Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska kolla upp det. Tack!
Ta upp det med ordförande eller någon annan inflytelserik person, eller någon som vet vad det innebär. Senast jag var på prov var det ett mindre bråk mellan två (han)hundar utan skador, båda hundarna uteslöts från dagen och riskerade rapportering men till slut kom domare och tävlingsledare fram till att det inte blev så. Jag tycker det är superbra att de tog det på så stort allvar, bråkande hundar ska inte premieras på något vis, men tyvärr fegas det lite för ofta.

Skönt att höra att han är någorlunda hel och vid gott mod!
Slagsmål av den sorten kan ju verkligen sluta precis hur illa som helst om man har oturen med sig :(
Ja jag var så rädd :( Trodde att han skulle dö typ. Hoffen är ju så mycket större, han hängde över hela min hund, man såg bara min hunds huvud sticka ut. Vi var tre stycken som stod o försökte få bort hoffen, fick bort honom en gång men sen lyckades han flyga på min igen. Vet inte riktigt hur det gick till.. Minns inte så mycket alls. Men det är iallafall helt otroligt att han är så pass hel, både fysiskt och psykiskt. Han hade änglavakt. Tittar man på täcket så hade han nog varit söndersliten om han inte hade haft det..

Ta upp det med ordförande eller någon annan inflytelserik person, eller någon som vet vad det innebär. Senast jag var på prov var det ett mindre bråk mellan två (han)hundar utan skador, båda hundarna uteslöts från dagen och riskerade rapportering men till slut kom domare och tävlingsledare fram till att det inte blev så. Jag tycker det är superbra att de tog det på så stort allvar, bråkande hundar ska inte premieras på något vis, men tyvärr fegas det lite för ofta.
Är det SBK man rapporterar till? Min klubb är ingen bruksklubb utan en lokal kennelklubb.. Kanske funkar på samma sätt ändå? Ska höra om någon vet hur det funkar.

Ja jag var så rädd :( Trodde att han skulle dö typ. Hoffen är ju så mycket större, han hängde över hela min hund, man såg bara min hunds huvud sticka ut. Vi var tre stycken som stod o försökte få bort hoffen, fick bort honom en gång men sen lyckades han flyga på min igen. Vet inte riktigt hur det gick till.. Minns inte så mycket alls. Men det är iallafall helt otroligt att han är så pass hel, både fysiskt och psykiskt. Han hade änglavakt. Tittar man på täcket så hade han nog varit söndersliten om han inte hade haft det..
Fruktansvärt... Det är bra att du åker dit i morgon igen, men tänk på hur du själv beter dig och vad du utstrålar för du kanske blev mer rädd än vad hunden blev.

Info om rapportering: http://www.skk.se/utstallning/regler/oacceptabelt-beteende/

Jag såg på fb innan att de sökte en man och hans hund i Solna, hunden hade sprungit lös och attackerat en liten hund som dog. Mannen hade tagit sin hund, kopplat, och sprungit från platsen. Ett vittne har då fotograferat det springande "ekipaget", hunden är helt blodig runt munnen:cry::crazy: jag blir sååå arg:rage:
Hur i helvete är folk funtade?
Finns det ingen empati eller moral?
Det värsta är kombon av attackerande hund och totalt ansvarslös och morallös hundägare.

Undrar vad straffet blir när man smiter från en så allvarlig händelse?

Hur i helvete är folk funtade?
Finns det ingen empati eller moral?
Det värsta är kombon av attackerande hund och totalt ansvarslös och morallös hundägare.

Undrar vad straffet blir när man smiter från en så allvarlig händelse?
Straffet blir väl ingenting gissar jag... Kanske en avlivad hund. Ägarna borde straffas mycket hårdare i såna fall!

Straffet blir väl ingenting gissar jag... Kanske en avlivad hund. Ägarna borde straffas mycket hårdare i såna fall!

Antagligen inte. För ett par år sen blev en av våra uppfödningar påkörd. Personen hade tom gått ur, dragit ner den döende hunden i diket och åkt där ifrån. När ägarna hittade hunden var det bara att avliva den. Mannen åkte fast men inget mer hände än att han fick betala självrisken.
Man saknar ord :turd::rage:

Fruktansvärt... Det är bra att du åker dit i morgon igen, men tänk på hur du själv beter dig och vad du utstrålar för du kanske blev mer rädd än vad hunden blev.
Ja jag blev nog mer rädd än Zippo. Men jag tror att jag kommer fixa det bra att åka dit. Tänkte bara åka dit o gå en promenad och sen kanske bara göra några lätta saker på plan, typ sitt, ligg, gosa lite, leka lite, äta lite godis. Bara känna hur han känns. Men tror inte det kommer vara några problem för varken mig eller hunden. Vi får se. Tar det som det kommer :)

Antagligen inte. För ett par år sen blev en av våra uppfödningar påkörd. Personen hade tom gått ur, dragit ner den döende hunden i diket och åkt där ifrån. När ägarna hittade hunden var det bara att avliva den. Mannen åkte fast men inget mer hände än att han fick betala självrisken.
Man saknar ord :turd::rage:
Men fyfan. Herregud!! :eek: Finner inga ord. Måste ju vara nått fel på människan..

:up:

Jag tänker liknande som du, eller ja, skulle nog ha tänkt så om jag haft en fodertik.

