker hundarna ihop mitt framför mig. Det har inte varit någon ansats till bråk på månader och jag hinner inte se vad som händer. Springer fram, när jag lyfter upp lillpumin hugger han mig i armen. Jag tappar honom och han landar rakt i vattenskålen som välts. Nu är jag fullständigt vansinnig på dem. Ryter åt lillpumin som gömmer sig under sängen, gubben får också några väl valda ord innan han åker in i hallen. Torkar upp på golvet. Går och lägger mig igen. Jag kokar verkligen och för första gången i sitt fyraåriga liv får gubben inte sova i sängen (tills jag veknar nån timme senare och hämtar honom).

Väcks 05.20 av att lillpumin piper och springer till dörren. Även han är dålig i magen.

Gah... nu kan dagen bara bli bättre, iaf... hoppas jag

Vilken kass natt! Går och lägger mig strax efter 22 men kan inte sova, som det är i perioder. Tre gånger tänder jag lampan för att läsa och bli trött igen. Det sista jag minns är att klockan är 01:15. 01.40 väcker gubben mig genom att blänga tio centimeter bort. Upp, på med kläder ut i blåsten. Han är dålig i magen.

In igen, jag har satt för ett galler så vi ska kunna gå in i hallen i lugn och ro utan att lillpumin kommer in. Han ligger helt lugn där bakom och tittar på oss. Tar bort gallret, jag går in i badrummet och när jag kommer ut ryker hundarna ihop mitt framför mig. Det har inte varit någon ansats till bråk på månader och jag hinner inte se vad som händer. Springer fram, när jag lyfter upp lillpumin hugger han mig i armen. Jag tappar honom och han landar rakt i vattenskålen som välts. Nu är jag fullständigt vansinnig på dem. Ryter åt lillpumin som gömmer sig under sängen, gubben får också några väl valda ord innan han åker in i hallen. Torkar upp på golvet. Går och lägger mig igen. Jag kokar verkligen och för första gången i sitt fyraåriga liv får gubben inte sova i sängen (tills jag veknar nån timme senare och hämtar honom).

Väcks 05.20 av att lillpumin piper och springer till dörren. Även han är dålig i magen.

Gah... nu kan dagen bara bli bättre, iaf... hoppas jag
Fysjutton! Hur gick det med armen när du blev biten? Hoppas att din dag fortsätter bra!

Började dagen med att fixa lite i bilen till hundarna. Har en skumgummimadrass längst ner för att göra det skönt för dem, men den har inte legat helt bra och i fredags hade valpen lite party där bak ;) Klippte lite i madrassen så att den ligger stadigare och mindre tuggvänligt. Nu får de åka såhär ett tag, tills jag hittat en perfekt bil till oss hos någon bilhandlare... Känns fånigt att tänka så när jag bara haft den här någon månad.
12265555_576926669122384_7183602142797489575_o.jpg

Fint med hästlakan va? :D

Började dagen med att fixa lite i bilen till hundarna. Har en skumgummimadrass längst ner för att göra det skönt för dem, men den har inte legat helt bra och i fredags hade valpen lite party där bak ;) Klippte lite i madrassen så att den ligger stadigare och mindre tuggvänligt. Nu får de åka såhär ett tag, tills jag hittat en perfekt bil till oss hos någon bilhandlare... Känns fånigt att tänka så när jag bara haft den här någon månad.
12265555_576926669122384_7183602142797489575_o.jpg

Fint med hästlakan va? :D
Hehe, snyggt! :D
Vad är det som gör att du inte är nöjd med bilen då? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 024
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur