Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har, minst sagt, varit en interessant dag idag. Sonen och jag borjade med en trevlig promenad med alla tre hundarna losa. Hans maste ga ett varv forst, sedan funkar det for henne att ga med "flocken". Nar hundarna och jag mellanlandade hemma drog Diva ivag ner i skogen och at nagonting. Vi kunde inte se vad det var sa vi gissade pa antingen radjurs bajs eller svamp. Jag har sett hur hon atit svamp forut, men jag stoppar henne medetsamma, har var hon dar nere i flera minuter innan jag ropade upp henne.:eek:
Medan vi var i stallet och hundarna vantade i bilen kraktes hon i bilen. Tva ganger. Jag stadade upp sa gott jag kunde och korde till "Hastmats affaren" da min magra hast behovde lite extra. Medan jag gick in i affaren (inte mer an 10 minuter, jag svar) bade kraktes hon igen och sprut bajsade pa dorren och hela hennes sida av pick-up trucken's baksate.:turd: Jag stadade sa gott det gick igen. Sedan bajsade hon pa Mandy och over andra sidan av trucken :turd: som jag stadade upp medan jag fyllde pa diesel. Och pa vag raka sparet hem bajsade :turd: hon aterigen over hela baksatet och precis bakat, da baksatet ar uppfallt bajsade hon alltsa pa tyget under satet och vi stannade och jag stadade.
Nar vi kom hem borjade jag stada ordentligt medan hon gick at sidan och bajsade brunt vatten ... Mandy hade jag redan slappt in ... da jag var sen och hade brottom i morse hade jag inte baddat sangen ... och Mandy lag i mina sangklader och det blev flera bajsflackar. :turd:
Och nu fortjanar jag ett glas vin. Sa det sa.

Har också sett stora skiftningar på snussarna. En del är så yttepyttesmå och väldigt "älda" i typen att man undrar om det är en miniatyrvariant på gång. Hur vida om detta är poppis på utställning vet jag ej men jag såg många väldigt små på utställningen här i höstas.

De flesta dvärgarna går åt det stora (för stora) hållet så de små du sett har troligtvis varit normalstorlek eller nedre mankhöjdsintervallet, men jämfört med de som nästan eller är för stora så ser de såklart små ut. Det är inget problem med för små hundar eller så utan tvärt om. Särskilt s/s har problem med för stora hundar.

Jag tänker mer på dom som nästan har intågande förbröst (dvs inget alls). Helt onaturligt raka i fronten, öron som ser ut som terrieröron, alldeles för högt svansfäste och pga den dåliga fronten nästan onaturliga rörelser. För att inte glömma de klippta benhåren och den dåliga, mjuka pälsen.
Detta är alltså den amerikanska varianten jag beskriver.
Denna bild har amerikanska klubben på sin sida:
Miniature-Schnauzer.jpg

och så en random bild från amerikanska Google:
album_1626_700.jpg

Den europeiska/tyska typen, bild från SKK som jämförelse även om öronen tex inte heller stämmer på denna:
dvergschnauzer-salt-pepper---183_800.jpg

Bild från Google:
Skipy1-w450.jpg

Stora skillnader tyvärr. Amerikanarna skrattar åt våra fula hundar i Europa.

Idag har jag och skägget provat på norsework. Vi ska under två veckor vara elever för en blivande instuktör. Det hela var jättekul.
Skägget sökte dock mycket med ögonen men tillslut vaknade även näsan.
Kvällens läxa blir att leta kvällsmaten :)

12240018_10153057638676707_4626546685134748621_n.jpg

Gått en sväng i solskenet med unge herrn. Önskar att jag tagit med systemkameran.
Kan dock säga att släppa en dobermann lös på ställen med snö och is kan ge den mest avslappnade person att bli nervös ;) Att någon dobbis överlever till vuxen ålder är ett under :nailbiting::D

Jag tänker likadant om min aussie... Men Nu Är hon tre och fortfarande skadefri :)

Rally kurs hela helgen! Snön kom natten till lördag så vovve var mer eller mindre kollrig över den, plus själva saken att va på kurs! Men nu har jag en väldigt trött vovve, och kul har vi haft! :D
Dock ville han inte äta kvällsmat och var väldigt pipig. Gick ut m honom och när vi kom in spydde han flera gånger i rad :( nu sover han djupt. Hoppas han mår bättre imorrn!
Öhm. Jag kanske fortfarande sover. För här var det ju! :banghead:

Hos veterinären med lillpumin idag för att kolla hans öron. Trumhinnorna såg fina ut, han sövdes samtidigt för att röntga höfter och armbågar. Så nu är det en väldigt sliten hund här hemma. Skönt att ha fått det gjort!

