Visst är det för mycket begärt, tänk på att deras hundar faktiskt måste få titta näääära på andra hundar om de vill och få göra som de vill på promenaderna för att vara glada!
(Ja, jag är jäkligt less på folk som inte kan tänka till lite, hålla lite avstånd ibland, gå åt sidan ibland eller vad som nu lätt går att göra för att underlätta för andra. Det gäller såväl i situationer med hundar som i bilkörning eller annat där människor ska samsas om utrymme. Blöh.)
Men visst, och dessutom ska man inte behöva anpassa sig om man inte har en hund som har problem, det är ju bara att träna så försvinner problemet!
Jag kanske ska börja tänka så nu när jag har en hund som är rolig att träna hundmöten med. När han gick fint vid min sida och hunden på andra sidan höll på att strypa sig i kopplet borde jag nog följt efter dem ett tag för att träna lite. För min hund har ju inga problem. Och jag kan ju låtsas att jag hämnas på alla de som inte visade hänsyn när min andra hund var som värst vid hundmöten(som han fortfarande har väldigt svårt för, trots all träning).