Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han mår bra verkar det som, tack o lov! Har hittat ett litet sår på honom nu, men det är pyttelitet och bara ett skrapsår typ. Tur att han hade täcke med hög krage säger jag bara! Psykiskt verkar han inte tagit någon stryk, vilket är helt otroligt! Han har ju lite svagt psyke. Han fick hälsa på en schäfertik efteråt och det var bara bus i honom då, så skönt att se att han inte verkar rädd för andra hundar iallafall. Ska åka till klubben imorgon o träffa stabila hundar så hoppas jag att han är som vanligt då. Så himla tråkigt, han som älskar att åka till klubben o träna. Hoppas verkligen inte det är förstört nu :(
Men fy! Hoppas ni repar er snabbt och att din hund inte blir rädd.

Visste inte att det skulle rapporteras även vid kurs, intressant.

Det var då ingen som gjorde det på min förra klubb när min hund blev påflugen och biten tre gånger i rad, under pågående kurs, och den andra hunden tuggade på min hand.

Den andra hunden var lös och gav sig på min hund bakifrån. När jag fick upp min hund i famnen kom den andra hundägaren och hämtade sin hund. Hann inte mer än sätta ner min hund så flög den andra hunden på min igen. Och det hela upprepade sig ännu en gång. Fattar inte att man släpper sin hund tre gånger när den precis gett sig på en annan hund.

Min hund blev tyvärr livrädd så när hon vågat sig tillbaka på planen flydde hon till parkeringen och bilen såfort den andra hunden gjorde utfall. Detta hände första kurstillfället och resterande tid som jag fick träna var näst sista tillfället och då fick jag hålla mig på parkeringen med ett par agilityhinder.:mad: Ingen funderade på att skicka hem hunden som bet mig och min hund. Eller ge pengarna tillbaka. Eller rapportera hundjäkeln!:rage: Synd att man är så snäll och försynt.

Hände dessutom på kursen efter igen men med en annan hund. Tack och lov var de båda terriers av modell mindre. Bävar för den dagen det kommer en stor brukshund och ger sig på min lilla för då lär det gå illa.

Antagligen inte. För ett par år sen blev en av våra uppfödningar påkörd. Personen hade tom gått ur, dragit ner den döende hunden i diket och åkt där ifrån. När ägarna hittade hunden var det bara att avliva den. Mannen åkte fast men inget mer hände än att han fick betala självrisken.
Man saknar ord :turd::rage:
Hur sjutton kan man? :cry::rage:

:banana: :banana: :banana:

Första kvalificerande resultatet på rallylydnaden idag! 83 poäng fick vi (av 100 möjligam, 70 är gränsen för kvalificerande). Och vi fick en liten rosett! Jag älskar rosetter :angel:
12002153_565342853614099_4651730189654368540_n.jpg

Aldrig trodde jag väl att Aysu skulle bli en så bra tävlingshund när jag fick hem henne för två år sedan... Förbaskat duktig lure coursing-hund och på väg att bli riktigt duktig även på rallylydnad. Mitt lilla "måndagsexemplar som inte går att lära något öht" (enligt förra ägaren :p ).

Fy fan vilken dag :(
Sambon åkte till klubben med unghunden så jag tog gammeltiken och lilla skägget på en rejäl motionsrunda. Har en 7 km slinga som till stor del består av Bohusleden rätt utanför knuten.
Stolpade iväg med hundarna i förarbälte. Efter ca 3,5 km dök en jämthane upp. Inga skyltar någonstanns om att jakt pågår. Hunden visar direkt att han tänker gå på.
Jag röt nej. Mina två stod tyst och still vid min sida. Men han kom endå. Ett par meter ifrån oss reste gammeltiken ragg, morrade och visade tydligt "kom inte hit".
Sen small det.
Första hugget tog min tik rakt över huvudet. Nästa i skulderbladet. Där hann gammeltiken komma över honom och naglade fast honom i gruset. Jag fick strypa loss henne:(
Tyvärr så gick han direkt på henne igen när han kom loss.
Åter igen lyckades gammeltiken trycka ner honom i gruset och hålla kvar han där. Nu lät jag henne hålla honom en kort ögonblick i förhoppning att han skulle ge upp...om jag fick loss dom igen. Hela tiden ropade jag "hjälp" och "jägaren".
Fick bort tiken åter igen och för ett kort ögonblick trodde jag att hunden skulle gå på henne en tredje gång.
Men han lommade iväg in i skogen.
Jag stod kvar ett tag och ropade på jägaren men ingen kom. Bara för mig att gå de 3,5 km hem med en halt hund:(

Fick ringa hem sambon och vi tog bilen och åkte ut för att hitta jägaren för att tala om vad som hänt (annars fick väl vargen skulden:cool:)
Hittade inget jaktlag alls. Eller skyltar. Men nära 2 tim efter attacken så några km från attackplatsen hittade vi hunden. Stannade, kollade att han var ok och ringde det nummer som stod på pejlen. Efter 20 min ringande bestämde vi att ta med oss hunden. Kunde inte med att lämna den där ifall den skulle gå på nån mer hund. Det går många hundägare på leden.
Ville dessutom ta ett snack med ägaren.
Nästan hemma svarade han.
Jag förklarade vad som hänt och att hunden fanns hos oss.
Hemma kollade vi över den ordentligt och gav den vatten i väntan på husse.
Husse kommer.
Han svär och skäller ut oss för att ha tagit med oss hunden. Han är upprörd över att hunden har fått vatten och han påstår att jag ljuger om att hunden skulle ha slagits med vår.
När sambon visar blodet i hundens päls och på mina kläder vänder han det till att mina attackerade först. Hans hund är världens snällaste och skulle aaaaldrig göra nått sånt.
Jag berättar då att båda mina hundar var kopplade och att hans hund var den som sprang fram till mina. Då hävdar han atg mina måste ha skällt och betett sig så de får skylla sig själva.
Sen spelar det ingen roll vad jag säger. Jag är bara en idiot som inte lämnade kvar hunden i skogen. När jag förklarar att jag tänkte på andra hundars säkerhet var jag bara barnslig enligt honom.
Jag blev då fullständigt vansinnig och sa att jag kunde faktiskt ha blivit skadad. När två 35 kg hundar ryker ihop är det fanimej inte kul!!!
Jag sa att han skulle vara jäkligt tacksam för att det var gammeltiken han gav sig på, för hon panikhugger inte utan lägger ner och häller fast, minst risk för skada. Och hade det varit lille skägget hade vi kanske stått med en död hund. Och han skulle också vara jävligt tacksam för att vi inte körde hunden till polisen tillsammans med en anmälan.
Men han var bara otäckt otrevlig. Gormade och svor. Han verkade inte riktigt klok!
Anmäla nu när han har mitt namn, telefonnr och vet var vi bor känns inte lockande.

