Va? Har det kommit in en häst i bilden också? Det har jag missat!
Blev det häst isf en liten terrier?
Nej sa blev det inte. Jag har haft min Michico i 15 ar. Han ar en Paso Fino (med konstiga gangarter) som ar fran Columbia.
Jag kallar honom for min "Latin Lover". Han ar jatte snygg pa ett dramatiskt satt, lang man och fantastikt vackra barnstens fargade ogon. Allt i hans liv ar drama, stampa med fotterna, skaka den langa manen, mycket kanslomassig ... men det ar ingen substans bakom hans "tantrums". Ryar man i lugnar han sig direkt, med ett faraktigt litet rusk pa kroppen. Precis som om han sa: "Oh, okay. Sorry, jag blev bara lite 'carried away'. Jag skarper mig, jag lovar".
Han var avelshingst tills han var 6 ar, da kastrerades han och saldes av farmen. Jag kopte honom nar han var 9 ar och jag ar hans 7e agare. Han var bedomd som inte ridbar nar de jag kopte honom men det fick jag inte veta forran langt senare. Mitt sjalvfortroende var helt klart allt for stort. Jag hade ingen aning om hur mycket "for mycket" hast han var sa jag red, tyckte att han var super kul att rida da han aldrig kandes laskig, bara tamligen orutinerad och hysterisk, hans fotter slutade aldrig ga och han for at alla hall.
Allt han behovde var nagon med sjalvfortroende da han ar radd for sin egen skugga. Det ar hasten som kan fa ett sammanbrott over en vajande blomma eller fjaril vid vagkanten ... men som alltid forsoker balansera mig genom sina sma radsle utbrott, liksom nar han far (inte allt for sallan fortfarande efter alla ar) sina "hingst tantrums", Jag gor som JAG vill ... tills jag antingen sager at honom att skarpa sig, eller kommer med forslag om vad jag tycker beroende pa hur han agerar. Jag far alltid som jag vill, men ibland maste han diskutera saken.
Som sagt, min Latin Lover.
Sa har ror de sig ... bade fort och sakta, i perfect fyrtakt, plus en mycket snabb fyrtakts gallopp. (Michico's "Paso Largo" har jag matt upp till 27 - 28 kilometer per timma och han ar definitivt inte en av de snabbaste.