Verkar som det har kliat i min stora hunds ena öra, men det ser inte rött ut eller nått så vet inte vad de kan vara?
Fast han har inte kliat lika mycke nu som han gjorde inatt o på morgonen

Det har, minst sagt, varit en interessant dag idag. Sonen och jag borjade med en trevlig promenad med alla tre hundarna losa. Hans maste ga ett varv forst, sedan funkar det for henne att ga med "flocken". Nar hundarna och jag mellanlandade hemma drog Diva ivag ner i skogen och at nagonting. Vi kunde inte se vad det var sa vi gissade pa antingen radjurs bajs eller svamp. Jag har sett hur hon atit svamp forut, men jag stoppar henne medetsamma, har var hon dar nere i flera minuter innan jag ropade upp henne.:eek:
Medan vi var i stallet och hundarna vantade i bilen kraktes hon i bilen. Tva ganger. Jag stadade upp sa gott jag kunde och korde till "Hastmats affaren" da min magra hast behovde lite extra. Medan jag gick in i affaren (inte mer an 10 minuter, jag svar) bade kraktes hon igen och sprut bajsade pa dorren och hela hennes sida av pick-up trucken's baksate.:turd: Jag stadade sa gott det gick igen. Sedan bajsade hon pa Mandy och over andra sidan av trucken :turd: som jag stadade upp medan jag fyllde pa diesel. Och pa vag raka sparet hem bajsade :turd: hon aterigen over hela baksatet och precis bakat, da baksatet ar uppfallt bajsade hon alltsa pa tyget under satet och vi stannade och jag stadade.
Nar vi kom hem borjade jag stada ordentligt medan hon gick at sidan och bajsade brunt vatten ... Mandy hade jag redan slappt in ... da jag var sen och hade brottom i morse hade jag inte baddat sangen ... och Mandy lag i mina sangklader och det blev flera bajsflackar. :turd:
Och nu fortjanar jag ett glas vin. Sa det sa.

Kära nån! Hoppas hon mår bättre nu.

Verkar som det har kliat i min stora hunds ena öra, men det ser inte rött ut eller nått så vet inte vad de kan vara?
Fast han har inte kliat lika mycke nu som han gjorde inatt o på morgonen
Min gammelhund fick kli i öronen på kvällarna/nätterna och efter någon dag kliade han även på dagtid. Han hade kraftig svamp i örat, stackarn :(

Kära nån! Hoppas hon mår bättre nu.

Nu mar hon bra igen. Hon har varit hungrig hela dagen och vandrat som en osalig ande och forsokt tigga mat. Hon at for flera timmar sedan och har nu sovit sedan dess. Hon kravde att jag satte upp buren valdigt tidigt, I kvall var sonen har och skrattade som en "loon" at henne. Jag hade tvattat madrassen (utifall att den ocksa luktade bajs) och la in den fran toppen pa den mjuka buren. Under tiden satt Diva och vralstirrade och ville in genom dorren. Hon kanner sig verkligen trygg i sin bur ... Hoppas det gar bra att byta, den hon har borjar bli gammal.:angel:

En sån där dag då det känns som om jag inte kan något alls och är helt oförmögen att lära mina hundar någonting alls... :( imorgon ska det regna hela(!) dagen. Då ska jag träna något tricks eller så med dem. Ska klura ut något lätt som de inte kan (till valpen blir det ju lätt) och se vad vi kan få till...

Känner mig helt lyrisk efter att ha tränat med en supergullig vän och kollega idag. Hon tävlar agility och visade mig hur jag skulle utveckla min inlärning av slalom utan hjälper och för att få ett helt självständigt slalom. Samtidigt gick jag igenom rallylydnad med henne.
Det fungerade så sjukt bra med båda mina hundar, helt över förväntan och nu vet jag precis hur jag ska träna vidare. Wow säger jag bara! Älskar sådana träningstillfällen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 026
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka