Det är ju
Det har tyvärr skurit sig rätt rejält. Men det blir nog lätt så när man inser att man inte delar samma värderingar kring hundar och avel och därmed inte heller delar samma åsikt kring hurvida en hund ska gå i avel eller inte. Då blir det tyvärr så att man som fodervärd känner sig överkörd, då man när allt kommer omkring inte har någonting att säga till om.
Sen blir det ju inte bättre då att straffet blir att man inte får veta var tiken befinner sig, vem hon parats med, osv.
Vem hon parats med spelar iofs ingen roll för mig eftersom att det inte ändrar det faktum att jag inte tycker att hon ska gå i avel. Men att inte ens få veta var min hund befinner sig känns bara sjukt.
Men ska det nu bli valpar så får jag väl hålla tummarna att valparna blir friska och inte får hennes demodex, furunklar och problem med hormoner. För det suger verkligen att ha en hund som inte går att träna halva året för att den blir så påverkad av sina löp. Jag lider verkligen av att se henne gå ner sig från att vara en pigg, träningsglad tjej till att inte ens vilja gå promenader utan bara ligger och deppar i flera månader, tappar muskler, blir lättretlig och tycker att livet är pest.
Och där är väl ytterligare något jag är besviken över för jag har velat kastrera henne så länge just för att jag inte står ut med att se henne sån och så ska det ändå väntas med att para henne till sista löpet innan hon blir 5.
Men nu är det i alla fall gjort så snart är hon min och jag kan kastrera henne och hoppas på att få ha en pigg och glad tjej hela året.
Tror dom som haft en tik med riktigt jobbiga löp och skendräktigheter vet vad jag pratar om. Det är inte kul.