Hur tänker du angående att flytta tiken under dräktigheten?
Är inte så insatt i fodertikar, men vet ju att det är vanligt att tiken flyttar hem till uppfödaren vid parning/valpning.
Gissar att det också kan vara ett ganska stressigt moment att komma in i ett nytt hem och ny flock, särskilt om tiken inte känner uppfödaren så väl.

Båda mina hundar träffar och är hos uppfödaren ofta så flytten inför valpningen blir ingen stor grej. Men senast två veckor innan valpning ska tiken vara hos uppfödaren eftersom man inte får transportera tiken annat än till veterinär efter det. Då hinner tiken bo in sig inför valpningen även om hon inte känner uppfödaren särskilt väl :)

Annars så ser jag inget hinder i att transporter tiken under dräktigheten så länge det är någon hon är van vid och inte blir stressad av.
Mina hundar åker bil nästan dagligen och stressar inte upp sig så det skulle jag inte dra mig för. Dock undviker jag "onödiga" transporter.
Hade med Dahlia till jobbet långt in i dräktigheten. Inget problem eftersom hon är van vid att vara där och inte blir stressad :) dock undvek jag att gå lunchpromenaden med kollegor som hade lösa hundar ifall de skulle springa in i henne.

Han mår bra verkar det som, tack o lov! Har hittat ett litet sår på honom nu, men det är pyttelitet och bara ett skrapsår typ. Tur att han hade täcke med hög krage säger jag bara! Psykiskt verkar han inte tagit någon stryk, vilket är helt otroligt! Han har ju lite svagt psyke. Han fick hälsa på en schäfertik efteråt och det var bara bus i honom då, så skönt att se att han inte verkar rädd för andra hundar iallafall. Ska åka till klubben imorgon o träffa stabila hundar så hoppas jag att han är som vanligt då. Så himla tråkigt, han som älskar att åka till klubben o träna. Hoppas verkligen inte det är förstört nu :(

Vad jag har märkt på Monster (som blivit påflugen ett antal gånger av lösspringande hundar :() är att de gånger jag lyckats gå emellan och skydda honom från den andra hunden har han tagit det riktigt bra! Inga setbacks i träningen sedan, och han är tyvärr rätt känslig. :up:

@isafore, fysjutton! Minst sagt... Hur mår du själv nu? Tur att det gick bra för din hund!
Tack för omtanken :) Jag mår bra. Har fått pencillin utskrivet så borde slippa infektioner. Har ett bett precis i en led i ena fingret, det är ju inte så kul men vi får ta det som det kommer. Det finns ju iallafall dokumenterat om jag skulle få men av det. Det är svullet och jag kan inte böja fingret.. Men förutom det så är det lugnt!

Tack för omtanken :) Jag mår bra. Har fått pencillin utskrivet så borde slippa infektioner. Har ett bett precis i en led i ena fingret, det är ju inte så kul men vi får ta det som det kommer. Det finns ju iallafall dokumenterat om jag skulle få men av det. Det är svullet och jag kan inte böja fingret.. Men förutom det så är det lugnt!

Skönt att ni ändå mår bra!

Glöm inte att polisanmäla händelsen också. Alla händelser med attackerande hundar ska polisanmälas, då finns det mer underlag om det skulle hända igen och hunden skulle kunna bli belagd med munkorgstvång etc i slutändan.

@isafore Men fy, så jäkla otäckt!
Vilken tur att det efter omständigheterna verkar ha gått bra ändå.. Usch :(
Håll lite koll på ömhet osv i hud och muskler på honom, det är inte alltid att det gått hål men att muskler och vävnad inunder är rejält mörbultade ändå - särskilt om täcket blev helt söndertrasat..

Du ska ha betalt för din vård, dina mediciner och för täcket som gick sönder - annat vore skamligt av ägaren till den andra hunden.

@isafore Men fy, så jäkla otäckt!
Vilken tur att det efter omständigheterna verkar ha gått bra ändå.. Usch :(
Håll lite koll på ömhet osv i hud och muskler på honom, det är inte alltid att det gått hål men att muskler och vävnad inunder är rejält mörbultade ändå - särskilt om täcket blev helt söndertrasat..
Ja jag är en liten hönsmamma, sitter och känner o klämmer på honom typ hela tiden för att inte missa någonting :D Han känns förvånansvärt fräsch. Lite tufsig i pälsen mest. Dock tyckte han att det var obehagligt när vi fick en hund bakom oss på promenaden.. :( Vet inte riktigt hur jag ska hantera det.. ? Nu gick vi åt sidan så dom fick passera och det gick bra.

Skönt att ni ändå mår bra!

Glöm inte att polisanmäla händelsen också. Alla händelser med attackerande hundar ska polisanmälas, då finns det mer underlag om det skulle hända igen och hunden skulle kunna bli belagd med munkorgstvång etc i slutändan.
Ja visst är det så. Men det känns så drygt att anmäla, vi är ju klubbkompisar.. Vet inte varför jag känner så egentligen. Det var ju hennes/hennes hunds fel. Men ja.. Jag är lite för snäll. Jag tänker mest "shit happens". Men å andra sidan kunde det gått riktigt illa. Och nästa gång kanske det inte går såhär bra..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka