Jag tänkte för mig själv att det är hopplöst med de där skäggtrollen, de är ju så lika varandra! Så var det mor och son!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte för mig själv att det är hopplöst med de där skäggtrollen, de är ju så lika varandra! Så var det mor och son!
Men fy! Hoppas ni repar er snabbt och att din hund inte blir rädd.Han mår bra verkar det som, tack o lov! Har hittat ett litet sår på honom nu, men det är pyttelitet och bara ett skrapsår typ. Tur att han hade täcke med hög krage säger jag bara! Psykiskt verkar han inte tagit någon stryk, vilket är helt otroligt! Han har ju lite svagt psyke. Han fick hälsa på en schäfertik efteråt och det var bara bus i honom då, så skönt att se att han inte verkar rädd för andra hundar iallafall. Ska åka till klubben imorgon o träffa stabila hundar så hoppas jag att han är som vanligt då. Så himla tråkigt, han som älskar att åka till klubben o träna. Hoppas verkligen inte det är förstört nu
Visste inte att det skulle rapporteras även vid kurs, intressant.Info om rapportering: http://www.skk.se/utstallning/regler/oacceptabelt-beteende/
Hur sjutton kan man?Antagligen inte. För ett par år sen blev en av våra uppfödningar påkörd. Personen hade tom gått ur, dragit ner den döende hunden i diket och åkt där ifrån. När ägarna hittade hunden var det bara att avliva den. Mannen åkte fast men inget mer hände än att han fick betala självrisken.
Man saknar ord
Välkommen hit!
Hoppas han går i mammas fotspår
(Det är jag som har mamma Dahlia)
Man blir feg att anmäla när man vet att han vet vem man är. Och att vi dagligen går i dessa marker. Vi lär ju gå på dem fler gånger.
Vi har även verksamhet med hundavel och planerar utvidga med pensionat mm. Känns sådär att stöta sig med hela traktens jaktlag.
Innan vi gav oss ut för att leta upp ägaren så fick jag tag på numret till en i jaktlaget. Han vägrade uppge vem ägaren till hunden kunde vara. Ist frågade han vad jag hade för hundar.
"En schäfertik och en liten dvärgschnauzer. Som tur var gick hunden på schäfern"
Kommentaren jag fick tillbaka var " Men det går väl ingen nöd på en schäfer. De tål ju en del"
Han sa att han ingick i tre jaktlag i trakten och jagade jämt, därför viste han att jag ljög för det hade aldrig hänt förrÄr du säker på att hunden + förare är fast i jaktlaget då? Hundförare åker ju runt ganska mycket.
Jag hade åtminstone sett till att få tag i jaktledaren och berätta vad som hänt. Och nog anmält ändå.
Ja, jag tycker hela situationen är märklig. Jag har kopplade, tysta hundar och går på en väg. Jämten står ca 30 m ut i terrängen.@Voff Vilka idioter
Jag förstår om det inte känns så enkelt att anmäla, men en såndär hund behöver han ha betydligt bättre koll på...
Ja, jag tycker hela situationen är märklig. Jag har kopplade, tysta hundar och går på en väg. Jämten står ca 30 m ut i terrängen.
Ovanligt att hanar går på tikar på det sättet. Dessutom en löptik. Då brukar ett närmande se annorlunda ut. Han var iofs kastrerad. Vilket får mig att undra om han har kastrerats för att funka bättre med mötande hundar.....
(Ren spekulation)
Håller med dig.Kläcker man ur sig en kommentar som ""inga allvarliga saker alltså. Vad vill du jag ska göra? Det är väl bäst om vi släpper detta va.." Så bevisar man att man är direkt olämplig som jaktledare!
Har god lust att åka ner till vetten för en genomkoll av tiken i morgon bara för att och skicka räkningen till gubben