Får hoppas min hjälte till gammeltik mår bättre i morgon iaf.
Pluttan

Man blir feg att anmäla när man vet att han vet vem man är. Och att vi dagligen går i dessa marker. Vi lär ju gå på dem fler gånger.
Vi har även verksamhet med hundavel och planerar utvidga med pensionat mm. Känns sådär att stöta sig med hela traktens jaktlag.

Innan vi gav oss ut för att leta upp ägaren så fick jag tag på numret till en i jaktlaget. Han vägrade uppge vem ägaren till hunden kunde vara. Ist frågade han vad jag hade för hundar.
"En schäfertik och en liten dvärgschnauzer. Som tur var gick hunden på schäfern"
Kommentaren jag fick tillbaka var " Men det går väl ingen nöd på en schäfer. De tål ju en del" :eek::eek::eek::turd::banghead::banghead::turd::arghh::rage:

Man blir feg att anmäla när man vet att han vet vem man är. Och att vi dagligen går i dessa marker. Vi lär ju gå på dem fler gånger.
Vi har även verksamhet med hundavel och planerar utvidga med pensionat mm. Känns sådär att stöta sig med hela traktens jaktlag.

Innan vi gav oss ut för att leta upp ägaren så fick jag tag på numret till en i jaktlaget. Han vägrade uppge vem ägaren till hunden kunde vara. Ist frågade han vad jag hade för hundar.
"En schäfertik och en liten dvärgschnauzer. Som tur var gick hunden på schäfern"
Kommentaren jag fick tillbaka var " Men det går väl ingen nöd på en schäfer. De tål ju en del" :eek::eek::eek::turd::banghead::banghead::turd::arghh::rage:

Är du säker på att hunden + förare är fast i jaktlaget då? Hundförare åker ju runt ganska mycket.

Jag hade åtminstone sett till att få tag i jaktledaren och berätta vad som hänt. Och nog anmält ändå.

Är du säker på att hunden + förare är fast i jaktlaget då? Hundförare åker ju runt ganska mycket.

Jag hade åtminstone sett till att få tag i jaktledaren och berätta vad som hänt. Och nog anmält ändå.
Han sa att han ingick i tre jaktlag i trakten och jagade jämt, därför viste han att jag ljög för det hade aldrig hänt förr :banghead:

Jaktledaren var den jag ringde först, för att få reda på vem hundägaren var. Han som sa att det där om att schäfern skulle tåla detta.
Han frågade om någon av hundarna var skadade. När jag sa att min fått småskråmor på huvudet efter första bettet och troligtvis en sträckning sa han "inga allvarliga saker alltså. Vad vill du jag ska göra? Det är väl bäst om vi släpper detta va.."
Jag ville bara ha numret men det fick jag inte. Han höll ägaren om ryggen.
Hade vi inte hittat hunden hade vi aldrig fått veta vem ägaren var :crazy:

@Voff Vilka idioter :mad:

Jag förstår om det inte känns så enkelt att anmäla, men en såndär hund behöver han ha betydligt bättre koll på...
Ja, jag tycker hela situationen är märklig. Jag har kopplade, tysta hundar och går på en väg. Jämten står ca 30 m ut i terrängen.
Ovanligt att hanar går på tikar på det sättet. Dessutom en löptik. Då brukar ett närmande se annorlunda ut. Han var iofs kastrerad. Vilket får mig att undra om han har kastrerats för att funka bättre med mötande hundar.....
(Ren spekulation)

Ja, jag tycker hela situationen är märklig. Jag har kopplade, tysta hundar och går på en väg. Jämten står ca 30 m ut i terrängen.
Ovanligt att hanar går på tikar på det sättet. Dessutom en löptik. Då brukar ett närmande se annorlunda ut. Han var iofs kastrerad. Vilket får mig att undra om han har kastrerats för att funka bättre med mötande hundar.....
(Ren spekulation)

Ja, väldigt märklig situation!
Usch, hoppas som sagt att tiken repar sig väl.

Kläcker man ur sig en kommentar som ""inga allvarliga saker alltså. Vad vill du jag ska göra? Det är väl bäst om vi släpper detta va.." Så bevisar man att man är direkt olämplig som jaktledare! :rage::banghead::rage:
Håller med dig.
Fan. Vi tävlar, avlar och har tom tjänstehundar här ibland. En sån här grej kan bli katastrof!
Tänk om tiken varit dräktig? Eller om vi har tävling till helgen? Eller det var en tjänstehund som blivit sjukskriven!

Har god lust att åka ner till vetten för en genomkoll av tiken i morgon bara för att och skicka räkningen till gubben :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
797
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 027
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka